همزمان با دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد؛

نشست جبهه علمی و فرهنگی اساتید بسیجی در دانشگاه تبریز

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۶ کد : ۲۰۷۷۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۷۹

 

به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج، نشست 30 هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی اساتید بسیجی همزمان با دانشگاه های سراسر کشور با محوریت استاد بسیجی، کارآمدی نظام حکمرانی، آزادی قدس و آرمان اسلامی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این آئین که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس و همزمان در سراسر کشور در ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز نیز برگزار شد، فرمانده سپاه عاشورا، رئیس دانشگاه تبریز، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، رئیس کمیسیون امور بین الملل مرکز وکلا، رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای دانشگاه های استان، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و اساتید و دانشگاهیان دانشگاه تبریز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج با تاکید بر اینکه امروز بسیج مایه عزت، اقتدار، امنیت، صلابت و پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف است، تصریح کرد: بسیجیان با اتکا به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) و با تبعیت از امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تمامی ابعاد موجب پیشرفت و اقتدار نظام شده اند.

وی در ادامه افزود: ما بر اساس اسناد، مدارک و شناختی که نسبت به دشمنان اسلام یعنی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر کشورهای غربی داریم در ظاهر پیشرفته و مدرن هستند، ولی در عمل و باطن جاهل، عقب مانده و وحشی هستند و امروزه با توجه به جنایتی که از سوی این کشورها در جهان و به ویژه در فلسطین و غزه صورت می گیرد، این کشورها حق ندارند دم از عدالت، حقوق بشر و انسانیت بزنند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه امروزه تمامی عزت، پیشرفت و توسعه کشورهای غربی به خاطر چپاول و غارت میراث مسلمانان بوده است، یادآور شد: غربی ها 500 هزار جلد کتاب و منابع با ارزش جهان اسلام را به غارت بردند و از این منابع علمی برای رشد و پیشرفت خود در عرصه های مختلف بهره مند شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز غربی ها با عوام فریبی می خواهند نشان بدهند توسعه یافته و پیشرفته هستند، ولی به اعتراف خودشان عامل پیشرفت و رشد آنها در بخش های مختلف به خاطر غارت علم و دانش مسلمانان بوده است.

 سردار عباسقلیزاده با تاکید بر اینکه کشوری که ماهیت و نقشه های شوم کشورهای غربی، امریکا و اسرائیل را علیه جهان اسلام برملا کرده است کشور ایران بوده است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب و با پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و هدایت و راهنمایی های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب راه اصلی خود را پیدا کرده و ماهیت واقعی دشمنان اسلام را بر کل جهان معرفی نمود.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگر سخنان خود افزود: ما هر چه از عظمت، پیشرفت، اقتدار و امنیت این انقلاب و بسیجیان بگویم نمی توانیم حق آن را ادا کنیم.

وی افزود: ملت ایران به خاطر داشتن روحیه جهادی، شهادت طلبی، روحیه اطلاعت از ولایت پذیری، قرآن، اهل بیت(ع) و تفکر بسیجی در 40 و 43 سال گذشته در مقابل کل دنیای غرب و شرق ایستادگی کرد و در نهایت پیروز شد.

سردار عباسقلی زاده تاکید کرد: دشمنان ما با ایجاد داعش می خواستند انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را نابود کنند که با درایت رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار شهید  سلیمانی در جبهه مقاومت در دستیابی به اهداف خود ناکام ماندند‌.

وی افزود: امروز مشکلاتی که در کشور داریم، عامل اصلی آن امریکاست و عامل فرعی دیگر آن به عملکرد ضعیف برخی مسئولان بر می‌گردد، به طوریکه ما در بحث دفاعی اقتدار و امنیت لازم را ایجاد کردیم، ولی در زمینه مسایل اقتصادی و معیشت مردم خوب عمل نکردیم که این عملکرد ضعیف برخی مسئولان را نشان می‌دهد.  

دکتر رضا محمدی، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اهداف برگزاری نشست‌های جبهه علمی و فرهنگی با محوریت اساتید بسیجی گفت: این نشست ها بیشتر به منظور هم‌افزایی و وحدت رویه نیروهای هوادار انقلاب اسلامی در کشور، تبیین و تحقق بیانات و منویات امامین انقلاب و گفتمان‌سازی، نقش آفرینی اساتید بسیجی در ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی در گام دوم انقلاب، نقش آفرینی اساتید بسیجی در دفاع از انقلاب و تبیین مبانی دینی و معرفتی در دانشگاه‌ها و نقش آفرینی در عرصه علم و فناوری و تولید علم نافع برگزار می شود. 

وی در ادامه، رواج گفتمان و مدل حکومتی مستقل از غرب و شرق، میدان‌داری دین در عرصه زندگی مردم در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی، رواج فرهنگ ایثار، شهادت طلبی، استقلال خواهی، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم، اسلام خواهی و دفاع از مظلومان و مسلمانان را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد.

در بخش دیگری از این مراسم از 10 استاد بسیجی(حجت‌الاسلام و المسلمین نظری، حجت‌‌الاسلام و المسلمین همزبان و دکتر جلیل شفق از دانشگاه تبریز، دکتر سید ابراهیم آقازاده و دکتر علی حاجی وند از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، قهرمان کریم زاده از دانشگاه آزاد اسلامی بناب، دکتر اسماعیل نجفی اقدم از دانشگاه صنعتی سهند، دکتر حمید کاظمی مطلق از دانشگاه آزاد اسلامی مراغه، دکتر حسن یعقوبی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دکتر اسداله حیدری از دانشگاه پیام نور تبریز) و پدر شهید مدافع حرم محمدرضا فخیمی تجلیل بعمل آمد.

بر اساس این گزارش، در پایان این آئین، بیانیه پایانی نشست 30 هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی اساتید بسیجی سراسر کشور قرائت شد.

یادآور می شود؛ نشست جبهه علمی و فرهنگی اساتید بسیجی به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی و همزمان با سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز بر گزار شد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :