جلسه هم اندیشی مدیران و روسای حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۳ کد : ۲۰۶۵۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۰۲


 
اولین جلسه هم اندیشی مدیران، معاونان و روسای اداره های حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع و روسای ادارات خدمات اداری و مالی دانشکده ها و واحدهای مختلف با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع، مدیر بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری، مدیر امور مالی، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی و مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی به منظور بررسی و حل برخی مسایل و مشکلات این بخش ها در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سیدصمد حسینی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در این جلسه، برگزاری چنین نشست‌های هم اندیشی و هم فکری را برای حل برخی موانع و مشکلات این حوزه و دانشگاه ضروری بیان کرد و گفت: شما روسای ادارات خدمات اداری و مالی دانشکده ها و دیگر واحدها نماینده تام الاختیار معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه هستید و از این رو باید همیشه و در همه حال با آشنایی با قوانین و مقررات حوزه فعالیت خود، برای رشد و ارتقای دانشگاه تلاش کنید.   
وی برقراری و داشتن نظم و انضباط کاری و پایبندی به مقررات را مهمترین عامل برای موفقیت و توسعه هرواحد بیان کرد و یادآور شد: مدیران معاونت پشتیبانی و توسعه منابع و روسای ادارات خدمات اداری و مالی دانشکده ها و دیگر واحدها باید پیشگام این حرکت ها و اقدامات باشند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه بخشی نگری و تنگ نظری در هر دستگاه و سیستمی مانع توسعه و پیشرفت آن می شود، تصریح کرد: همه ما اعضای یک خانواده هستیم و در همین راستا هم با کمک همدیگر و با همدلی، مهربانی، صمیمیت، وحدت و برادری باید برای ارتقاء و تعالی کمی و کیفی این دانشگاه در حوزه های مختلف تلاش کنیم.   
وی افزود: دانشگاه متعلق به همه دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان است و باید به خوبی و در شأن دانشگاه تبریز مدیریت و اداره شود.
دکتر حسینی، در بخش دیگر سخنان خود درباره نحوه اختصاص اضافه‌کاری‌ها، سختی کار و انتخاب کارمند نمونه گفت: بازنگری در آیین نامه نحوه انتخاب کارمند نمونه، ضروری است و باید این کار به واحدها سپرده شود و در مورد اختصاص اضافه‌کاری‌ها برای تمامی کارکنان رسمی، قراردادی و شرکتی ها هم نباید تبعیض بین کارکنان وجود داشته باشد و بازنگری دوباره سختی کار واحد ها هم ضروری است.
وی افزود: با نظر تیم کارشناسی باید برخی آیتم های ارتقای رتبه و پایه کارکنان بازنگری صورت گیرد تا اینکه همکاران با توجه به ظرفیت ها و توانمندیهایی که در حوزه فعالیت خود دارند، به راحتی از مزایای این ارتقاء بهره مند شوند.  
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در خصوص اختصاص برخی تسهیلات به نیروهای شرکتی گفت: کارکنان شرکتی هم به اندازه‌ نیروهای رسمی و قراردادی در این دانشگاه زحمت می کشند که باید همانند همکاران دیگر در چارچوب قوانین از ارایه تسهیلات خدماتی و رفاهی دانشگاه بهره مند شوند.
در ادامه این نشست همچنین محمد حسن پور، مدیر بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری، محمدحسین رضاوند، مدیر امور مالی، دکتر یونس برزگر، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی و دکتر کامبیز کوهستانی، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی با ارایه گزارشی از روند حوزه مدیریت خود، به برخی پرسش‌های روسای امور اداری و مالی دانشکده ها و واحدهای پاسخ دادند.
لازم به ذکر است؛ در این نشست هم اندیشی مسایلی از قبیل ارتقای رتبه و پایه کارکنان، انتخاب کارمند نمونه، اضافه کاری اختصاصی و عادی، اعمال مدرک کارکنان، بازنگری در فرم ارزشیابی کارکنان، نحوه واگذاری زمین مسکن، نحوه نگهداری اموال در دانشکده ها، نحوه اختصاص فوق العاده مدیریت ها، مرخصی کارکنان، غیبت کارکنان، نحوه ورود و خروج کارکنان، نحوه سطح بندی سختی کار واحدها، نظارت بر تاسیسات ساختمان ها، کمبود نیروهای خدماتی، تهیه لباس فرم یکنواخت، بیمه عمر حوادث کارکنان، بیمه تکمیلی نیروهای شرکتی، کسب درآمد اختصاصی برای دانشگاه، نحوه استفاده از خیرین برای تکمیل برخی پروژه ها، مولد سازی، نحوه ارایه خدمات رفاهی برای دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده های آنان، تجمیع خرید ها، تکریم مراجعه کنندگان به واحدها و ... مورد بررسی قرار گرفت.


( ۴ )

نظر شما :