معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام کرد:

ثبت‌نام ۷۲۰۷ دانشجوی نو ورودی در سال تحصیلی جدید در دانشگاه تبریز

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۹ کد : ۲۰۵۶۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۳۸

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در خصوص تعداد دانشجویان نووروی در سال تحصیلی جدید مطالبی را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر غلامرضا حجتی در خصوص تعداد دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳اظهار کرد: دانشگاه تبریز در سال تحصیلی جدید میزبان ۷ هزار و ۲۰۷دانشجوی نو‌ورود است که از این تعداد ۳هزار و ۴۳۴دانشجو در مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (رشته‌ی دامپزشکی) و ۳ هزار و ۷۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ثبت نام کرده‌اند که در مجموع، 43 درصد از دانشجویان ورودی جدید را پسران و ۵۷درصد را دختران تشکیل می‌‌دهند.

وی درادامه افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، اردوی پیش دانشگاهی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز تشکیل شد تا دانشجویان بیشتر با دانشگاه آشنا شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان نو ورود، از همه‌ی این عزیزان می‌خواهیم از همین ابتدای نیمسال اول تحصیلی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های آموزشی و راهنمایی اساتید مشاور، با جدیت تحصیلات خود را دنبال کنند. به ویژه ورودی‌های جدید که برای این عزیزان یک استاد مشاور در نظر گرفته‌ایم و توصیه می‌کنیم که با این اساتید در ارتباط باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز تسهیلاتی را برای دانشجویان برتر هر ورودی در نظر گرفته است که دانشجویان عزیز می‌توانند با مراجعه به دفتر حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه با این تسهیلات آشنا شوند.

دکتر حجتی با تاکید بر کسب مهارت دانشجویان با استفاده از تجارب اساتید و فارغ التحصیلان برتر یادآور شد: دانشجویان عزیز می‌توانند برای افزایش سطح آگاهی خود، در تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی فعال باشند.

وی در خصوص زمان دقیق شروع نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳گفت: باتوجه به اعلام اسامی دانشجویان ورودی جدید مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تا پایان شهریور، سال تحصیلی این عزیزان همزمان با دانشجویان ورودی‌های قبل، از سوم مهرماه آغاز شد؛ اما با توجه به اعلام اسامی دانشجویان نو ورود کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (رشته‌ی دامپزشکی) طی روزهای ۱۴و ۱۵مهرماه، تحویل مدارک این دانشجویان از ۲۲مهرماه و سال تحصیلی آنها نیز از ۲۴مهرماه آغاز شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز ادامه داد: البته ممکن است این دانشجویان به‌دلیل موضوعاتی چون گرفتن خوابگاه و سایر تشریفات اولیه، نتوانند در کلاس‌ها حاضر باشند ولی توصیه‌ی ما این است که با توجه به کوتاه بودن نیمسال اول، به هیچ عنوان غیبت نداشته باشند؛ چراکه در صورت بیشتر شدن تعداد غیبت‌ها از چهار شانزدهم تعداد جلسات، درس مربوطه حذف می شودو دانشجویانی که غیبت کرده‌اند دچار مشکل خواهند شد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :