ویژه یادواره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی برگزار شد؛

محفل شعر نخل سرافزار در دانشگاه تبریز

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۹ کد : ۲۰۵۱۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۲۷

محفل شعریِ نخل سرافراز ویژه یادواره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این محفل ادبی، دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز، سرهنگ گل محمدزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین انوری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، صمد قاسم‌پور شاعر دفاع مقدس، اسماعیل وکیل‌زاده رزمنده دفاع ‌مقدس، سید‌هادی بهجت‌تبریزی فرزند استاد شهریار، بهزاد پروین قدس عکاس دفاع ‌مقدس و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان و شاعران دانشگاه تبریز حضور داشتند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به آیه " إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ  یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ" گفت: شهدا با خداوند معامله کردند و در این راه پیروز شدند؛ با توجه به آیه 200 سوره آل عمران که شروط رستگاری در آن بیان شده است ما نیز بایستی در این دنیا اعمالی را انجام دهیم تا بتوانیم در آخرت از شفاعت شهدا بهره‌مند گردیم.
دکتر نصراله زاده در ادامه با قرائت شعری در وصف حال شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و شهدا را مصداق بارز ایثار خواند.

بر پایه همین گزارش، خاطره گویی حاج اسماعیل وکیل زاده از راویان دفاع مقدس و شعرخوانی شاعران مطرح استانی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این آئین بود.
رونمایی از کتاب شعر شهدای مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور به قلم ابراهیم قبله آرباطان، شاعر مطرح کشور و دانشگاه تبریز دیگر برنامه ی این مراسم بود. این کتاب دربرگیرنده ۲۲ غزل و ۴۴ رباعی برای ۲۲ شهید دانشگاه تبریز در بمباران هوایی رژیم بعث عراق در ۲۷ دی سال ۱۳۶۵ است که در حال امدادرسانی به رزمندگان اسلام بودند.

همچنین در بخش دیگری از این آئین، مهدی رستمی، ابراهیم قبله‌آرباطان، مهدیه یاری، محمد شکری فرد،  یعقوب لطفی و معصومه قوچ خانی به شعرخوانی پرداختند.

محفل شعریِ نخل سرافراز ویژه یادواره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز و با همکاری کانون شعر و ادب دانشجویی مدیریت امور اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۳ )

نظر شما :