برگزاری نشست هم اندیشی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز

۰۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۲ کد : ۲۰۴۱۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۲۲

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه تبریز و شهردار تبریز برای برگزاری هر چه بهتر همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست، برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز  به میزبانی این دانشگاه را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری توسعه و رشد شهر تبریز، استان و کشورمان اعلام کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌های استان و به خصوص از دانشگاه تبریز برای برگزاری هر چه بهتر و با کیفیت‌تر این همایش برای توسعه و پیشرفت شهر تبریز و استان بهره مند شد.
وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی دانشگاه تبریز برای میزبانی شایسته این همایش بین المللی افزود: با تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نوآور در دانشگاه‌های استان و رایزن های علمی و فرهنگی دیگر کشورهای همسایه و دوست می توان کارهای موثر و ماندگاری برای توسعه و سرمایه گذاری شهر تبریز انجام داد.
رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: در مدیریت شهری و همچنین برای رشد و توسعه پایدار شهری و جذب سرمایه گذاری، داشتن طرح های نو، خلاق و ایده های جدید ضروری است که در این راستا می توان از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه ها بهره مند شد.
یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، نیز در این جلسه مشترک ضمن قدردانی از میزبانی و حمایت دانشگاه تبریز برای برگزاری این همایش گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز 2023، فرصت و بستر مناسبی برای ارایه طرح های جدید و ماندگار برای جذب سرمایه گذاری با درآمدهای پایدار برای توسعه شهر تبریز است که می توان در این زمینه از پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه های استان و به ویژه دانشگاه تبریز بهره برد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های استان باید با تمامی ظرفیت و توان خود برای برگزاری با کیفیت این همایش بین المللی با شهرداری تبریز همکارهای لازم را داشته باشند، تصریح کرد: این همکاری‌های مشترک می‌تواند در زمینه نوشتن و ارایه مقالات، ارایه ایده ها و طرح های جدید از سوی شرکت های دانش بنیان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت رایزن های علمی دیگر کشورهای همسایه در راستای توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه ها صورت گیرد.
وی افزود: با ارایه حداقل ۵۰ مورد طرح از سوی شرکت های دانش بنیان و ارایه و نمایش این طرح ها در نمایشگاهی در کنار این همایش می تواند، دستاورد خوبی برای توسعه و فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳از سوی دانشگاه ها باشد.
  دکتر محسن پورعبادالهان، دبیر علمی همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز۲۰۲۳  نیز در این نشست گفت: با اعلام فراخوان این همایش تا به امروز حدود ۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.
رضا خلیلی، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز و دبیر همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ هم در این نشست گزارشی از روند برگزاری این همایش ارایه کرد.
لازم به ذکر است؛ همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز به عنوان اولین فعالیت جدی در عرصه شناسایی و معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری پیش رو در شهر تبریز به منظور جذب، سازماندهی و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ۱۵ و ۱۶ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تبریز برگزار خواهد شد.
 شیوه‌های تعیین فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری، شیوه‌های تأمین مالی و مدیریت پروژه‌های سرمایه‌گذاری، سیاست‌ها، مشوق‌ها و تجارب جهانی در راستای جذب سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری، ساختارها و ظرفیت‌های نهادی، سرمایه‌گذاری‌های راکد، چالش‌ها و راهکارها، مولدسازی دارایی‌ها، اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری‌های نوین و شهر هوشمند، سرمایه‌گذاری و پایدارسازی درآمدهای شهری – منطقه‌ای، مشارکت‌های مردمی در سرمایه‌گذاری شهری – منطقه‌ای، پروژه‌های شهری – منطقه‌ای و توسعه پایدار، ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، برندسازی و سرمایه‌گذاری و موضوعات دیگر مرتبط با فرصت‌های سرمایه‌گذاری از جمله محورهای این همایش اعلام‌ شده است.
تبیین قوانین و مشوق‌های موجود در این عرصه و همسوسازی شرایط موجود داخلی با شرایط بین‌المللی در این همایش مدنظر بوده و در همین راستا در این همایش به‌منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، عرضه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تبیین قوانین، مشوق‌ها و مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی جهت بهره‌مندی از توانمندی‌های آن‌ها در قالب پنل‌های تخصصی به همراه ارائه مقالات علمی در محورهای مدنظر اجرا خواهد شد.


نظر شما :