معاون آموزشی وزیر علوم مطرح کرد؛

بورسیه‌های تحصیلی گامی در جهت هدفمند کردن آموزش عالی

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۲ کد : ۲۰۳۶۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۲۱


جلسه‌ی مصاحبه‌ی متقاضیان بورسیه‌ی دانش دانشگاه تبریز با حضور دکتر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی  و رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه در دانشکده‌ی ریاضی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر قاسم عمو عابدینی در حاشیه‌ی بازدید از روند برگزاری جلسه‌ی مصاحبه‌ی بورسیه‌های «دانش» از میان برگزیدگان برتر کنکور سراسری سال 1402، در خصوص اهداف این طرح گفت: هدفمند کردن دانشگاه‌ها یکی از اهدافی است که ما از اجرای این بورسیه‌ها دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: ارتقاء فرهنگی، ایجاد ظرفیت و توانمندی در جوانان برای قرارگرفتن در مشاغل موجود در جامعه، یکی از مسیرهایی است که آموزش عالی دنبال می‌کند و آموزش هدفمند این مسیر را از طریق محتوای درسی و با توجه به نیازهای جامعه مهیا می‌کند تا فارغ التحصیلان بتوانند در تحقق هدف گذاری آموزش عالی نقش ایفا کنند.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: وزارت علوم در راستای طرح تحول آموزشی در دولت سیزدهم و رفع یکی از چالش‌های بزرگ که عبارت است از ایجاد زمینه‌های شغلی و توانمندسازی فارغ التحصیلان در راستای به کار گیری در مشاغل، برنامه ریزی کرده و آموزش را به سمت هدفمندی برده و در این راستا چندین نوع بورسیه‌ی تحصیلی را تعریف و در دفترچه‌های کنکور سراسری قرار داده است.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال پنج هزار بورسیه در دفترچه‌ی کنکور گنجانده شد که شامل صنایع، دانش، نخبگان و علوم انسانی هستند. محتوای درسی نیز براساس نوع بورسیه‌ها انتخاب خواهد شد به‌طوریکه 15 تا 40 واحد مخصوص بورسیه‌ی مربوط و تعدادی از واحدهای درسی نیز مختص کاروزی خواهد بود.
دکتر عمو عابدینی افزود: دانش آموزانی که جزو رتبه‌های زیر 200 بوده یا موفق به کسب مدال طلای المپیادهای علمی هستند، در صورتی که وارد بورسیه‌های رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و برخی رشته‌های مرتبط با امنیت عذایی وتمدن ایرانی – اسلامی شوند، به شرط حفظ سطح علمی خود، تا پایان دوره‌ی دکتری تحت حمایت بورسیه باقی خواهند ماند و بعد از اتمام دوره‌ی دکتری نیز به‌عنوان هیات علمی جذب خواهند شد.
وی در خاتمه افزود: بسیار خرسند هستیم که فرصتی برای جوانان عزیز پیش آمده تا علاوه بر تحصیل و شرکت در دوره‌های تخصصی، می‌توانند شغل خود را نیز تضمین کنند و امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر شرکت‌های صنعتی، در سال آینده تعداد بورسیه‌های تحصیلی را تا 70 هزار دانشجو افزایش دهیم.


لینک دانلود فایل

( ۱۳ )

نظر شما :