اجلاسیه کنگره‌ی ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۳ کد : ۲۰۳۶۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۵۹

 

اجلاسیه کنگره‌ی ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، گرامیداشت شهدای کارمند استان با حضور مسئولین استانی و لشکری و خیل کثیری از خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

کارمندان با خدمت دلسوزانه به مردم، به وصیت شهدا عمل می‌کنند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی طی سخنانی در این اجلاسیه اظهار کرد: خداوند متعال به ما امر کرده است که اگر به باور و ایمانمان عمل کنیم، به ما کمک خواهد کرد؛ شهدا دارای ایمان صادق بودند و به آن عمل کردند و فرهنگ شهدا به ما می‌گوید که باید با خدمت به مردم و اصلاح امور، دِین خود را در مقابل قطره قطره‌ی خون شهدا ایفا کنیم.

وی ادامه داد: صداقت، گمشده‌ی انسان‌ها است؛ ما حرف می‌زنیم، گفتمان و زمینه‌ را تولید می‌کنیم اما تا زمانی که صداقت در حرف مان نباشد، به سرعت فراموش می‌شود و کسی به آن ارزش قائل نمی‌شود. شهدا صادق هستند زیرا به آن ایمان و باور قلبی عمل کردند.

خرّم با اشاره به اینکه در رابطه با کنگره و یادواره‌های شهدا دو نوع نگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این نگاه‌ها گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است اما برگزاری این مجالس، زمانی ارزشمند است که یک برانگیختگی اجتماعی و مردمی در آن اتفاق بیفتد. کارمندی که در کنار عمل به مسئولیت‌های خود، با خدمت دلسوزانه به مردم، به جای احساس روزمرگی، احساس ارزشمندی داشته باشد، به وصیت شهدا عمل کرده است.

وی افزود: اربعین حسینی یک نوع برانگیختگی اجتماعی است که افراد بدون اجبار و دعوت آن را رقم می‌زنند که این همان ایمان صادق است که در درون انسان اتفاق می‌افتد و برای تغذیه‌ی روح و عهد و پیمان با حسین بن علی(ع)، یک حرکت تمدن ساز را ایجاد می‌کنند و این همان انگیزه‌ای است که در درون انسان غلیان کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه شجره‌ی طیبه‌ای که در اثر خون شهدا ایجاد شده است، باید هر روز بارورتر شود، اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم راه و هدف شهدا در جامعه عملی شود، بایستی به گفتمانی که شهدا جان خود را در راه آن گفتمان فدا کرده‌اند، عمل کنیم. تاریخ گواهی خواهد داد که در یک مقطع، در ایران اسلامی، انسان‌هایی برای اعتلای دین خدا قیام کردند و توانستند مسیر بشریت را از آن مسیر انحطاط نجات دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دیدگاه مسئولین کشورهای خارجی در خصوص تفکر آمریکایی گفت: مسئولین خارجی در دیدارهایی که با آن‌ها داشتیم، اذعان کرده‌اند که آمریکایی‌ها دوست و رفیق ندارند و تنها به‌عنوان دشمن یا نوکر نگاه می‌کنند که این جزو ذات و خصلت استکبار است و انقلاب اسلامی این مسیر را عوض کرد که در تاریخ نوشته خواهد شد.

خرّم ادامه داد: در پرتو راه شهدا می‌شود فضیلت‌ها را از رذیلت‌ها تشخیص داد. شهید سلیمانی تربیت یافته‌‎ی مکتبی است که به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، بسیاری از افراد در جامعه مانند آن شهید بزرگوار زندگی می‌کنند اما ناشناخته هستند. شهید سلیمانی، شهید تجلایی را استاد خود می‌دانست که از همین آب و خاک تبریز است. ولی ما تاکنون چند بار وصیت‌نامه‌ی شهید تجلایی را مطالعه کرده‌ایم؟

استاندار آذربایجان شرقی در خاتمه یادآور شد: یک مسئول زمانی پیروز است که احساس کند در طول ایامی که پشت سر گذاشته، متناسب با آرمان‌ها و راه شهدا عمل کرده است. اگر اینگونه باشد، مطمئن باشید بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

رمز اقتدار، قدرت و موفقیت ما در اطاعت از رهبر معظم انقلاب است

فرمانده سپاه عاشورا نیز طی سخنانی در این کنگره اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی فرمودند «با اینکه در ظاهر عراق به ما حمله کرده است، اما این آمریکا است که قصد نابودی ما را دارد.» لذا عمق بینش امام خمینی(ره)، راه را به ما نشان داد که ما با کل دنیای استکبار جهانی در جنگ هستیم.

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده ادامه داد: فرماندهی جنگ به دست امام خمینی (ره) نتیجه‌ای رقم زد که در هیچ یک از جنگ‌های دیگر نظیر جنگ جهانی اول، دوم و ... شاهد آن نبودیم و تلفاتی که در دیگر جنگ‌ها اتفاق افتاد با جنگ هشت ساله‌ی ما قابل مقایسه نیست و ما حداقل تلفات را داشتیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمانی که از هیچ لحاظی در موقعیت جنگی قرار نداشت، وارد جنگ با عراق شد، افزود: صدام حسین گمان می‌کرد در عرض یک هفته ایران را فتح خواهد کرد؛ اما این جنگ تا هشت سال ادامه یافت و ایران پیروز شد. آمریکا می‌خواست نظیر جنگ تحمیلی را در سوریه و یمن هم به همان شیوه عملی کند که در آنجا نیز با شکست مواجه شد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: هرکس آمریکا را پشتیبان و حامی خود قرار داده است، با شکست مواجه شده و محمدرضا پهلوی ملعون نمونه‌ی بارزی است که در زمان حکومت او آمریکا در کشور ما جولان می‌داد اما اکنون به واسطه‌ی اتحاد مردم و انسجام مسئولین به قدرتی دست یافته‌ایم که علاوه بر عقب نشینی ابر قدرت‌ها، بسیاری از کشورها به سمت ایران آمده‌اند.

سردار عباسقلیزاده در پایان گفت: رمز اقتدار، قدرت و موفقیت ما در اطاعت از بیانات رهبر معظم انقلاب است و هرگاه از سخنان ایشان اطاعت کردیم، موفق شدیم و هرموقع گوش به فرمان ایشان نبودیم، با شکست مواجه شده‌ایم.

شناسایی ۳۳۰  شهید کارمند در آذربایجان شرقی

مسئول بسیج کارمندی آذربایجان‌شرقی نیز در خصوص برگزاری کنگره‌ی ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: اجلاسیه‌ی شهدای کارمند استان نیز در ذیل این کنگره برگزار می‌شود. حدود ۳۳۰ شهید کارمند در آذربایجان شرقی داریم که در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۱۴۸ یادواره‌ی شهدا در سازمان‌ها و ادارات استان برای این ۳۳۰ شهید برگزار شده است که این اجلاسیه اختتامیه آن یادواره‌‎ها می‌باشد.

محمدعلی ریحانی خواه ادامه داد: مسئولین، مدیران و کارمندان همواره بسیجی وار در خدمت مردم بوده‌اند و در زمان شیوع ویروس کرونا ۲۰۰ هزار بسته‌ی معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است و در زمان سیل گلستان نیز بسیج کارمندان پیش از بقیه نیروهای امدادی خود را به مناطق سیل زده اعزام کرد.

گفتنی است؛ خاطره گویی یادگاران هشت سال دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «حجت لشکر و بهجت لشکر» که مربوط به شهیدان حجت و داود علوی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بوده است.

 


( ۷ )

نظر شما :