رئیس دانشگاه تبریز در آیین گرامیداشت هفته دولت:

صادقانه برای پیشرفت و ارتقای کارمندان تلاش می کنیم

۰۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۶ کد : ۲۰۲۲۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۷۰

 

در آیین گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند از ۵۰ کارمند نمونه  و ۱۲ کارمند بازنشسته دانشگاه تبریز تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک روز کارمند و همچنین با تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، سرور آزادگان جهان، گفت: در زیست بومی که در آن زندگی می کنیم، دستگاه ها و نهاد‌ها ماموریتی برای خودشان دارند که در همین راستا دانشگاه ها نیز در حوزه های آموزشی، علمی، پژوهشی و فرهنگی ماموریتی در قبال جامعه برعهده دارند که اساتید، دانشجویان و کارمندان در آن وظیفه و نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: در این دستگاه ها اگر افراد و اعضای آن وظایفی را که بر عهده دارند، به خوبی انجام ندهند آن سازمان در آینده با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه این دانشگاه امسال به موفقیت ها و دستاوردهای خوبی در حوزه های مختلف دست یافته که نتیجه آن تلاش همه دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی، یاروان علمی و دانشجویان بوده است، تصریح کرد: در رتبه بندی امسال شانگهای این دانشگاه نسبت به سال قبل 200 رتبه ارتقاء یافته که کسب این جایگاه به خاطر کوشش و تلاش صادقانه شما کارمندان و دیگر اساتید و دانشجویان بوده است و از این رو ما به داشتن چنین یاوران علمی افتخار می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید با تلاش و کوشش صادقانه در راستای سیاست های کلان وزارت علوم و اسلامی شدن دانشگاه به معنای واقعی حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز صادقانه در رشد، پیشرفت، توسعه، بالندگی و ارتقای کارمندان با برگزاری دوره های آموزشی، اعمال مدرک تحصیلی و دیگر برنامه ها در تلاش است.

دکتر نصراله‌زاده، یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده تمامی حق و حقوق همکاران اعم از اساتید و کارکنان تا جای که امکان داشته باشد، پرداخت شود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اختصاص زمین برای ساخت مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان گفت: بعد از امضای تفاهم‌نامه‌‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیأت علمی و‌ یاوران علمی دانشگاه‌ها و‌ مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه تبریز جزو اولین دانشگاه های بود که در این خصوص گام های موثری برداشته است، به طوری که در حال حاضر دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز و دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پایلوت اجرایی این طرح انتخاب شده که اگر موفقیت آمیز بود در سایر دانشگاه های کشور این طرح عملیاتی شود.  

وی تاکید کرد: تامین مسکن از سیاست های دولت بوده و ما نیز بر اساس این تفاهم نامه و اعطای برخی تسهیلات به همکاران می خواهیم، کارمندان و اعضای هیات علمی صاحب مسکن شوند و امیدواریم در زمان کوتاه تا اوایل پاییز امسال با تغییر کاربری زمین، آن را در اختیار همکاران قرار دهیم. 

معنا بخشی به کار و انگیزه دادن به فعالیت و شغل کارمندان از وظایف مسئولان است

حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری، رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: برگزاری این گونه مراسم ها بیشتر به منظور سپاسگزاری و قدردانی از تلاش و همت شما کارکنان بوده و همچنین می توان با طرح مطالبات و خواسته های کارمندان، انتظارات آنان را در حد توان برآورده کرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه در خصوص تامین و پرداخت حق و حقوق کارکنان افزود: کارمندان برخی خواسته ها و انتظاراتی از مسئولان دارند که می خواهند مطالبات و نیازهای اولیه آنان در زمینه های رفاهی، مالی و صنفی برآورده شود که از طریق شورای کارکنان می توانند پیگیر خواسته ها و مطالبات خود از مسئولان باشند.   

وی اضافه کرد: امروز در وضعیت فعلی اقتصادی نامناسبی که قرار داریم، یکی از قشر های آسیب پذیر جامعه کارمندان دولت هستند و باید مسئولان در تامین نیازهای اولیه و به حق آنان تلاش زیادی نمایند.

رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در ادامه معنا بخشی به کار و انگیزه دادن به فعالیت و شغل کارمندان را از دیگر وظایف مسئولان دستگاه ها و سازمان ها بیان کرد و یادآور شد: مسئولان نباید کارمندان را نادیده بگیرند و باید برای حل مشکلات اساسی آنان برنامه ریزی داشته باشند.

وی داشتن ذهنیت مثبت به کار و فعالیت کارمندان در دانشگاه را از سوی مدیران و مسئولان ضروری بیان کرد و خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم و تاثیرگذار مدیران و مسئولان معنا بخشی به کار کارمندان است که این امر موجب توسعه و پیشرفت سازمان و به خصوص انگیزه بخشی به فعالیت کارکنان در بخش های مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انوری در بخش دیگر سخنان خود درخصوص تأمین زمین، احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیأت علمی و‌ کارکنان این دانشگاه گفت: اگر زمین مازادی در اختیار دانشگاه است، اعطای آن برای تامین و ساخت مسکن کارکنان و اساتید  ضروری بوده و این کار و خدمت بزرگ و ماندگاری برای دانشگاهیان خواهد بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: مسئولان این دانشگاه باید در شان و منزلت دانشگاهیان این دانشگاه در تامین زیرساخت های لازم برای مسایل رفاهی و خدماتی آنان هم گام های موثری بردارند.  

در دو سال اخیر کارهای زیادی در خصوص ارتقاء جایگاه و منزلت کارکنان صورت گرفته است

دکتر رضا محمدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک روز کارمند، گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته ارایه کرد و در ادامه گفت: در دو سال اخیر کارهای گسترده و زیادی در خصوص ارتقاء جایگاه و منزلت کارکنان صورت گرفته که از جمله این اقدامات می توان به ارتقای رتبه 400 نفر، پرداخت پاداش، بازنگری در سختی کار، ساماندهی مرخص ها و ذخیره آنها، تجمیع قراردادهای خدمات عمومی و پشتیبانی، فضای سبز، خدمات خودرویی، افزایش جذب اعتبارات دانشگاه، افزایش درآمد اختصاصی، بروز رسانی سیستم های مالی، تهیه و تدوین چارت سازمانی، مستند سازی، جذب اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی، تامین زمین برای ساخت مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی و ... اشاره کرد.

وی تاکید کرد: همه دانشگاهیان این دانشگاه با وحدت و همدلی باید در راستای کسب موفقیت و درخشش دانشگاه تبریز در عرصه های ملی، منطقه ای و جهانی تلاش نمایند.  

مشکلات ناشی از فاصله حقوق دریافتی کارکنان و اعضای  هیات علمی در دانشگاه ها

یعقوب لطفی، دبیر شورای مرکزی کارکنان دانشگاه تبریز هم  در این مراسم ضمن تشکر و سپاسگزاری از مسئولان و مدیران در افزایش رضایتمندی و رفاه کارکنان این دانشگاه گفت: مطالبات، انتظارات و نقدهایی در این باره وجو دارد که بایستی مسئولان دانشگاه در شان و منزلت کارکنان پاسخگویی خواسته های آنان باشند.

وی افزود: در دو سال اخیر فاصله حقوق دریافتی کارکنان و اعضای  هیات علمی در دانشگاه ها مشکلاتی را برای اعضای غیر هیات علمی بوجود آورده، به طوری که این مسایل، دل مشغولی، آسیب و حاشیه‌های اداری را بوجود آورده و کارمندان را از اصل ماموریت و اهداف سازمانی خویش دور کرده است.

دبیر شورای مرکزی کارکنان دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود به برخی مطالبات کارکنان در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: عضویت نماینده کارکنان در کمیته های کارکنان، اعمال مدرک تحصیلی، ساماندهی و بررسی اضافه کاری ها (عادی و اختصاصی)، سختی کار، شرایط ارتقاء، واگذاری زمین مناسب، حق بهره وری، پرداخت مزایای جانبی به کارکنان طبق مصوبه اخیر بر اساس ماده 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و نحوه و شرایط انتخاب کارمند نمونه دانشگاه از جمله خواسته های کارکنان این دانشگاه است.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم از 50 کارمند نمونه و 12 همکار بازنشسته دانشگاه تبریز با حضور جمعی از اعضای هیئت رئیسه، مدیران و کارکنان این دانشگاه تجلیل شد.

یادآور می شود: پخش کلیپ، قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این آیین بود.


( ۲ )

نظر شما :