با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت؛

آغاز بکار رویداد نما به میزبانی دانشگاه تبریز

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۰۱۳۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۹۲

 

رویداد نما (نوآوری مشارکت اجتماعی) امروز با حضور یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مدیران و مسئولان به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین آغاز بکار این رویداد گفت: دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور، بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه قدیمی با قدمت بالای 76 سال امروز افتخار میزبانی این رویداد بزرگ و افتخار آفرین را دارد.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی، پژوهشی و آموزشی این دانشگاه تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده، گروه پژوهشی و قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۲۵ هزار  نفر دانشجو، ۲۰۰ نفر محقق پسا دکتری، آزمایشگاه های مجهز و ... نقش مهم و تاثیرگذاری در تولید علم و فناوری در استان، منطقه و جهان برعهده دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود، اولویت قرار دادن مسایل پژوهش و فناوری و رفع نیازهای جامعه و صنعت با همکاری دیگر دستگاه ها و سازمان ها را از جمله برنامه های راهبردی این دانشگاه بیان کرد و یادآور شد: نمونه بارز این مسئله برگزاری همین رویداد نما ( نوآوری مشارکت اجتماعی ) به میزبانی دانشگاه تبریز است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی و دیگر نهادهای ذی ربط است.
وی پرداختن به مسایل، مشکلات و رفع نیازهای جامعه و صنعت را مهمترین دغدغه جامعه دانشگاهی بیان کرد و افزود: امروزه ظرفیت ها و توانمندی‌های زیادی در دانشگاه ها وجود دارد و باید از این پتانسیل های تولید علم و فناوری دانشگاه ها برای رفع نیازهای جامعه به بهترین شکل استفاده شود.
دکتر شیری، اظهار داشت: دانشگاه تبریز با تمام ظرفیت و توان آماده همکاری با دیگر دستگاه ها و نهادها برای برطرف نمودن نیازهای استان و کشورمان در عرصه های مختلف است.
دکتر وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این آیین ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رویداد و به ویژه میزبانی دانشگاه تبریز گفت: شهر تبریز مهد تاریخ و تمدن کشورمان به حساب می آید و شما جوانان شرکت کننده در رویداد نما باید از این فرصت و ظرفیت بوجود آمده به بهترین شکل بهره مند شوید.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تفاوت های بین انسان و سایر موجودات گفت: انسان ها برای نظم و شکل دادن به زندگی خود و به خصوص برای رشد و ترقی در ابعاد مختلف زندگی خود از هوش و آموخته های خود استفاده می کند و این مسایل موجب برتری و متمایز انسان از سایر موجودات می شود.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه داشتن اخلاق حرفه ای و کرامت انسانی موجب توسعه ارتباط، مشارکت اجتماعی و خلاقیت افراد می شود، تصریح کرد: افراد با داشتن اخلاق حرفه ای و کرامت درونی می توانند با همکاری و مشارکت همدیگر و با ایجاد کار تشکیلاتی فعالیت های اجتماعی در ابعاد مختلف داشته باشند.
وی افزود: شما جوانان با انرژی و توان بالایی که در اختیار دارید بهتر می توانید در مقایسه با دیگر اقشار مختلف جامعه با ارایه ایده های نو و خلاقانه و با تمرین مشارکت در فعالیت های اجتماعی گام های موثری در رشد و تعالی کشورمان در عرصه های مختلف بردارید.
دکتر تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در آیین آغاز بکار رویداد نما گفت: برگزاری چنین رویدادهایی به میزبانی دانشگاه تبریز فرصت خوبی برای دانشجویان و جوانان است که با دورهمی با ارایه کارهای خلاقانه و جدید بخشی از مسایل و آسیب های را حل کنند.
وی در ادامه، مشارکت جوانان برای رفع نیازها و مشکلات جامعه در بخش های مختلف را دانست و خاطر نشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به حضور و مشارکت جدی جوانان در بخش های مختلف نظام تاکید شده که در این ارتباط جوانان با همفکری، هم اندیشی و ارایه راهکارهای لازم و مناسب می توانند بسیاری از مسایل و مشکلات جامعه را در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برطرف نمایند.
 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: استکبار جهانی و  دشمنان این نظام در گذشته و حال با ترفندهای مختلف در صدد منحرف کردن افکار و اندیشه های جوانان این سرزمین هستند که باید مراقب این نقشه های شوم دشمنان باشیم.

دکتر حبیب ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین با تشریح روند برگزاری این رویداد گفت: این رویداد با هدف جذب جوانان نوآور به سمت مشارکت اجتماعی و با دیدگاه از مساله تا ایده قصد دارد با شناسایی مشکلات مختلف مثل مشکلات سالمندان، معلولان، کودکان کار و آلودگی هوا  بپردازد.

وی با بیان اینکه رویداد برای گروه های  ۳:تا  ۵ نفره در رده سنی  ۱۸ تا  ۲۵ سال است، تصریح کرد: رویداد ملی نما در  ۵ پهنه برگزار می شود که شهر تبریز میزبان اولین دوره این رویداد با عنوان پهنه شمال غرب است.
به گفته وی این رویداد در حوزه نوآوری در مشارکت اجتماعی با شرکت  ۴۲۲ تیم از ۳۱ استان که پس از غربالگری طرح های برتر تعداد  ۸۰ تیم به مرحله بعدی برای شرکت در کمپ های  ۵ پهنه انتخاب شدند که از این تعداد ۱۵ تیم در پهنه شمال غربی به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز اولین رویداد ملی نما حضور دارند.
دکتر علی پور زیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز نیز در این ارتباط با بیان اینکه در پهنه شمال غرب استان آذربایجان شرقی با  5تیم ، استان قزوین  ۲ تیم ، استان اردبیل  ۳ تیم و استان زنجان  4تیم و استان آذربایجان غربی با یک تیم حضور دارند، یادآور شد: این رویداد، طی ۳ روز از ۱۷ تا  ۱۹ مرداد ماه با همکاری مرکز رشد دانشگاه تبریز در محل پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریزبرگزار می شود که پس از دو روز ایده پردازی در روز سوم پس از داوری، ۳ تیم برتر تجلیل خواهند شد و تیم های منتخب در مرحله ملی حضور خواهند داشت.


( ۳ )

نظر شما :