طرح حامیم ۲ با تجلیل از برگزیدگان طرح در دانشگاه تبریز بکار خود پایان داد/ تجلیل از ۵۰ دانشجوی برگزیده طرح

۳۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۰۰۸۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۲۶

 
طرح حامیم2 (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) با تجلیل از برگزیدگان طرح در دانشگاه تبریز،  بکار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، طرح حامیم2 (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از بیش از 50 دانشجوی برگزیده طرح و تجلیل از روسای دانشگاه های استان بکار خود پایان داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این طرح با تشریح و ارایه گزارشی از نحوه برگزاری طرح حامیم 2 به میزبانی دانشگاه تبریز گفت: طرح حامیم، طرح نوپای است و امسال دومین دوره آن با حضور گسترده دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد.
وی افزود: اولین دوره این طرح بعد از شیوع همه گیری کرونا و بعد از یک و نیم ماه از بازگشایی دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد که در اولین دوره برخی کاستی ها و مشکلاتی وجود داشت، ولی با این وجود ما به خاطر برگزاری موفق و پورشور این طرح در تابستان سال گذشته، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به عنوان نهاد استانی برتر انتخاب شد.   
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان در ادامه با تاکید بر اینکه طرح حامیم در راستا، کنار و همسوی دیگر طرح ها از جمله طرح ولایت برگزار می شود، تصریح کرد: نیروسازی، توانمند‌سازی و به صحنه آوردن دانشجویان متعهد، پرتلاش و انقلابی از جمله رسالت مهم طرح حامیم است که امیدواریم با تدوین و اجرای برنامه های متنوع و مختلف به اهداف تعیین شده برسیم.
وی با بیان اینکه شعار امسال طرح حامیم2 تقویت ایمان و امید بوده است، اظهار داشت: داشتن ایمان و امید مهمترین معقوله و بزرگ‌ترین پشتوانه برای رشد و پیشرفت شما دانشجویان است و در آینده ضامن توسعه کشورمان در عرصه های مختلف خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین انوری، در بخش دیگر سخنان خود برگزاری برنامه های معنوی از جمله برپایی نماز جماعت و دیگر فعالیت های فرهنگی و ورزشی را از جمله ویژگی های طرح حامیم 2 بیان کرد و یادآور شد: در سال آینده برنامه های متنوع و بهتری در همین راستا برگزار خواهد شد.
وی در خاتمه ضمن تشکر ویژه از میزبانی شایسته دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه با تمام توان و ظرفیت در اختیار طرح حامیم 2 بود و در این ارتباط باید از تمامی دست اندرکاران و مسئولان دانشگاه تبریز تشکر و قدردانی کرد.
لازم به ذکر است؛ در طرح حامیم 2 از بیش از 50 دانشجوی برگزیده مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، کرسی آزاد اندیشی، مسابقه چالشی و دل نوشته تقدیر بعمل آمد. تجلیل از روسای دانشگاه های استان، پخش کلیپ سلام به امام حسین(ع)، پخش مستند طرح و اجرای گروه مدیحه سرایی از دیگر برنامه های آیین اختتامیه این طرح بود.
بر پایه همین گزارش؛ مخاطب هدف در مرحله دانشگاهی با عنوان طرح وفاق ۲۵۰۰ دانشجو و در مرحله استانی با طرح حامیم قریب به ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان بیشتر به منظور با هدف توانمند‌سازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه ها، در قالب حلقه‌های میانی و در زمینه‌های معرفتی، مهارتی و کنشگری از سوی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.
تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه ها، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیتهای نهاد در سال تحصیلی آینده و اهداف استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان مستعد از جمله دیگر اهداف این طرح اعلام شده است.


لینک دانلود فایل

( ۱۱ )

نظر شما :