آغاز آیین های مختلف عزاداری و سوگواری ایام محرم در دانشگاه تبریز/ اهتزاز پرچم عزای شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۱ کد : ۲۰۰۶۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۳۳۷

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهداء(ع)، برنامه‌‌های آئینی مختلف عزاداری و سوگواری ایام محرم با حضور گسترده دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مراسم اهتزاز پرچم عزای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای اولین بار در مقابل مسجد دانشگاه تبریز از جمله برنامه های روز اول محرم این دانشگاه است.
در همین راستا مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی در محوطه مقابل باغ گیاه شناسی و کوی اساتید با حضور اساتید و کارکنان و خانواده دانشگاهیان با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان به مدت 5 روز برگزار خواهد شد.
مراسم عزاداری و سینه زنی ایام محرم، از 4 تا ۸ محرم از ساعت ۱۸ در محوطه کوی استادان از سوی ستاد برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانشگاه تبریز، برگزار می شود.
 قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی و سینه زنی و برگزاری همزمان ویژه برنامه کودکان در باغ گیاه شناسی از جمله دیگر برنامه های مختلف مراسم سوگواری دهه اول محرم در دانشگاه تبریز می باشد.
لازم به ذکر است: مراسم عزاداری و سینه زنی  ایام محرم در دانشگاه تبریز، از سال ۱۳۹۲ از سوی بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز و با همکاری و همراهی دیگر دانشگاهیان از جمله تشکل های اسلامی و فرهنگی این دانشگاه برگزار می شود.

 

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در دانشگاه تبریز/گزارش تصویری/ روز اول

 


لینک دانلود فایل

( ۱۵ )

نظر شما :