بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی از پردیس علم و فناوی دانشگاه تبریز

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۴ کد : ۲۰۰۳۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۵۵

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با حضور در دانشگاه تبریز از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات پردیس علم و فناوی این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در نشستی با حضور رئیس دانشگاه تبریز و مدیران حوزه های مختلف فناوری دانشگاه، مسائل مهم حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 دکتر نصراله زاده در این نشست با بیان این نکته مهم که اهمیت فضای مجازی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: تولید محتوا و استفاده از پتانسیل های مجازی از فرصت‌های بسیار مهمی است که در صورت غفلت می توانند تبدیل به تهدید و آسیب شوند. 

وی در ادامه افزود: هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و پردازش  های سریع از فناوری های نوینی اند که باید پیشرفت و پژوهش در این حوزه‌ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: دانشگاه تبریز ضمن اعلام آمادگی کامل برای حمایت از واحدهای فناور، استارت آپ‌ها و همچنین شرکت‌های دانش بنیان این حوزه تصریح کرد: نسبت به ایجاد مراکز نوآوری و فناوری تخصصی این حوزه ها قدم هایی برداشته است. 

دکتر آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این نشست با بیان اینکه که استفاده از پتانسیل فضای مجازی نیازمند همراهی و همکاری تمام مجموعه ها و به ویژه دانشگاه‌ها است، خاطر نشان کرد: اگر برنامه ریزی با مشارکت تمام فناوران این حوزه و دستگاه‌های اجرایی نباشد، فضای مجازی به صورت متعادل رشد نخواهد کرد.

 وی در ادامه به اهمیت دولت الکترونیک و رضایت‌مندی مردم از خدمات دولت الکترونیک در بین مردم اشاره کرد و یادآور شد: باید به این تحول دیجیتال سرعت و شدت بخشیم.

بر پایه همین گزارش؛ دکتر آقامیری و هیئت همراه وی از نمایشگاهی که در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مستقر در پارک علم و فناوری استان و پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز برپا شده بود، بازدید نمود.

 در این بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن آشنایی با توانمندی‌های این شرکت‌ها در جریان مشکلات و چالش های آنها قرار گرفت.


( ۱ )

نظر شما :