رتبه سوم کشوری دانشگاه تبریز در حوزه پژوهش

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۹ کد : ۱۹۹۸۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۹۱

 

دانشگاه‌تبریز بر اساس نظام رتبه‌بندی «راوند»، همچنان در جمع بهترین دانشگاه‌های جهان قرارگرفته است. 

دکتر جلال شیری با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش «آژانس رتبه‌بندی رار» در سال 2023 میلادی، 24 مؤسسه ایرانی در فهرست مؤسسه‌های برتر جای گرفته‌اند که در این میان دانشگاه تبریز با کسب ۵۳٫۰۱۱ با رتبه ۵۹۷ جهانی، در این سیاهه درمجموع در جایگاه یازدهم رتبه ملی است. بر این اساس، دانشگاه تبریز در این رتبه‌بندی توانسته است جایگاه سوم کشوری در حوزه پژوهش، جایگاه نهم کشوری در حوزه پایداری مالی و جایگاه شانزدهم کشوری در حوزه آموزش را کسب کند
در این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز؛ در بخش آموزش با کسب ۴۵٫۲۶۹ امتیاز در رتبه ۷۴۳ دنیا، در حوزه پژوهش نیز با کسب ۶۷٫۰۷۳ امتیاز در رتبه ۳۱۶ جهان، در تنوع جهانی هم با کسب ۳۲٫۵۹۶ امتیاز در رتبه ۹۵۶ دنیا و در پایداری مالی با کسب ۳۳٫۲۱۵ امتیاز در رتبه ۸۶۷ جهانی قرار دارد.
لازم به ذکر است؛ نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی، سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایه ۴ حوزه کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی) و 20 سنجه است.

افزون بر این، مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز مؤسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر برگزینند.  
یادآور می‌شود: بر اساس رتبه‌بندی «راوند» در بین دانشگاه‌های ایران، «دانشگاه علوم پزشکی تهران» با رتبه 165 جهانی، در این سیاهه در جایگاه نخست ملی است.

 


( ۸ )

نظر شما :