اعطای بورسیه تحصیلی شهریار به دانشجویان ممتاز بین المللی دانشگاه تبریز

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۹۸۹۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۵۶۰

در آئینی با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه تبریز، به ۲۳ نفر از دانشجویان ممتاز بین المللی این دانشگاه بورسیه تحصیلی شهریار اعطا شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز، در این آیین ضمن تبریک به دانشجویان خارجی که بورسیه استاد شهریار این دانشگاه را دریافت کردند، گفت: شما دانشجویان بهترین و ممتازترین دانشجویان خارجی این دانشگاه هستید و اعطای این بورسیه دلیل این ادعا است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه علم زبان مشترک تمامی ملت ها است، تصریح کرد: شما دانشجویان با کسب علوم و فنون و استفاده از دانش و علم اساتید این دانشگاه در آینده می توانید، در شغل، حرفه، دانشگاه و کشور خود فردی تاثیرگذاری باشید.
رییس دانشگاه تبریز، اضافه کرد: شما دانشجویان در کنار تحصیل در فرصت ها و زمان های مناسب خویش برای آشنایی با فرهنگ، ارزش ها و سبک زندگی ایرانیان آشنایی کافی داشته باشید.
وی افزود: شما دانشجویان ممتاز بین المللی و دیگر دانشجویان خارجی باید خاطره خوش و خوبی از دانشگاه تبریز و شهر تبریز و کشورمان داشته باشید و در همین راستا نیز ضروری است از ظرفیت های این دانشگاه و شهرمان بهره مند شوید.
وی در نهایت یادآور شد: مسئولان این دانشگاه نیز در حد توان با فراهم کردن شرایط تحصیل بهتر و دیگر امکانات، برای رفع برخی مشکلات و کاستی های که برای شما بوجود آمده، تلاش خواهند کرد.
دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در این جلسه با تشریح نحوه اعطای  بورسیه استادشهریار به دانشجویان خارجی گفت: هر ساله بر اساس مجوز هیات امنای دانشگاه به تعدادی از دانشجویان ممتاز خارجی که معیارهای لازم را احراز کرده باشند این بورسیه تعلق می گیرد که امسال به ۲۳ نفر از دانشجویان ممتاز بورسیه شهریار اعطا می شود.
وی در ادامه با بیان این که این بورسیه بیش از این نیز به ۶ نفر از دانشجویان خارجی ممتاز این دانشگاه در سال های گذشته اعطا شده بود، تصریح کرد: اعطای بورسیه تحصیلی استاد شهریار  باهدف  تشویق دانشجویان ممتاز خارجی به تحصیل در این دانشگاه اعطا می شود.  
لازم به ذکر است، در پایان این نشست نیز سه نفر از دانشجویان از کشورهای افغانستان و  سوریه به نمایندگی از سایر دانشجویان خارجی ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه تبریز در خصوص اعطای بورسیه شهریار به ارایه برخی پیشنهادات و  کاستی ها اشاره کردند که در این راستا نیز رییس دانشگاه قول مساعد دادند در حد توان این مشکلات برطرف شود.
یادآور می شود: هم اکنون بیش از ۲۴ هزار دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۱۵۰۰ نفز دانشجوی غیر ایرانی هستند و درخواست حدود یک هزار متقاضی تحصیل نیز در حال بررسی است.

 

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز اعطای بورسیه تحصیلی شهریار دانشجویان ممتاز بین المللی دکتر صفر نصراله‌زاده دکتر سعید شجاعی


( ۹ )

نظر شما :