اولین جلسه کارگروه فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۸۵۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۳


اولین جلسه کارگره فناوری دانشگاه تبریز، امروز با حضور دکتر نصراله‌زاده، رییس و دکتر شیری، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه در راستای توسعه تعاملات فناورانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز، در این جلسه ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این نشست گفت: در سند جامع، کلان و راهبردی این دانشگاه برنامه های مختلفی برای تعالی، پیشرفت و توسعه دانشگاه بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است که تشکیل اتاق فکر و کارگروه های تخصصی با حضور اساتید و فعالان این بخش ها از جمله آنهاست که جلسه کارگره فناوری در همین راستا برگزار می شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به دنبال کار نمایشی در دانشگاه نیستیم، تصریح کرد: ما به دنبال تصمیم سازی، تصمیم‌ گیری و توسعه و پیشرفت دانشگاه و تاثیرگذاری با توجه به نیاز جامعه و صنعت هستیم.
رییس دانشگاه تبریز، اضافه کرد: دانشگاه ها باید روز به روز و در هر دوره با تولید علم و فناوری، آن اثرگذاری و اثربخشی لازم در جامعه داشته باشند و بتواند نیاز مردم و صنعت را برطرف نماید.
وی افزود: دانشگاه تبریز در تولید علم در موضوع های مختلف در سال های اخیر جهش ها خوبی داشته است، ولی در حوزه فناوری به آن نتایج دلخواه و عالی نرسیده که باید در این زمینه بیش از اینها کار شود.
به گفته وی ما باید از تمام ظرفیت و توانمندیهای خود برای رشد و شکوفایی استان و  کشورمان و در این میان دانشگاه بهره مند شویم.
دکترعطا الله ندیری، مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از حوزه فناوری این دانشگاه گفت: مدیریت امور فناوری دارای 6 اداره است که در سال های اخیر در بخش های مختلف رشد خوبی داشته است.
به گفته وی، ایجاد کمیته ارتباط با جامعه و صنعت و دفاتر آن در دانشکده ها، ارایه مشوق های لازم، تسریع در پرداخت قراردادهای برون دانشگاهی، ایجاد ارتبط مستمر با صنایع مختلف، ایجاد سامانه دفا جهت ارایه خدمات فناورانه به خارج از دانشگاه، ایجاد شبکه دانش آموختگان جهت توسعه ارتباط با جامعه و صنعت، برگزاری بوت کمپ ها و اشتغال دانش آموختگان، راه اندازی سامانه ستاد در مدیریت امور فناوری جهت اخذ پروژه ها و ... از جمله اقدامات صورت گرفته در حیطه فناوری بوده است.
یادآور می شود: در این جلسه همچنین دکتر رستمی، دکتر قاسمی و دکتر ذاکر حمیدی در سخنانی به برخی چالش ها و موانع حوزه فناوری دانشگاه پرداختند.


نظر شما :