انتشار ۸۰ کتاب اساتید دانشگاه تبریز توسط انتشارات معتبر بین‌المللی

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۸۱۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۴۲

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از انتشار 80 کتاب اعضای هیات علمی این دانشگاه، توسط انتشارات معتبر بین‌المللی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری با اعلام این خبر گفت: بر اساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، از سال 1964 الی 2023 بیش از 1200 عنوان کتاب از نویسندگان ایرانی توسط ناشران معتبر بین المللی به چاپ رسیده که از این تعداد 80 عنوان از سوی اساتید دانشگاه تبریز بوده است.

 کسب رتبه چهارم در بین دانشگاه های جامع کشور
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تهران با چاپ 263 عنوان کتاب در رتبه نخست قرار دارد، تصریح کرد: در بین دانشگاه های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران، اصفهان و کردستان در رتبه چهارم قرار دارد.
لازم به ذکر است؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، 1241 عنوان کتاب از نویسندگان ایرانی توسط ناشران معتبر بین المللی به چاپ رسیده است. در این میان، دانشگاه های جامع کشور با انتشار 1061 عنوان کتاب در صدر قرار دارند.  
بررسی ناشران کتاب های بین المللی نویسندگان ایرانی همچنین نشان داد که این کتاب ها توسط بیش از 250 ناشر بین المللی منتشر شده اند. انتشارات لامبرت آکادمیک با انتشار بیش از 165 عنوان کتاب از محققان ایرانی در رتبه اول و  انتشارات پالگریو مک میلان در رتبه دهم قرار دارد. کتاب های منتشره بر اساس زبان، به ترتیب به انگلیسی، چندزبانه، عربی، فرانسوی، روسی، ترکی و ایتالیایی و اسپانیایی تعلق دارد.  بیشترین تعداد به زبان انگلیسی با 1217 عنوان و کمترین تعداد به زبان ایتالیایی و اسپانیایی هر کدام با یک عنوان اختصاص دارد.
کتاب های گزارش شده در طیف وسیعی از حوزه های موضوعی شامل هنر و علوم انسانی،  فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی و پزشکی منتشر شده است. حوزه هنر و علوم انسانی با 685 عنوان در رتبه نخست قرار گرفته است. سپس حوزه فنی و مهندسی با 315 عنوان، علوم پایه با 142 عنوان، کشاورزی و دامپزشکی با 51 عنوان و پزشکی با 36 عنوان در رتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.


( ۶ )

نظر شما :