دکتر نصراله زاده در مراسم بزرگداشت بنیان گذار کبیر انقلاب در دانشگاه تبریز:

مدیون این رهبر عالِم و مرد بزرگ روزگار خویش هستیم

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۸۱۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۶۶۸

مراسم بزرگداشت و سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینـی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز  در این مراسم ضمن تسلیت این ایام، با اشاره به ویژگی های اخلاقی، فردی، معنوی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) گفت: ما ملت ایران و همه ملت های آزاده و مظلوم جهان، مدیون این رهبر عالم و مرد بزرگ روزگار و عصر خویش هستیم که در تاریخ معاصر تحول بزرگی ایجاد کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رهبری عالم، آگاه و بصیر، مرجع تقلید بزرگ، شجاع، مدیر و مدبر بود، تصریح کرد: امام راحل تمام ویژگی های مهم، خوب و تاثیرگذار یک رهبر بزرگ را داشتند و در عصر خویش از تمامی رهبران بزرگ و موفق در درجه و جایگاه بالاتری قرار داشتند.

رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه تجسم واقعی اسلام ناب و انقلابی بوده است، خاطر نشان کرد: برای شناخت بهتر راه، اندیشه و دیگر ویژگی های اخلاقی و فردی امام خمینی (ره )، توجه به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب واجب و لازم است.

وی در ادامه، شناخت ابعاد مختلف نهضت، راه و اندیشه امام خمینی (ره ) را  برای نسل جوان و آینده ضروری دانست و یادآور شد: اگر نهضت امام خمینی(ره) نبود، امروز معلوم نبود کشورمان در چه وضعیتی قرار داشت.

دکتر نصراله‌زاده در ادامه اظهار داشت: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در طول حیات خود برای استقلال و آزادی ملت ایران مبارزه و از همه چیز خویش گذشتند، به طوری که امروزه قیام وی الگویی برای دیگر ملت های مظلوم و آزاده علیه استکبار جهانی شده است.

وی در خاتمه یاد آور شد: امروز تکلیف ما توجه به فرمایشات و منویات رهبری، حفظ و پاسداری از آمان های انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه و اندیشه امام راحل(ره) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ولایی دیگر سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب و شهدای قیام ۱۵ خرداد در دانشگاه تبریز بود که درباره خصوصیات بارز و ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) مطالبی را عنوان نمود.

وی گفت: برای شناخت شخصیت امام راحل(ره) راه های متعددی وجود دارد که بهترین، آسان ترین و راحت ترین راه  شناخت آثار و رجوع به آثار مختلف امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ولایی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلابی اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه، تمدن نوین اسلامی در جهان بوجود آمد که در این ارتباط کشورهای نظام غربی و آمریکا برای حفظ و حاکمیت نظام لیبرال دموکراسی در جهان با توطئه های مختلفی از جمله ایجاد جنگ تحمیلی و تحریم، در صدد کنترل و از بین بردن انقلاب اسلامی ایران و جهان اسلام شدند.  

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان به شکست های خود در برابر انقلاب اسلامی ایران اعتراف کرده و اذعان می کنند که بسیاری از مشکلات آمریکا و افزایش سقف بدهی دولت در آمریکا، به خاطر مقابله با ایران و جهان اسلام بوده است.

به گفته وی، امام خمینی(ره) با فلسفه داشتن آموزش و  علم و دانش روز و تربیت افراد انقلابی و تاثیرگذاری همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باقر صدر و ... پایه های انقلاب اسلامی را بنا نهادند و امروز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در جهت تحقق آرمان های انقلاب و امام راحل(ره) ادامه دارد.

پخش کلیپ، شعرخوانی در وصف امام خمینی (ره) و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود که از سوی ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۹ )

نظر شما :