رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی:

جوانی فرصت بی‌نظیری برای کسب فضایل معنوی است

۰۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۹۷۵۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۳۸

 

دورهمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز در قالب طرح وفاق، با شرکت دانشجویان دختر به همت دفتر نهاد دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری طی سخنانی در افتتاحیه این طرح اظهار داشت: خداوند متعال برخی ویژگی‌ها را در ذات همه انسان‌ها قرار داده است که یکی از این ویژگی‌های مهم کرامت انسانی است، بر این اساس انسان‌ نزد خداوند متعال گرامی و عزیز است.

وی ادامه داد: همچنانکه انسان نزد خداوند کریم و عزیز است ما نیز باید یاد بگیریم که به انسان‌ها نگاه کریمانه داشته باشیم؛ هر انسانی به میزان ظرفیت وجودی خود، بهره‌ای از کرامت الهی را داراست، چرا که خدواند در خلقت انسان گوهر حیات الهی را ودیعه نهاده و به انسان کرامت بخشیده است.

وی همچنین افزود: ما در کنار کرامت ذاتی، باید یک سری ویژگی‌های دیگری از جمله تقوا و دانش را به عنوان فضیلت‌های انسانی که ملاک برتری انسان است کسب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین انوری با اشاره به ضرورت تلاش انسان برای حفظ کرامت و کسب فضیلت‌ها اظهار داشت: همواره در زندگی فرصت‌هایی برای انسان پیش می‌آید که این فرصت‌ها نسیمی از سوی خداوند هستند؛ دوران جوانی فرصتی بی‌نظیر برای کسب فضایل معنوی و دوران دانشجویی یکی بهترین فرصتها برای کسب فضیلت علم و دانش است که توصیه می‌کنم از لحظه لحظه روزهای حضورتان در دانشگاه برای رشد معنوی و پیشرفت علمی خود نهایت استفاده را بکنید.

 

دغدغه نهاد رهبری در دانشگاه‌ توانمندسازی دانشجویان در زمینه‌های مختلف است

مسئول واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی در این دورهمی خاطرنشان کرد: طرح حامیم دانشجویی دانشگاه تبریز سال گذشته به‌عنوان طرح برتر کشوری برگزیده شد و دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ دغدغه این را دارد که دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر را در کنار کسب علم، در زمینه‌های مختلف توانمند کند تا در صحن دانشگاه، تأثیر گذار و نقش آفرین باشند.

معصومه عبادی ادامه داد: طرح وفاق یک طرح مقدماتی برای حضور در طرح حامیم استانی و سپس مرحله کشوری است که از منتخبان طرح وفاق به مرحله‌ی استانی راه خواهند یافت.

وی در تشریح برنامه‌های فرهنگی، معرفتی و تفریحی طرح وفاق افزود: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این دورهمی می‌‍‌توان به بازدید از رصدخانه دانشگاه تبریز و حضور در برنامه های تفریحی باغ دانشگاه، پخش مستند، برگزاری حلقه های معرفتی و به برنامه های ورزشی  اشاره کرد.

یادآور می شود؛ این دورهمی روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه با حضور بیش از ۳۳۰ دانشجوی دختر فعال فرهنگی و سیاسی و با برنامه های متنوع فرهنگی،معرفتی، ورزشی و سرگرمی برگزار شد.

طرح وفاق (طرح دورهمی دانشجویان فرهنگی_سیاسی) پیش زمینه طرح حامیم است که فصل تابستان برگزار می شود و هدف از این طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی_سیاسی است.

هفته گذشته نیز طرح وفاق برای دانشجویان پسر دانشگاه تبریز برگزار شده بود.


( ۸ )

نظر شما :