همزمان با آغاز هفته خوابگاه ها برگزار شد؛

آئین غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای گمنام در دانشگاه تبریز

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۹۵۵۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۱۹

با برگزاری آیین غبار روبی مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز، برنامه های هفته گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، همزمان با آغاز هفته خوابگاه ها، اعضای هیات رییسه، معاونان، مدیران، اساتید و کارکنان با حضور در مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز، با اهدای گل و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و با غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب تجدید میثاق کردند.
دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این آیین ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی این مراسم معنوی، با بیان این اینکه شروع فعالیتی با یاد و نام خدا و شهدای گرانقدر مایه خیر و برکت خواهد بود، گفت: شهدا، هدف والا و الهی داشتند و آن هم صیانت، حفظ، پاسداری و نگهبانی از ارزش های الهی، آموزه های دینی و اسلامی بود و در این راه مقدس نیز جان خویش را فدا کردند تا ارزش های اسلامی و دینی حفظ شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نیز باید ادامه دهنده راه، منش و سبک زندگی شهدا باشیم، تصریح کرد: شهدا آگاهانه در اندیشه و عمل، راه درست و الهی را انتخاب کردند و در این مسیر هم به شهادت رسیدند، تا اینکه امروز ما نیز برای حفظ و پاسداری از ارزش های الهی، انقلابی و دینی از شهدا الگو بگیریم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری، رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور دانشگاهیان در این آیین گفت: شهدا درس زندگی، ایثار، گذشت و فداکاری به ما یاد دادند و موجب تقویت هویت دینی و ملی شدند و ما نیز باید قدردان و ادامه دهنده راه شهدا با انجام کارهای نیک، جهادی و انقلابی باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه شهدا چراغ راه هدایت، سعادتمندی و کمال انسانها هستند، تصریح کرد: شهدا موجب احیای هویت دینی، اسلامی و ملی شدند و امروز وظیفه ماست که با عمل درست و دقیق به مسئولیت و وظایف خود به‌گونه‌ای رفتار کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.  
مداحی و قرائت فاتحه بر مزار مطهر شهدای گمنام از دیگر برنامه های این آئین معنوی بود.
یادآور می شود : هفته گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی از 16 لغایت 22 اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد که بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در این هفته بیش از 30 برنامه مختلف و متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز آیین غبار روبی مزار مطهر شهدای گمنام هفته گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی


( ۳ )

نظر شما :