۵ پژوهشگر دانشگاه تبریز در زمره پژوهشگران پر استناد قرار گرفتند

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ کد : ۱۹۳۹۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۱۷۳

 


بر اساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، 5 پژوهشگر دانشگاه تبریز در زمره پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری در این ارتباط گفت: بر اساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) ۳۳۳ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر قرار گرفتند که از این تعداد 5 نفر از دانشگاه تبریز است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با بیان اینکه انتخاب پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) صورت گرفته است، تصریح کرد: در این بازه زمانی دکتر تورج هاشمی، در حوزه موضوعی چند رشته ای با 473 استناد، دکتر حسین اصغرپور در بخش علوم اقتصادی با 421 استناد، دکتر منصور بیرامی در حوزه روان شناسی  با 378 استناد، دکتر محمدرضا پورمحمدی در حوزه موضوعی علوم جغرافیایی با 268 استناد و دکتر محمد عباس زاده در بخش جامعه شناسی و علوم سیاسی با 234 استناد، در زمره پژوهشگران پر استناد قرار گرفتند.
بر پایه همین گزارش؛ بر اساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، ۳۳۳ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۱۶ درصد این پژوهشگران متعلق به حوزه چندرشته‌ای هستند. بعد از حوزه چندرشته ای، پژوهشگران حوزه کسب و کار، مدیریت و حسابداری قرار دارند (حدود ۱۲درصد). حوزه های موضوعی علوم اجتماعی و علوم تربیتی هر کدام حدود ۷ درصد از پژوهشگران را به خود اختصاص داده اند و در رتبه سوم قرار دارند. مابقی پژوهشگران در ۱۳ حوزه موضوعی سایر، جامعه شناسی و علوم سیاسی، روان شناسی، علوم اقتصادی، زبان و زبانشناسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات ها، حقوق، فلسفه، علوم جغرافیایی، علم اطلاعات و دانش شناسی و هنر و معماری فعال هستند.


( ۳۷ )

نظر شما :