پیام تبریک رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت عید نوروز و آغاز سال ۱۴۰۲ و بهار قرآن

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۳۰۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۷۰

 

دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز فرا رسیدن عید نوروز و آغاز فصل بهار و همچنین بهار قرآن و ماه مبارک رمضان را به هموطنان عزیز و به ویژه دانشگاهیان این دانشگاه تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، متن کامل این پیام تبریک بدین شرح است:
« یا مقلب القلوب و الابصار؛ یا مدبر اللیل و النهار؛ یا محول الحول و الاحوال؛ حول حالنا الی احسن الحال »
عید نوروز پیام آور مهر، محبت، مهرورزی، دوستی، طراوت و شادکامی است و به همین خاطر سال نو، رستاخیز طبیعت همیشه نوید بخش؛ نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت و  فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن است.
 از سویی بهار جلوه ای از شکوه، عظمت و زیبایی های خداوند متعال در جهان هستی است که به ما انسانها درس تحول، نو شدن و تولد دوباره را می دهد که با نگریستن به دگرگـونی شگرف طبیعـت و دوراندیشی در عالم خلقت به عظمت قدرت و آفرینش خداوند پی می یریم که همیشه و در همه حال باید به یاد خدا باشیم.   
خداوند متعال را سپاسگزاریم در سالی که توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به نام  «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گذاری شده بود، در دانشگاه تبریز گام های موثر و عملیاتی در جهت تحقق شعار سال و اهداف بلند نظام آموزش عالی برداشته شد.
با این وجود نباید فراموش کنیم که دانشگاه تبریز؛ میراث دار دانشگاه بزرگ و بین المللی به نام ربع رشیدی است که هم اکنون، این دانشگاه یکی از پنج دانشگاه جامع برتر ایران و بزرگ ترین دانشگاه شمالغرب کشور است و به عنوان دانشگاه معین استان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان را تحت حمایت خود دارد و در این مدت به دانشگاهی عالی رتبه در مقیاسی ملی و منطقه ای تبدیل شده است.  
از این رو دانشگاه تبریز، امسال به خاطر تلاش های شبانه روزی و صادقانه تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تبریز اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان و مدیران با وجود اغتشاشات اخیر و برخی مشکلات؛ به دستاوردهای بزرگ و بی شماری در عرصه های مختلف دست یافته، به طوریکه در سال های اخیر رتبه دانشگاه تبریز در رتبه بندی های جهانی از جمله رتبه بندی تایمز، لایدن، شانگهای و تایمز آسیائی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. براساس گزارش تامسون رویترز، دانشگاه تبریز در گروه یک درصد دانشگاه های با نفوذ جهان قرار دارد و دانشگاه تبریز بر اساس داده‌های نظام رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۳ با کسب رتبه جهانی ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی در کنار دانشگاه تهران رتبه اول دانشگاه‌های جامع کشور جامع و بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است و همچنین در سال 2022 دانشگاه تبریز در رتبه بندی جهانی لایدن رتبه 462، در تایمز رتبه 601 و در رتبه بندی جهانی یو. اس. نیوز رتبه 625 را بدست آورده است.
امید است در سال جدید نیز با یاری از ذات لایزال الهی و با اتحاد، همدلی و وحدت و در سایه منویات مقام معظم رهبری و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های شایسته خویش در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های موثری برداریم.
اینجانب در پایان آغاز سال جدید را برای همه مردم شایسته و قدرشناس ایران و به ویژه اساتید، دانشجویان، کارکنان و خانواده محترمشان تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال؛ سالی پربرکت برای کشور عزیزمان ایران و سالی سرشار از تندرستی، سلامتی، شادکامی، بهروزی و موفقیت  همراه با کسب درجات عالی از خوان نعمت الهی و بهره‌مندی از سفره پرخیر و برکت میهمانی پروردگار در ماه مبارک رمضان را برای تمامی دانشگاهیان محترم آرزومندم.


                                                                                                                                           دکتر صفر نصراله زاده  

                                                                                                                                             رییس دانشگاه تبریز


( ۱ )

نظر شما :