رئیس دانشگاه تبریز در آئین تجلیل از همکاران مدیریت همکاری‌‌های علمی و بین المللی:

دیپلماسی علمی عاملی برای صدور فرهنگ و ارزش‌ها است

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۲۹۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۸۹۳

آئین تجلیل از کارکنان مدیریت همکاری‌‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز با حضور دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه و دکتر شجاعی مدیر همکاری‌‌های علمی و بین المللی دانشگاه و سایر کارکنان این مدیریت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده در این آئین با بیان اینکه پیشرفت توام با عزت نصیب هر کسی نمی‌شود، اظهار کرد: هرفردی که کارهای خود را با نیت کسب رضایت الهی و گره‌گشایی از مشکلات مردم انجام دهد، قطعا پیشرفت عزتمندانه‌ای خواهد داشت و البته نباید انگیزه‌ی ما از انجام کارها تخریب دیگران باشد بلکه ما باید از پیشرفت عزتمندانه‌ی خود احساس لذت درونی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی و تاثیر آن بر روی دیپلماسی سیاسی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران پیگیری جدی دیپلماسی علمی است چراکه اکنون علم به زبان مشترک مردم دنیا تبدیل شده و در سایه‌ی برقراری دیپلماسی علمی است که ما می‌توانیم به صدور فرهنگ‌ها و ارزش‌ها نیز بیندیشیم.

رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: بین المللی سازی یکی از پارامترهای مهم و اصلی در رنکینگ دانشگاه به شما می‌رود و ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین عامل تحقق این موضوع، جذب دانشجویان با کیفیت خارجی است.

وی با اشاره به ضرورت برخورد مناسب و ایجاد محیطی خاطره انگیز برای دانشجویان خارجی در دانشگاه، تاکید کرد: ما هرچقدر ارتباط‌ گیری صحیحی با دانشجویان خارجی داشته باشیم، به‌همان اندازه موجب تقویت سرمایه‌ی اجتماعی نیز می‌شویم و بنابراین رفتار یک کارشناس با دانشجویان خارجی به‌معنی رفتار کل نظام با آن‌ها است.

دکتر نصراله‌زاده در خاتمه با قدردانی از مدیریت همکاری‌‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز بابت کسب رتبه‌ی برتر در نخستین جشنواره‌ی جذب دانشجویان بین المللی، تداوم این موفقیت‌ها و ارتقاء بیش از پیش عملکرد کارکنان مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز را خواستار شد.

براساس این گزارش، دانشگاه تبریز در نخستین جشنواره‌ی جذب دانشجویان بین المللی، رتبه‌ی نخست کشوری در بخش‌های مدیریت همکاری‌های علمی، جذب دانشجوی بین المللی، امور کنسولی و طراحی تارنمای دانشجویان بین المللی و رتبه‌ی دوم کشوری در بخش تعداد دانشجویان بین المللی را به خود اختصاص داد.


( ۵ )

نظر شما :