آئین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۲۶۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۵۷۳

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی با حضور جمعی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان اعضای کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی حوزه کشاورزی و محیط زیست برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر رضا محمدی معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در این آیین ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز دانشگاه گفت: در دنیای مدرن ماشینی و صنعتی عصر امروز، توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست و زیست‌بوم های مناطق مختلف امری ضروری است.

توسعه فضای سبز و حفظ و نگهداری از محیط زیست، وظیفه همگانی
وی با تاکید بر اینکه به خاطر فعالیت بشری و توسعه صنایع، طبیعت و محیط زیست با چالش ها و آسیب های جدی روبرو است، تصریح کرد: در گذشته به خاطر کوتاهی هایی که در توسعه و حفاظت از محیط زیست صورت گرفته، جهان پیرامون ما در آستانه بحران شدید زیست محیطی قرار گرفته است؛ از این رو وظیفه همه افراد جامعه است که در توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز و محیط زیست بیش از اینها گام های موثری و عملیاتی بردارند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت توسعه فضای سبز دانشگاه در بخش های مختلف گفت: در سال های اخیر فعالیت ها و اقدامات موثری برای توسعه پایدار فضای سبز دانشگاه تبریز برداشته شده است که این امر باعث افزایش سرانه سبز شهری و زیبایی سیمای شهر تبریز شده است.    
وی افزود: توسعه فضای سبز و حفظ و نگهداری از محیط زیست، وظیفه همگانی است.  
دکتر محمدی، کاشت حدود ۷۰۰ اصله نهال، تولید و کاشت ۴۰هزار گل فصلی و بوته ای، اهدای گل به اتاق همکاران به تعداد حدود ۶۰۰ بوته و برگزاری دوره های بازآموزی برای کارکنان اداره باغبانی و فضای سبز را از جمله اقدامات توسعه فضای سبز پایدار دانشگاه بیان کرد و گفت: تعمییرات اساسی پمپ های اصلی جهت پمپاژ آب خام، لاروبی مخازن اصلی آب خام، محوطه سازی و احداث فضای سبز ورزشگاه، ساماندهی فضای سبز و خوابگاه ولیعصر، تعمیر و بازسازی و راه اندازی تجهیزات کشاورزی موجود، تجهیز کارگاه فنی در اداره فضای سبز، اجرای گسترده هرس درختان و درختچه و ... از دیگر اقدامات موثر در حوزه فضای سبز پایدار این دانشگاه بوده است.

اداره باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز مجهز به دانش روز
دکتر محمدعدلی پور، رئیس اداره باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز نیز در این مراسم به اقدامات صورت گرفته در توسعه فضای سبز پایدار در دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: در گذشته بیشتر اقدامات و فعالیت ها در راستای توسعه فضای سبز، کمی بوده و کمتر به کیفیت کار توجه شده است؛ به همین خاطر دستگاه های ذیربط و متولیان امر در راستای رسیدن به افزایش سرانه فضای سبز شهری کمتر به اهداف تعیین شده خود رسیده اند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در اداره باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز با مجهز شدن به دانش روز و با کمک گرفتن  ازمتخصصان و کارشناسان این حوزه گام های موثری در راستای توسعه فضای سبز پایدار در این دانشگاه برداشته شده، تصریح کرد: اصلاح سیستم آبیاری، نوسازی سیستم ها، لایروبی قنات ها، اخذ مجوز درختان خطر ساز، حذف درختان خشک و آفت زده، برگزاری جلسات مستمر کمیته فضای سبز، جذب دانشجویان انجمن های علمی به عنوان همیاران فضای سبز، برگزاری دوره های آموزشی، جمع اوری برگ های خزان جهت تولید خاکبرگ و ... از جمله اقدامات برای رسیدن به فضای سبز پایدار بوده است.
در پایان این آیین هم تعدادی درخت در محوطه دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز توسط حاضران در مراسم کاشته شد.


( ۴ )

نظر شما :