مسئول قرارگاه شهید علم الهدی:

برگزاری اردوی راهیان نور جزو واجبات است

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۹۱۴۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۸۸

 

نشست قرارگاه شهید علم الهدی با حضور رییس دانشگاه تبریز، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی با محوریت اردوی راهیان نور برگزار شد.

  دانشگاه‌ها موظف به همکاری با بسیج دانشجویی هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده با تاکید بر ضرورت اهتمام تمامی دانشگاه‌ها برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: براساس شورای سیاستگذاری راهیان نور، مقرر شده ۱۰ درصد از دانشجویان استان به اردوی راهیان نور امسال اعزام شوند و با این حساب حداکثر ۱۳ هزار دانشجو از کل استان در این اردو شرکت خواهند کرد.

این اردو تکلیفی از سوی رهبر معظم انقلاب است، دیگر نیازی به ابلاغیه و دستور نیست

وی ادامه داد: مسئولین بسیج دانشجویی استان به‌صورت شبانه‌روزی برای برنامه ریزی این اردو در حال تلاش هستند، ما نیز موظفیم هر کمکی از دستمان بر‌می‌آید دریغ نکنیم و اگر قلبا اعتقاد داریم که این اردو تکلیفی از سوی رهبر معظم انقلاب است، دیگر نیازی به ابلاغیه و دستور نیست و همه‌ی ما باید در برگزاری این اردو بسیج دانشجویی را یاری کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز و مسئول قرارگاه شهید علم الهدی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات فرهنگی اردوهای راهیان نور، حضور دانشجویان در این اردوی فرهنگی-اعتقادی را ضروری دانست و یادآور شد: دانشجویی که از مناطق عملیاتی که معطر به خون مطهر و پاک شهیدان است، بازدید می‌کند، هرگز مسیری را طی نخواهد کرد به شعار "زن، زندگی، آزادی" ختم شود. بدون تردید وقتی که یک دانشجو از نزدیک شاهد جانفشانی‌های شهدای اسلام می‌شود، متحول شده و در این مسیر ثابت قدم می‌شود.

نگاه ویژه‌‌ به اردوی راهیان نور

دکتر نصراله‌زاده خطاب به روسای دانشگاه‌ حاضر در نشست گفت: از همه‌ی شما می‌خواهم حساب راهیان نور را با بقیه‌ی مشکلات و کمبودها جدا کرده و نگاه ویژه‌‌ای به این اردو داشته باشید. مشکلات مالی همیشه وجود داشته ولی تامین منابع مالی اردوی راهیان نور جزو واجبات است. البته ما از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم از سال آینده ردیفی را در بودجه مختص اردوی راهیان نور در نطر بگیرند تا در ایام برگزاری این اردو، دانشگاه‌هایی که مشکلات مالی دارند، تحت فشار قرار نگیرند.

براساس این گزارش، سرهنگ پاسدار رامین نوید ناصر مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی نیز ضمن ارائه‌ی گزارش در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام و جزئیات اردوی راهیان نور، مشکلات و چالش‌های پیش روی این اردو را مطرح کرد.

همچنین روسا و نمایندگان دانشگاه‌های استان نیز اعلام آمادگی خود را با بسیج دانشجویی استان برای برگزاری اردور راهیان نور ۱۴۰۱، اعلام کردند.

 

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان دکتر صفر نصراله‌زاده اردوی راهیان نور


( ۷ )

نظر شما :