مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز:

بیست و هشتمین اردوی دانشجویی راهیان نور دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۹ کد : ۱۹۰۹۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۴۴

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از برگزاری بیست و هشتمین اردوی دانشجویی راهیان نور دانشگاه تبریز از ۱۶ الی ۲۳ اسفند ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد راوند در تشریح جزئیات بیست و هشتمین اردوی دانشجویی راهیان نور دانشگاه تبریز اظهار کرد: ما امسال نیز مفتخریم که در قالب اردوی راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب میزبان خواهران و برادران دانشجوی دانشگاه تبریز در هر مقطع و با هر نوع طرز تفکری خواهیم بود.

 وی ادامه داد: این اردو به‌عنوان بزرگترین برنامه‌ی اردویی دانشگاه تبریز با برنامه‌های متنوع فرهنگی، زیارتی و تفریحی به‌مدت هفت روز در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنوب برگزار می‌شود که ثبت نام اولیه‌ی این اردو از ۱۸ بهمن ماه سال‌جاری آغاز شده و تا ۳۰ بهمن ماه به‌صورت مجازی و از طریق لینک https://survey.porsline.ir ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیز می‌توانند به‌صورت انفرادی یا گروهی قبل از تکمیل ظرفیت اقدام نمایند. همچنین ثبت‌نام نهایی و تحویل مدارک در غرفه‌های ثبت‌نام دانشکده‌ها انجام خواهد شد و اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص، متعاقبا از طریق صفحات کاروان در شبکه‌های اجتماعی به نشانی tabriz_rahian@ اعلام می‌شود.

اعزام کاروان راهیان نور دانشگاه تبریز در شانزدهم اسفند ماه

وی با تاکید بر اینکه اولویت شرکت در این اردو با دانشجویانی است که زودتر ثبت نام کرده و سابقه‌ی حضور در راهیان نور سال‌های قبل را ندارند، یادآور شد: اعزام کاروان راهیان نور دانشگاه تبریز، روز ۱۶ اسفند ماه و با اتوبوس‌های vip و رعایت تمامی موارد ایمنی از جمله همراه بودن کادر و تجهیزات پزشکی با کاروان،‌ برنامه‌ی غذایی مناسب‌، با کیفیت و بهداشتی، برنامه‌ی استراحتی مناسب و... راهی مناطق زیارتی جنوب، انجام خواهد شد.

راوند در ارتباط با مناطق و یادمان‌های خوزستان نیز گفت: زائرین عزیز در این مدت، علاوه بر زیارت یادمان‌های شلمچه، فکه، طلائیه، اروندکنار و ...، از سایر برنامه‌های فرهنگی از جمله روایتگری راویان دفاع مقدس، مراسم جشن و سرور به‌مناسبت نیمه‌ی شعبان و سایر برنامه‌های جنبی دیگر بهره‌مند خواهند شد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیز در ادامه‌ی این اردو با حضور در شهر قم،  حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را   زیارت کرده و در انتهای اردو نیز با حضور در شهر تهران شاهد روایت‌هایی از این شهر خواهند بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص غیبت دانشجویان و عدم حضور آن‌ها در کلاس‌های درس در طول زمان برگزاری اردو اظهار کرد: به‌دلیل اینکه سه روز از زمان برگزاری اردو ایام تعطیل است، دانشجویان تنها چهار جلسه غایب خواهند بود و تمامی هماهنگی‌های لازم  برای موجه بودن این غیبت‌ها انجام شده  تا هیچ آسیب تحصیلی به دانشجوان وارد نشود‌.

برگزاری اردوی راهیان نور با بالاترین امکانات رفاهی موجود در منطقه

راوند در واکنش به برخی از انتقادات مبنی بر پایین بودن سطح امکانات اردوی راهیان نور دانشگاه تبریز، گفت: اردوی راهیان نور با بالاترین امکانات رفاهی موجود در منطقه، طراحی و برنامه ریزی شده است و دانشجویان عزیز می‌توانند سطح امکانات این اردو را از زائرین سال‌های قبل جویا شوند. اردوی راهیان نور دانشگاه تبریز تفاوت زیادی با سایر کاروان‌های راهیان نور دارد؛ بطوریکه ۹۰ درصد زائران رضایت خود را  از نحوه‌ز برگزاری اردو اعلام کرده و عموما از آن به‌عنوان بهترین و خاطره انگیزترین اردوی دانشجویی عنوان می‌کنند و حتی فارغ التحصیلان دانشگاه نیز هرساله در تلاش برای تجربه‌ی مجدد این اردو هستند.

هزینه های اردو

وی در خصوص هزینه‌های این اردو نیز گفت: هزینه‌های اصلی بر عهده دانشگاه بوده و دانشجویان صرفا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به‌عنوان کمک هزینه پرداخت می‌نمایند که حتی در پایان اردو و در صورت عدم رضایتمندی، این مبلغ عودت داده می شود.

راوند در خاتمه یادآور شد: خادمین کاروان راهیان نور تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این اردو نسبت به سال‌های قبل و در خور و شان دانشجویان، به‌کار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال ۱۳۷۲ تاکنون با حمایت‌های همه جانبه‌ی این دانشگاه، آغازگر اعزام بزرگترین کاروان زیارتی دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب بوده است.


( ۱۸ )

نظر شما :