نشست مدیران حراست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۳ کشور به میزبانی دانشگاه تبریز

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۰۴۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۷۵۸

 

نشست مدیران حراست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 3 کشور، به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، نشست مدیران حراست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 3 کشور، با حضور دکتر فامیل کریمی، مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونین حراست وزارت عتف، دکتر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز، دکتر شعبانی معاون حراست کل استان آذربایجان شرقی، مدیران حراست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 3 کشور به منظور ارایه گزارش و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه ها در ارتباط با حوادث و اغتشاشات اخیر به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
 دکتر صفر نصراله زاده، رییس دانشگاه تبریز، در این نشست ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه وی و مدیران حراست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 3 کشور در این جلسه گفت: در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان علیه ملت ایران، وزارت علوم و در این میان دانشگاه ها  اقدامات ارزشمندی برای کنترل این اغتشاشات داشتند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان این نظام با توطئه های مختلف در صدد تضعیف و آسیب زدن به ملت ایران است، تصریح کرد: ما باید همیشه و در همه حال آماده مقابله با جنگ ترکیبی پیچیده دشمنان علیه کشورمان باشیم.
 رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه با همدلی، وحدت و هوشیاری می توان در مقابل نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کرد، یادآور شد: با اقدامات و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه ها، باید بستری در دانشگاه فراهم شود که دانشگاه ها در مسیر تولید علم و فناوری با توجه به نیاز کشورمان و گسترش دیپلماسی علمی و فرهنگی در حرکت باشد.  
دکتر فامیل کریمی، مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دانشگاه تبریز و تبریک ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و امروزه سکاندار این انقلاب رهبر معظم انقلاب است و از این رو در طول بیش از چهار دهه گذشته این انقلاب، با فراز و نشیب های روبرو بوده است که امروزه وظیفه تمام مسئولان، مدیران و دیگر اقشار مختلف مختلف مردم، حفظ و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
وی در ادامه نقش مدیران و دیگران کارکنان حراست دانشگاه ها در حفظ محیط امن، سالم و آرامش دانشگاه ها را ضروری بیان کرد و یادآور شد: حراست ها با برخوداری از امکانات، تجهیز شدن به دانش روز، جذب نیروی انسانی متعهد، متخصص و جوان، هوشمند سازی و حرکت در مسیر و مجهز شدن به هوش مصنوعی باید با تمام توام در مقابله با انواع تهدیدها از مجموعه تهدیدهای سایبری، شبکه های مجازی و اجتماعی حرکت نمایند.
مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود با واکاوی کل ماهیت، ویزگی ها و روندهای پدیده جدید اغتشاشات اخیر و راهکارهای گذار از آن و در ادامه پیش بینی راهبرد دشمن و معاندین در آموزش عالی و دیگر توطئه های دشمنان علیه دانشجویان و دانشگاه ها و ... را تشریح کرد.  
 دکتر حبیب آقاجانی، مشاور رییس و مدیر حراست دانشگاه تبریز و دبیر حراست دانشگاه های منطقه  سه کشور  هم در این نشست گزارشی از مسائل و مشکلات دانشگاه های این منطقه و دانشگاه تبریز در ارتباط با حوادث و اغتشاشات اخیر ارایه کرد.
بر پایه همین گزارش، مدیران حراست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 3 کشور نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه های خود در ارتباط با حوادث و اغتشاشات اخیر در ادامه به ارایه راهکار، نظرات، دیدگاه ها و تجربیات خود پرداختند.  
دکتر محمدی معاون حفاظت پرسنلی مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پایان این نشست به تحلیل شرایط راهبردی اتفاقات اخیر پرداختند.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز نشست مدیران حراست دکتر فامیل کریمی مشاور وزیر رییس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز دکتر شعبانی دکتر حبیب آقاجانی


( ۴ )

نظر شما :