برگزاری شورای دانشگاه تبریز با محوریت پژوهش و فناوری

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۴ کد : ۱۸۹۶۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۵۵


نشست شورای دانشگاه تبریز با محوریت« وضعیت دانشگاه تبریز از دیدگاه پژوهش و فناوری» با حضور اعضای این شورا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای ارایه و تبیین دستاوردهای انقلاب و عملکرد دستگاه ها و سازمان ها است.

لزوم تبیین دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت بیش از چهار دهه از عمر خود در بسیاری از بخش ها به دستاوردها و موفقیت های بزرگی دست یافته است، تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب با ترفندهای مختلف و از جمله با نفوذ رسانه های خود در صدد تضعیف اقتدار، قدرت و همچنین دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی است که باید بیش از گذشته این دستاوردها در حوزه های مختلف برای مردم تبیین شود.   
رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانشگاهیان برای داشتن ایران قوی و قدرتمند همواره باید تلاش کنند و برای حفظ و صیانت از استقلال، آزادی و هویت اسلامی ایرانی خود، با احساس مسئولیت، کار و تلاش صادقانه و جهادی برای شکوفایی همه جانبه کشورمان جان فشانی کنند.  
دکتر نصراله زاده در بخش دیگر سخنان خود ضمن قدردانی از روسا، اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشکده ها در پیشبرد و تعالی امور با توجه به برنامه های راهبردی و سند تحول این دانشگاه گفت: اگر امروز از دانشگاه تبریز در سطح ملی و بین المللی با افتخار یاد می کنند؛ به خاطر تلاش صادقانه و شبانه روزی همه دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارمندان است و این تلاش ها باید همچنان با ارایه ایده ها و راهکارهای عملی جدید ادامه داشته باشد.    
وی در ادامه حرکت به سمت مرجعیت علمی و توسعه دیپلماسی علم و فنّاوری با توجه به اسناد بالادستی وزارت عتف را از جمله راهبردهای کلان دانشگاه تبریز برشمرد و افزود: توسعه دیپلماسی علم و فناوری و مسئله محور بودن تولید مقالات با توجه به نیاز جامعه و صنعت موجب خلق ثروت و توسعه و پیشرفت می شود.
رئیس دانشگاه تبریز از روسای دانشکده ها خواست با گسترش فعالیت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده ها، ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در دانشکده و سایر موارد مشابه در راستای مرجعیت علمی حرکت نمایند.

لزوم رعایت انصاف در تمامی فعالیت ها
حجت‌الاسلام‌ محمد انوری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه رجب و بیان فضیلت این ماه، در ادامه با اشاره به رعایت انصاف در عمل و کارها گفت: در آموزه‌های دینی و روایات توصیه فراوانی به داشتن انصاف و رعایت حق و حقوق دیگران و حرکت در مسیر عدالت ورزی تاکید شده و ما دانشگاهیان نیز باید در امور محوله و وظایف خود، داشتن انصاف را سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهیم.   
وی در ادامه ضمن تشکر از روسا و اساتید دانشکده ها در برگزاری موفق کلاس ها و امتحان ها در ترم گذشته گفت: روسا و اعضای هیات علمی دانشکده ها در ترم جدید نیز با برنامه ریزی و اولویت بندی فعالیت های خود که با توجه به برنامه های کلان و راهبردی دانشگاه انجام می گیرد، در کنار آموزش و پژوهش به جنبه های فرهنگی و تربیتی دانشجویان نیز اهتمام و توجه داشته باشند تا اینکه در آینده با مشکلات کمتری مواجه شویم.

ضرورت ترغیب و تشویق پژوهشگران و افزایش همکاری با مدیریت امور فناوری
دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این جلسه گزارشی از روند وضعیت پژوهش و فناوری دانشگاه ارایه کرد.  
وی با اشاره به اجرای موارد مختلف ترغیبی و تشویقی در سطح دانشکده ها گفت: تشویق و ترغیب همکاران در دانشکده ها برای ارائه تمام فعالیت های برون دانشگاهی در قالب قرارداد با دانشگاه، تشویق دانشکده هایی که قراردادها برون دانشگاهی بیشتری دارند، مانند تسریع در پرداخت حق التدریس و گرنت و غیره و تشویق همکارانی که دارای قراردادهای برون دانشگاهی هستند در دانشکده ها ، ایجاد ظرفیت برای جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی بیشتر و مواردی از این دست، مورد نظر دانشگاه است.
دکتر شیری در ادامه افزایش همکاری دانشکده ها با مدیریت امور فناوری، عضویت نمایندگان ارتباط جامعه و صنعت در دانشکده ها در شورای دانشکده جهت توسعه فعالیت های فناورانه، ایجاد دفاتر ارتباط جامعه و صنعت در دانشکده ها و تشویق همکاران برای ارتباط هر چه قویتر با این دفاتر و تشویق همکاران فناور در دانشکده ها برای افزایش قراردادها در دانشگاه تبریز را ضروری بیان کرد.

لازم به ذکر است؛ دکتر مصطفی صحرایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی و دکتر رضا محمدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از حوزه معانت خود در ادامه هم برخی اعضای این شورا درباره محوریت جلسه« وضعیت دانشگاه تبریز از دیدگاه پژوهش و فناوری» به ارایه دیدگاه ها و مطالب خود پرداختند.


( ۳ )

نظر شما :