افتتاح خانه نشریات دانشجویی دانشگاه تبریز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۸۸۸۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۱۵

 

خانه نشریات دانشجویی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

هم‌زمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۷دی دانشگاه تبریز و با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر صفر نصر اله زاده رئیس دانشگاه تبریز، معاون و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، خانه نشریات دانشجویی، محل فعالیت گروه دانشجویی ریحانه و دفتر تحریریه رسانه دانشجویی رسا در ساختمان شهید باکری دانشگاه تبریز افتتاح شد.

در این آیین دکتر عادل طاهری مدیر امور فرهنگی دانشگاه تبریز با ارائه گزارشی از فعالیت نشریات دانشجویی در این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۵۵نشریه دانشجویی در دانشگاه درزمینهٔ مطالب علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ادبی فعال هستند که توسط تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و اشخاص حقیقی منتشر می‌شوند.

دکتر طاهری همچنین با اشاره به انتشار الکترونیکی نشریات مذکور به همراه نشر چاپی افزود: علاوه براینکه این نشریات به‌صورت فیزیکی چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند، در سامانه نشریات وزارت علوم و در سامانه الکترونیکی کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز نیز نمایه‌سازی الکترونیکی می‌شوند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه تبریز با اشاره به آئین‌نامه وزارت عتف در خصوص ضرورت ایجاد امکانات بیشتر جهت بهره‌گیری هر چه بیشتر دانشجویان از نشریات دانشجویی و ترغیب دانشجویان به فعالیت در حوزه نشریات، خانه نشریات دانشجویی دانشگاه تبریز آماده ارائه خدمات به دانشجویان است.

دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ نشریات دانشجویی در دانشگاه تبریز بر اهتمام جدی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت بر گسترش کمّی و کیفی نشریات دانشجویی تأکید کرد.

یادآور می شود؛ ریحانه یک گروه دانشجویی دخترانه است که سعی می کند دختران دانشجوی علاقمند به فضاهای فرهنگی و دینی را دور هم جمع کند تا از ظرفیت های بالقوه آنها در جهت توسعه فرهنگ دینی و ملی در دانشگاه استفاده نماید.
رسا به عنوان تنها رسانه دانشجویی دارای مجوز از مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف تولید محتوا و  پوشش اخباردانشجویی، پیگیری دغدغه ها و مشکلات  دانشجویان و همنچنین برگزاری دوره های آموزش تخصصی خبرنگاری و عکاس خبری در حال  فعالیت است.


( ۳ )

نظر شما :