دکتر کلانتری در نشست دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز مطرح کرد:

استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تعالی انقلاب اسلامی ایران

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۳ کد : ۱۸۸۸۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۸۲

 

 نشست صمیمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه تبریز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام احمد حمیدی مدیر امور اجتماعی، دکترعادل طاهری مدیر امور فرهنگی و جمعی از فعالان دانشجویی فرهنگی، تشکل های دانشجویی، انجمن های علمی و کانون ها برگزار شد.

شهدای ۲۷ دی مختص به یک زمان و مکان نیست

حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، در ابتدای این نشست هم اندیشی ضمن خیرمقدم، تشریح اهداف این نشست صمیمی و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۷دی این دانشگاه گفت: دانشجویان دانشکده فنی این دانشگاه در سال ۶۵اولین گروه دانشجویی دانش بنیان بودند که با توجه به نیاز کشورمان و پشتیبانی از رزمندگان اسلام جان خویش را فدا کردند و در همین راستا امروزه با توجه به رسالت و وظیفه که در قبال این شهدای دانشجو داریم، باید ادامه دهنده راه و آرمان های این شهدا باشیم. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برپایی مراسم بزرگداشت شهدای ۲۷ دی در دانشگاه تبریز نباید اختصاص به یک روز خاص و در سالگرد شهادت این دانشجویان باشد، افزود: با بستر سازی ، برنامه ریزی و با تدوین برنامه های کلان مختلفی که از سوی این دانشگاه و با حمایت و پشتیبانی که از طرف وزارت علوم و سایر دستگاه ها صورت گرفته، می خواهیم یاد و خاطره و نقشی که این شهدا داشتند برای همگان روشن و آشکار باشد.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، در ادامه با تشریح اهداف برگزاری این نشست گفت: برگزاری این گونه نشست ها در دانشگاه ها با حضور مسئولان، فرصت خوبی برای طرح مطالبات و دغدغه ها فعالیت دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.    

در ادامه این نشست همچنین جمعی از دانشجویان ضمن معرفی حوزه فعالیت کاری خود، به برخی دغدغه ها، مشکلات، و مطالبات در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و جامعه را مطرح کردند که دکتر کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم نیز ضمن پاسخ گویی به سوالات دانشجویان، پیشنهاد و راهکارهای لازم را برای اعتلای جایگاه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و حل مشکلات موجود ارایه کرد.

بهره گیری از سلایق فرهنگی متفاوت

دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از دانشجویان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: شما دانشجویان سرمایه های عظیم و ارزشمندی برای اعتلا و توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کشورمان هستید و ما مسئولان و برنامه ریزان باید از ظرفیت و توانمندیهای شما به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید از ظرفیت دانشجویی برای رفع نیازها، اقتدار و شکوفایی کشورمان در حوزه های مختلف بهره مند شویم، تصریح کرد: امروزه به خاطر اقوام مختلفی که در کشورمان زندگی می کنند، دیدگاه ها، ذایقه ها و سلایق فرهنگی متفاوتی وجود دارد که باید از تمامی این ظرفیت ها برای تعالی انقلاب اسلامی ایران بکار گرفته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خود تحقیری و تزریق روحیه یاس و نا امیدی در جامعه را از جمله توطئه شوم دشمنان علیه ملت ایران و به ویژه جوانان و دانشجویان بیان کرد و افزود: دشمن با تمام توان و ابزار سعی در تخریب و ناامید کردن جوانان و دانشجویان هستند که شما دانشجویان نباید این فرصت را به دشمنان انقلاب بدهید.

دکتر کلانتری با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها از سوی تشکل ها، انجمن ها و کانون موجب ایجاد نشاط و امید می شود، یادآور شد: اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی توسط دانشجویان در دانشگاه ها در آیین ها و مناسبت ها مختلف باید به نحو شایسته برگزار شود و در حد توان باید از سوی مسئولان دانشگاه ها مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته وی در آینده نزدیک با راه اندازی یک سامانه سعی در رصد فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها هستیم تا اینکه با رصد این سامانه بتوان رتبه بندی فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را مشخص نمود.

استفاده از ظرفیت های دانشجویی برای حل مسایل و چالش های حوزه فرهنگی

وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره کمبود اعتبار و بودجه برای برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها گفت: در حال حاضر اکثر دانشگاه ها با مشکل بودجه و اعتبار روبرو هستند که این مسئله نیز در فعالیت و اجرای متنوع و گسترده برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تاثیرگذار است که امیدواریم امسال با افزایش بودجه فرهنگی از سوی دولت، برخی مشکلات این حوزه برطرف شود.

دکتر کلانتری با بیان اینکه امروزه بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها مطابق با فعالیت و نیاز فعالان این حوزه نیست، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها با کمترین هزینه از سوی دانشجویان به اجرا در می آید که مسئولان باید در تخصیص بودجه فرهنگی به دستگاه ها و به ویژه دانشگاه ها باید بیش از اینها اهتمام داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ما باید از تمامی ظرفیت های مردمی و دانشجویی برای توسعه همه جانبه کشورمان در بخش های مختلف استفاده کنیم، تصریح کرد: مدلی که در حال حاضر در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی و تدوین شده با توجه به تحولاتی که در نسل امروز صورت گرفته چندان پاسخگو نیست که در اتفاقات اخیر این مسئله به خوبی آشکار شد، بنابراین ضروری است برای حل مسایل و چالش های حوزه فرهنگی در کشور بیشتر از ظرفیت دانشجویی استفاده شود.


( ۳ )

نظر شما :