برگزاری نشست قرارگاه علم الهدی با حضور سردار عباسقلیزاده

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۸۸۴۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۷۰

نشست قرارگاه  شهید  علم الهدی استان  آذربایجانشرقی در دانشگاه  تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  تبریز نشست قرارگاه علم الهدی با حضور  برخی از رؤسای دانشگاه های استان  آذربایجانشرقی، فرمانده  سپاه  عاشورای استان ، معاونین فرهنگی دانشگاهها و همچنین  مسئولین  بسیج دانشجویی  استان  آذربایجانشرقی در تالار علامه  جعفری دانشگاه  تبریز برگزار گردید.

در ابتدای این نشست سردار عباسقلیزاده فرمانده  سپاه عاشورای استان با اشاره به اینکه یکی از اهداف این  قرارگاه  تبیین  مسائل  انقلاب و آرمان های انقلاب برای نسل جوان  دانشجو و آینده سازان  این  کشور است، گفت: این  کار باید  بصورت  جهادی صورت پذیرد چنانچه جهاد  فراتر از تمام  تلاش­هاست و جهاد  و  صیانت  از انقلاب  و اسلام امروز خطیرترین  وظیفه ماست و  همه  افتخارات  نظام  بواسطه  جهاد  و  مقابله  موثر با  دشمن  در جنگ تحمیلی  وهمچنین عوامل  فتنه 88 ،داعش و فتنه اخیر بدست  آمده است و هرجا کوتاهی کرده ایم موجب زحمت  مردم و عقب ماندگی کشور شده ایم.

فرمانده  سپاه  عاشورا  با بیان  اینکه  امروز در همه ابعاد  به غیر از فضای مجازی در تحریم  هستیم،  افزود : دشمن  در زمینه  فضای مجازی سرمایه گذاری هنگفت نموده است و  تکلیف ما ایجاب می کند  با روشنگری ، پاسخ  به  شبهات و تهدیدات با هجمه  بی وقفه فرهنگی دشمن  مقابله  نماییم.

در ادامه  این نشست  دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه  تبریزضمن  اشاره  به  اهمیت  مباحث جلسه  افزود: بحث راهیان  نور، راهیان  پیشرفت و همچنین کنگره  شهدای دانشجوی استان و دوره  آموزشی شمس (شاگردان مکتب سلیمانی) از مباحث تبیینی مهم  و دارای ماهیت  فرهنگی هستند که ضرورت  دارد با همفکری و  به اشتراک گذاری تجربیات  نسبت  به  برگزاری با کیفیت  و  کمیت بالای این  مباحث در دانشگاه های استان  تلاش نماییم.

دکتر نصراله زاده ضمن  بیان  برخی از پیشرفت های علمی و  فنآورانه  کشور و دانشگاه های استان  افزود: با وجود  پیشرفت های بزرگی که  حاصل  شده است  در برخی موارد  نیز اشکالاتی داریم  اما این  اشکالات  توسط دشمن و همچنین  برخی از نیروهای خودی بزرگ نمایی می شود و بدون  علم  به  ایراد تراشی و مانع  تراشی می پردازند که  شایسته است  دوستان  به جای این کار نکوهیده  مساعدت  نمایند  تا در راستای اهداف متعالی نظام  گام  برداریم.

در بخش دیگری از این نشست، نوید ناصر  فرمانده  بسیج دانشجویی استان  ضمن  ارائه  گزارش اجمالی از عملکرد  دانشگاه های استان  در اردوی راهیان  نور در سال گذشته گفت : امسال طبق اعلام  سازمان  بسیج دانشجویی کشور مقررشده است  5000 نفر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنوب کشور اعزام شوند که ایجاب می­کند  مسئولین دانشگاه ها  با توجه  به  افزایش هزینه ها و شرایط فعلی کشور مساعدت های لازم را  انجام دهند.

در ادامه،  رؤسای هر یک از دانشگاهها تجربیات  و نظرات  خود  را اعلام کردند و در نهایت  مقرر شد  براساس تعداد دانشجویان  هر دانشگاه  سرانه  دانشگاهها  با اولویت  زائر اولی  و دانشجویان  جدید الورود مشخص شود و در آینده،  نشست های تکمیلی بیشتر  برای برگزاری اردو  با کیفیت مطلوب  در عین  کمیت  بالا تشکیل شود.

مسئولین هریک از دانشگاه ها ضمن  حمایت  کامل  از برگزاری چنین  رویداد هایی  نظرات و پیشنهادات  خود را  در خصوص اردوی راهیان  پیشرفت  که  با هدف بازدید از دستاوردها و توانمندیهای مختلف کشورمان  توسط دانشجویان  و اساتید  برگزار می شود، طرح نمودند.

دکتر نقی پور رئیس دانشگاه علوم  پزشکی  تبریز نیز در این جلسه  ضمن  بیان  برخی از پیشرفت ها و توانمندیهای استان  در زمینه  بهداشتی و صنایع  پزشکی بر آمادگی این دانشگاه  برای میزبانی این  اردوها  از سراسر کشور و استان  تأکید نمود.

حاضرین درخصوص موضوع  برگزاری کنگره  شهدای دانشجوی استان  آذربایجانشرقی ضمن اعلام  نظرات  مختلف  مقرر نمودند  با توجه  به  برگزاری کنگره  ده هزار شهید استان آذربایجانشرقی در آذر ماه  سال 1402 ، کنگره  شهدای دانشجو  نیز در مهر ماه سال آینده بعنوان  پیش همایش این  کنگره  برگزار گردد.

در خصوص دوره  آموزشی شمس (شاگردان مکتب سلیمانی)نیز مقرر گردید  دوره  مذکور در بهمن ماه  سالجاری بصورت  تئوری و همچنین  اردوی چهار روزه  با اولویت  دانشجویان  غیر تشکلی برگزار گردد.

در این  نشست  همچنین  راهکارهای ترغیب  و افزایش حضور دانشگاهیان  اعم از اساتید و دانشجویان  در هریک  از رویداد های راهیان نور، راهیان  پیشرفت ، کنگره شهداء دانشجو و همچنین  دوره آموزشی شمس از طرف  حاضرین  ارائه  گردید.

 

 

 


( ۵ )

نظر شما :