با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد؛

سومین نشست عادی کمیسیون دائمی دوره هشتم هیات امنا

۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۸۶۹۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۲۶

 

سومین نشست عادی کمیسیون دائمی دوره هشتم هیات‌ امنا به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، سومین نشست آتی کمیسیون دائمی دوره هشتم هیات امنای دانشگاه تبریز با ریاست دکتر عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز ، دکتر زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه، دکتر عباسیان رئیس دانشگاه بناب و سایر اعضای حقیقی و اعضای کمیسیون شامل دکتر سرورالدین، دکتر اکرمی، دکتر حجتی، دکتر مهتدی و سایر مدعوین برگزار شد.
دکتر عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ابتدای این جلسه با اشاره به وقایع و اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلات بدلیل رها شدن فضای مجازی و مصادره‌ی جوانان از سوی دشمن در این فضا به‌وجودآمده است.
وی، خطاب به مسئولین دانشگاه تبریز و رؤسای دانشگاه‌های بناب و مراغه گفت: نباید نگاه به دانشگاه و دانشجو صرفاً در مسائل علمی خلاصه شود، بلکه باید در خصوص برنامه‌ ریزی‌های زیربنایی فرهنگی و در جهت پرورش روحیه‌ی انقلابی دانشجویان نیز اقدامات جدی صورت گیرد.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه، انسان‌سازی را یکی از اهداف مهم آموزش عالی عنوان کرد و افزود: مسئولین دانشگاه باید به فکر احیاء تشکل‌های دانشجویی باشند و برای جبران نقصان‌های سال‌های اخیر با صلابت، شجاعت، صداقت و دارا بودن قدرت تصمیم‌گیری در میان دانشجویان حاضر شوند تا دانشجویان ببینند که مسئولین به‌معنای واقعی کلمه همراه آن‌ها هستند.
رئیس دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه‌های استان در جریانات اخیر بسیار عالی عمل کردند به‌طوری‌که ما اولین استانی بودیم که تریبون‌های آزاد را برگزار کردیم.
دکتر صفر نصراله‌زاده ادامه داد: دانشگاه تبریز به‌عنوان دانشگاه پیشرو در زمینه‌ی برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تریبون آزاد، با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و گفت‌وگو با اساتید و دانشجویان مشکلات و مسائل اخیر را واکاوی کرده و با برنامه‌ریزی‌های مناسب جهت رفع مشکلات حرکت می‌کند.
دکتر محمدحسین سرور الدین رئیس اسبق دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: جوانان ما همگی اهل منطق هستند و اگر با آن‌ها گفت‌وگو کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و ما باید نشان دهیم که در کنار اساتید و دانشجویان هستیم و در صورت بروز هر مشکلی، باید عملکرد خودمان را بررسی و مشکلات را علت‌یابی کنیم.
در ادامه‌ی این نشست، ۲۴ دستور جلسه‌ی سومین نشست عادی کمیسیون دائمی دوره هشتم هیات امنای دانشگاه تبریز مطرح و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت. 


( ۴ )

نظر شما :