در هفتمین تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه تبریز مطرح شد؛

معترضین سال ۹۸، قشر مستضعف بودند، معترضین فعلی مرفهان بی درد جامعه / حاکمیت آمادگی تغییر و اصلاح ساختار را ندارد

۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۸۵۰۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۶۲

 

هفتمین تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه تبریز با حضور دکتر علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر طاهری مدیر امور فرهنگی، حجت الاسلام حمیدی مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز و تعدادی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه در تالار شهید شفایی این دانشگاه برگزار شد.

جامعه برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید به آزادی بها بدهد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، اولین دانشجوی حاضر در این تریبون طی سخنانی اظهار کرد: اگر آزادی در یک جامعه بیش از حد وجود داشته باشد، افراد می‌توانند به سطح بالایی از انسانیت و یا به پایین ترین سطح انسانی و شخصیتی برسند و لذا جامعه برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید با بها دادن به آزادی، هزینه هم بپردازد.

انتقاد دانشجویان از انتقال تریبون آزاد از آمفی تئاتر روباز دانشگاه به تالار شهید شفایی

دومین دانشجویی که برای بیان نقطه نظرات خود در پشت تریبون قرار گرفت، ضمن انتقاد از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بخاطر انتقال تریبون آزاد از آمفی تئاتر روباز به فضای سربسته گفت: بسیاری از افرادی که در تریبون آزاد آمفی تئاتر روباز شرکت می‌کردند یا تماشاگر تریبون‌ها و مناظره‌ها بودند، اکنون حاضر نیستند در این فضای سربسته حضور داشته باشند و این تعداد اندکی که در این جلسه حاضر هستند، اکثرا نسبت به مسائل توجیه بوده و ذاتا نیازی به روشنگری ندارند. بهتر بود همان روال قبلی ادامه می‌یافت و دانشجویان نیز با تعداد زیاد در تریبون آزاد حاضر می‌شدند.

اسلام ناب محمدی(ص) 1400 سال پیش شعار «زن، زندگی، آزادی» را در عمل ثابت کرد

وی در خصوص بحث آزادی نیز گفت: من معتقد هستم در کشور ما آزادی در سطح بسیار بالایی وجود دارد و کسانی که اکنون شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر می‌دهند، احتمالا تازه از خواب بیدار شده‌اند؛ چراکه اسلام ناب محمدی(ص) 1400 سال پیش در اوج دوران جاهلیت عرب، نه تنها زنان بلکه کل انسان‌ها را به جایگاه ارزشمند انسانی رساند و شعار «زن، زندگی، آزادی» را در عمل ثابت کرد.

مطرح کردن موضوع حجاب، برای پرت کردن حواس مردم از اختلاس‌های میلیارد دلاری است

این دانشجو همچنین خاطرنشان کرد: عده‌ای عمدا می‌خواهند ما بخاطر موضوعاتی چون حجاب رو در روی یکدیگر قرار بگیریم تا از اختلاس های میلیارد دلاری آن‌ها اطلاعی نداشته باشیم. بنابراین مساله ی اصلی کشور ما حجاب نیست و اتفاقات اخیر تنها برای پرت کردن حواس ما از قراردادهای پشت پرده و اختلاس‌های عده ای سودجو است.

شکاف بین انتظارات مردم و عملکرد مسئولین، عامل اصلی به‌وجود آمدن شرایط فعلی کشور  

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تریبون نیز اظهار کرد: اصلی¬ترین علت تغییر ایدئولوژی زنان جامعه در خصوص مساله‌ی حجاب، شکاف بین انتظارات مردم و وعده‌ها و عملکرد مسئولین است.  

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که چرا در طول این 43 سال مسئولین کاری کرده‌اند که اکنون مشکلات، فشار اقتصادی و معیشتی در بین اکثریت قریب به اتفاق جامعه انباشته شده و مشکلات اخیر به‌وجود آمده است.

حاکمیت آمادگی تغییر و اصلاح ساختار را ندارد

دانشجوی دیگر حاضر در این تریبون گفت: متاسفانه حاکمیت همچنان آمادگی تغییر و اصلاح ساختار را ندارد و رهبر معظم انقلاب همچنان معترضین را به رسمیت نمی‌شناسند. در حالیکه رئیس جمهوری ما توانایی، قدرت و حتی سواد لازم برای تصمیم گیری را ندارد.

وی ادامه داد: صحبت کردن ما در این مکان بی‌فایده است و ما باید در دولت، مجلس و قوه‌ی قضاییه تریبون داشته باشیم و تا زمانی‌که نخبگان در مسئولیت‌های حساس قرار نگیرند، مردم و کشور ما متضرر خواهد شد.

وی تاکید کرد: من قصد اهانت به بانوان محجبه را ندارم اما متاسفانه اکنون حجاب وسیله‌ و نمادی برای گرفتن امتیاز شده است و من معتقد هستم ابتذال در بی‌حجابی نیست بلکه ما شاهد ابتذال در قدرت هستیم.

معترضین سال 98 قشر مستضعف جامعه بودند/ معترضین فعلی مرفهان بی درد جامعه هستند

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تریبون با بیان اینکه سطح زندگی و دغدغه‌ی معترضین سال 1398 با معترضین اتفاقات اخیر متفاوت است، اظهار کرد: اعتراضات سال 1398 به‌خاطر مسائل معیشتی و از سوی قشر مستصعف جامعه بود اما اکنون شاهد هستیم که یک قشر خاص که مرفهین بی درد جامعه هستند، به خیابان‌ها ریخته‌اند.

وی ادامه داد: اکنون تنها 10 الی 15 درصد زنان جامعه حجاب خود را برداشته و حتی در شهرهای بزرگ شاهد هستیم که هیچ کس کاری با بی‌حجاب‌ها ندارد اما نزدیک ۸۵ درصد از زنان و بانوان همچنان معتقد به حجاب هستند.
این دانشجو تاکید کرد: حجاب به‌هیچ عنوان مساله‌ی اصلی ما نیست. ما در طول سا‌ل‌های اخیر همواره مشکلات اقتصادی و معیشتی را از مسئولین مطالبه می‌کنیم اما متاسفانه اکنون شاهد هستیم که عده‌ای بجای مطالبه‌گری، شعارهای انحرافی داده و اذهان عمومی را درگیر مسائل دیگری می‌کنند.

شرایط کنونی کشور نتیجه‌ی سیاست‌های اقتصادی دولت قبل است

وی یادآور شد: در انتخابات سال 1396 علیه سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی فریاد زدیم اما مردم بار دیگر به همان تفکر و رویکرد رأی دادند و اکنون اکثر همان قشری که در آن سال به روحانی رأی داده بودند، از نظام و دولت انتقاد می‌کنند. لااقل بیاید و اشتباه خود را قبول کنید که به کسی رأی دادید که قیمت دلار در دولت او افزایش یافت و شرایط کنونی کشور نتیجه‌ی سیاست‌های آن دولت است.
 گفتنی است؛ این هفتمین تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه تبریز بود که بعد از وقوع اتفاقات اخیر در کشور و دانشگاه‌ها و اعتراضات دانشجویان دانشگاه تبریز نسبت به بعضی موضوعات و مشکلات، با تدبیر و تصمیم رئیس دانشگاه مبنی بر ایجاد فضای گفت‌وگو در دانشگاه، برگزار شد.

براساس این گزارش تاکنون هفت تریبون آزاد و سه مناظره‌ی دانشجویی در فضایی کاملا آزاد و بدون هیچگونه محدودیت و با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز برگزار شده است و مقرر گردیده این تریبون آزاد دوشنبه هر هفته از ساعت 12:30 الی 14 که کلاس‌های درس دانشجویان در این بازه‌ی زمانی تعطیل است، در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار شود.

 


( ۷ )

نظر شما :