مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز:

علاج مشکلات کشور، مطالبه‌گری است نه خراب‌کاری / بسیجی واقعی کسی است که برای هم‌وطنانش مفید باشد

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۸۴۹۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۵۰۷

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، مطالبه‌گری را تنها راه علاج مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: بسیجی واقعی کسی است که به درد هم‌وطنانش بخورد و برای هم‌وطنانش مفید باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، بسیج نهاد مقدسی است که در طول دوران شکوه‌مند انقلاب اسلامی، همواره با جان فشانی و ایثار، سربلندی ایران اسلامی را در همه‌ی عرصه‌ها فراهم کرده است.

امنیت امروز ما در کشور، به پشتوانه‌ی جان فشانی‌های بسیجیان غیور، با اخلاص و ولایت‌مدار رقم خورده است. بسیجیانی که در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب، پاسداشت خون شهدا و حفاظت از خاک و ناموس، از جان خود نیز می‌گذرند و عاشقانه در مسیر شهادت قدم بر می‌دارند.

بسیج دانشجویی به‌عنوان یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار بسیج، نقش به‌سزایی در فعالیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و ... ایفا می‌کند و همانطور که در جریان حوادث اخیر دانشگاه‌ها نیز شاهد بودیم، دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور روی دیگری از رویکرد جهادی خود را نشان داده و دانشجویان معترض را به گفت‌وگو دعوت کردند.

اکنون و به‌بهانه‌ی فرارسیدن هفته‌ی بسیج و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج و تقارن آن با روزهایی که این تشکیلات انقلابی بیش از هر زمان دیگری در پاسداری از آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌درخشد، گفت‌وگویی را با مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز انجام داده ایم.

 

مهم‌ترین ویژگی یک بسیجی، با اخلاص و مفید بودن است

محمد راوند در تشریح مهم‌ترین ویژگی‌های یک بسیجی می‌گوید: مهم‌ترین ویژگی یک بسیجی، با اخلاص و مفید بودن او در جامعه است و هر فردی که برای اطرافیان و جامعه‌اش مفید بوده و حتی پرونده‌ی بسیجی هم نداشته باشد، از نظر ما بهترین بسیجی است و این مفید بودن باید در عمل خود را نشان دهد.

او ادامه می‌دهد: گاهی یک فرد نخبه‌ی علمی است که یک پدیده‌ی علمی جدیدی را کشف می‌کند یا یک اثر هنری جدید خلق می‌کند و یا به‌عنوان عضو گروه جهادی یا یک خیّر به مردم خدمت می‌کند که به‌نظر من داشتن این ویژگی‌ها، مهم‌ترین خصوصیات یک بسیجی می‌تواند باشد.

 

بسیج دانشجویی، سردمدار مطالبه‌گری در جامعه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز  خاطرنشان می‌کند: بسیج دانشجویی در بین اقشار مختلف بسیج، طیفی از جوانان نخبه، به‌روز و خوش‌فکر را تشکیل می‌دهد که  بزرگان این انقلاب نیز در این خصوص گفته‌اند اگر دانشجو پیشقدم نباشد، مشکلات جامعه را بیان نکند و مؤذن جامعه نباشد، جامعه به مشکل بر‌ می‌خورد و بسیج دانشجویی سردمدار این جریانات است.

این دانشجوی دانشگاه تبریز با بیان اینکه بسیج دانشجویی  باید سردمدار مطالبه‌گری برای حل مشکلات کشور باشد، می‌گوید: بسیج دانشجویی باید مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را دغدغه‌ی خود بداند و ما نیز در بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز خط کش خود را در مسیر مطالبه‌گری مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار داده و در جهت مسائل علمی حرکت می‌کنیم.

او یادآور می‌شود: بسیج دانشجویی بعد از اساتید که رهبران و پیشروان مسائل علمی در دانشگاه هستند، باید به‌عنوان مکمل و پرکننده خلأهای علمی در سطح دانشگاه باشد و در همین راستا، بسیج دانشجویی با دارا بودن معاونت علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی، فضاسازی لازم را برای رشد افرادی که توان‌مندی‌های فراتری دارند و اصطلاحا نخبه نامیده می‌شوند، فراهم می‌کند.

راوند در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان می‌کند: ما در بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، در موضوعات سیاسی نشست‌های مطالبه‌گری از مسئولین استانی و کشوری را برگزار کردیم که این نشست‌ها تداوم خواهد داشت و همچنین در موضوعات فرهنگی، علاوه بر مطالبه‌گری از مسئولین فرهنگی، پیشگام و مجری برگزاری برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی در سطح دانشجویان هستیم.

 

ورود بسیج دانشجویی به عرصه‌ی مطالبه گری، پیش از حوادث اخیر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز ادامه می‌دهد: علی‌رغم اینکه عده‌ای از دوستان معتقد هستند که این اتفاقات اخیر در دانشگاه عاملی شد تا بسیج دانشجویی وارد فاز مطالبه‌گری و گفت‌وگو شود، ما قبل‌از همه‌ی این اتفاقات، یک جلسه‌‌ی مطالبه گری و چالشی را با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان برگزار کردیم که به نوعی یک صندلی داغ برای این مسئول تدارک دیده بودیم که شاید این جلسه زمینه‌ای شد برای تغییر مدیرکل صداوسیمای استان.

 

خارج کردن ماشین سازی و کشت و صنعت مغان از چنگال مفسدین

او می‌افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در بحث کارخانه‌ی ماشین‌سازی و کشت و صنعت مغان که در زمان دولت دوازدهم مشکلاتی را به‌وجود آورده بود، پیشگام حرکت آزادسازی این کارخانجات از چنگ زمین خواران و مفسدین شد که در نتیجه‌ی این مطالبه‌گری، حق‌وحقوق چند هزار کارگر محفوظ ماند و این شرکت‌ها بر خلاف بعضی از شرکت‌های دیگری که از روی ناکارآمدی دولت به تعطیلی کشیده شد، حفظ شد.

راوند خاطرنشان می‌کند: مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در قضیه‌ی مس سونگون که عملاً به استان کرمان واگذار می‌شد، منجر به تغییر مالکیت شرکت مس آذربایجان شد که متعلق به مردم آذربایجان بود.

 

فضای گفت‌وگو و مطالبه گری در دانشگاه تبریز باز است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری تریبون آزاد و مناظره در این دانشگاه، تاکید می‌کند: ما اعلام می‌کنیم که فضای گفت‌وگو برای دغدغه‌مندان واقعی باز است. چنانچه در این دو هفته‌ی اخیر شاهد بودیم که افراد با افکار متفاوت در این تریبون‌ها حاضر شدند. اما باید اعلام کنیم که راه ما از کسانی که مخالف گفت‌وگو و خواهان خرابکاری هستند، جدا است.

راوند می‌گوید: ما در تریبون‌ها، مناظرات و در هر جایی که صدای‌مان شنیده می‌شود، از همه دعوت کردیم که ما را در بحث مطالبه‌گری همراهی کنند. چراکه ما ابزارها و رسانه‌هایی در اختیار داریم و پذیرای دوستانی که واقعاً معترض بوده و دغدغه دارند، هستیم و اگر عقاید و افکارمان نیز متفاوت باشد، ولی چون در مقابله‌ی با فساد و مطالبه از مسئولین‌ هم‌ قدم هستیم، اعلام می‌کنیم که فضا برای مطالبه‌گری از مسئولین فراهم است.

 

راه اصلی مطالبه، گفت‌وگو و پیگیری است

او یادآور می‌شود: اکنون و بعد از شهادت مردم عادی و تعداد زیادی از نیروهای نظامی و مدافعان امنیت، به همه ثابت شده است که مشکلات کشور با جنگ و خونریزی اصلاح نخواهد شد و راه اصلی مطالبه، گفت‌وگو و پیگیری است.

راوند در تشریح برنامه‌ها، اهداف و انتظارات بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از مسئولین این دانشگاه می‌گوید: بنده زمانی مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز را برعهده گرفتم که فضای دانشگاه ملتهب و تحت تأثیر جوّ رسانه‌ای بود و جبهه‌گیری‌های تندی علیه بسیج شکل گرفته بود. بنابراین مهم‌ترین برنامه و هدف ما در بسیج دانشجویی، اصلاح افکار عمومی دانشجویان نسبت به بسیج و اصلاح و اولویت بندی برخی امورات از جمله‌ هسته‌ی علمی، سیاسی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز بود که در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه می‌کند: انتظار ما از مسئولین دانشگاه تبریز حمایت‌های مادی و معنوی از این تشکل است که مطالبات و خواسته‌های دانشجویان را به آن‌ها منتقل می‌کنیم. ما از مسئولین دانشگاه انتظار داریم که با تقبل هزینه‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی، یاری‌گر ما باشد چراکه که ثمره‌ی این دوره‌ها به تمامی دانشجویان می‌رسد و بهبود امکانات زیرساختی و تجهیزاتی دیگر انتظار ما از مسئولین دانشگاه است و در بحث دانشکده‌ها نیز براساس رشته‌ و ظرفیت دانشکده‌ها از معاونین و مدیران دانشگاه انتظار داریم که ما را یاری و همراهی کنند.

 


( ۳۹ )

نظر شما :