شتاب بیشتر گسترش همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون

۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۸۴۶۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۷۲۰

 

سومین نشست هم اندیشی توسعه همکارهای مشترک دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون بیشتر به منظورعملیاتی نمودن و سرعت بخشی به اجرای برخی طرح ها به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این جلسه با حضور مدیر مجتمع مس سونگون و هیات همراه وی، نمایندگان ارتباط صنعت و دانشگاه، رییس دانشگاه و برخی معاونان، مدیران، روسا و معاونان پژوهشی دانشکده های این دانشگاه در تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز دراین نشست با اشاره به اینکه، ارایه دیدگاه ها، طرح ها و پیشنهادها در این گونه جلسات و نشست های هم اندیشی موجب توسعه همکاری مشترک دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون در حوزه های مختلف خواهد شد، اظهار داشت: دانشگاه تبریز با داشتن 20 دانشکده، چندین قطب علمی، پژوهشکده، اساتید متخصص و توانمند در رشته های مختلف آماده هرگونه همکاری در بخش های مختلف با صنایع و سازمان های مختلف و به خصوص با صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با برگزاری چنین نشست های مشترک و تخصصی و با ارایه پیشنهادها، طرح ها و راهکارهای لازم با توجه به نیازهای مس سونگون بر توسعه همکاری مشترک شتاب بیشتری ببخشیم.

معبود عباس‌زاده مدیرمجتمع مس سونگون ورزقان نیز در این نشست، با تشریح برخی برنامه و اقدامات در راستای توسعه معدن مس سونگون ورزقان گفت: با توجه به طرح های توسعه ای، اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری هایی که در معدن مس سونگون برنامه ریزی شده، این مجتمع آماده هر گونه همکاری با دانشگاه تبریز است.

بر پایه همین گزارش، در این نشست برخی روسا و معاونان پژوهشی دانشکده ها نیز با معرفی ظرفیت های دانشکده ها در بخش های مختلف و با ارایه طرح ها و پیشنهادها خواستار همکاری بیشتر با مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان شدند.

 معدن مس سونگون در شمال غرب ایران، در استان آذر بایجان شرقی، ۱۳۰ کیلو متری شمال تبریز، ۷۵ کیلومتری شمال غرب اهر و ۳۰ کیلومتری شمال ورزقان در همسایگی جمهوری‌‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.


( ۳ )

نظر شما :