همزمان با برگزاری چهارمین جشن کتاب در دانشگاه تبریز انجام شد؛

تجلیل از ۴۰ سال فعالیت علمی و پژوهشی دکتر سید حسین حسینی

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۸۴۵۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۴۰۱


آئین چهارمین دوره جشن کتاب دانشگاه تبریز هم‌زمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس دانشگاه تبریز، اساتید و فعالان حوزه نشر در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن تبریک هفته کتاب، با استناد به آیات قرآن کریم، بر جایگاه والای کتاب، نوشتن و خواندن از منظر دین مبین اسلام و پیامبر(ص) تاکید کرد و گفت: خداوند به کتاب و قلم سوگند یاد کرده است و این نشان دهنده‌ی تقدس و اهمیت کتاب و نوشتن است.
وی ادامه داد: قلمی مقدس و قابل احترام است که در جهت انسانیت، عفت، تقوا، دفاع از مظلومان، نجابت و عزت نوشته شود و اگر قلم برای تفرقه، کشتن انسان‌ها، از بین بردن اتحاد، بی‌بندوباری، آشوب و اغتشاش استفاده شود -مانند فضای مجازی- این قلم نحس و نامقدس بوده و باید شکسته شود؛ لذا باید مراقب قلم‌های نامقدس باشیم.
رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: دانشگاه تبریز مهد دانشمندان، انسان‌های آزاده و فرهیخته، دانشجویان افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی و انسانی و مشهدالشهدای دانشجویانی است که در راه ارزش‌های کشور از جان خود گذشتند. بنابراین کسانی که در پی غالب کردن ارزش‌های غربی در این دانشگاه هستند، بدانند که در فرهنگ ما چیزی بنام فحش وجود ندارد و این قبیل کارها نشانه‌های افول است؛ چراکه ما اهل دین، مذهب و گفت‌وگو هستیم و فحش دادن در شأن ما نیست.
وی، پاسداشت و حراست از ارزش‌های فرهنگی را رسالت همه‌ی دانشگاهیان برشمرد و افزود: دانشگاه تبریز به‌واسطه‌ی حضور اساتید و دانشجویان فهیم و پرافتخار توانسته است حوادث ناگوار اخیر را با موفقیت پشت سر بگذارد و دانشجویان که همچون فرزندان ما هستند، باید توطئه‌های دشمن را خنثی نمایند و در این راستا ما آماده‌ی شنیدن مطالبات دانشجویان و انعکاس آن‌ها به مسئولین هستیم .
دکتر نصراله‌زاده در خاتمه ضمن تقدیر از مقام شامخ علمی و فرهنگی دکتر سیدحسین حسینی از وی بعنوان الگویی بزرگ برای نسل جوان و دانشجویان یاد کرد.


شعار «ما می‌توانیم» بعد از انقلاب اسلامی تعبیر شد
در ادامه‌ی این مراسم دکتر سید حسین حسینی استاد پیشکسوت و برجسته‌ی دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر نیز طی سخنانی اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی برای تولید کوچکترین قطعات نیز نیازمند کشورهای خارجی بودیم در حالیکه با ایجاد انگیزه توسط اساتید دانشگاه‌ها شعار «ما می‌توانیم» تعبیر شد و توانستیم خود را به‌عنوان تولید کننده و صادرکننده‌ی بزرگترین قطعات در سطح منطقه و دنیا مطرح کنیم که این امر نشان‌دهنده‌ی انگیزه و امید ما است.
وی همچنین افزود: من همیشه با افتخار تمام، خود را دانشجوی دانشگاه تبریز می‌دانم و اگر کتاب یا مقاله‌ای نیز نوشته ام، از طریق همفکری و اشتراک تجربیات با دانشجویان به‌دست آمده است.
بخش ویژه‌ی این مراسم  به پخش زندگینامه و تجلیل از 40 سال فعالیت علمی و پژوهشی دکتر سید حسین حسینی استاد دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر اختصاص داشت که با تشویق و استقبال حاضرین مواجه شد.

دکتر سید حسین حسینی همچنین از سوی دکتر محمدعلی حسینپور فیضی رئیس اسبق دانشگاه، دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و سایر اعضای هیأت رئیسه‌ی مورد تجلیل قرارگرفت.
ارائه‌ی گزارش فعالیت‌های دانشگاه تبریز در عرصه‌ی نشر کتاب توسط دکتر رسول زوارقی رئیس کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد و نشر دانشگاه، رونمایی از 9 عنوان کتاب منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه در سال 1401، تجلیل از سه نویسنده‌ی فعال، 52 نشریه‌ی علمی، دو کاربر فعال کتابخانه‌ی مرکزی و تجلیل از چهار کتابدار فعال به قید قرعه و برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 


( ۱۲ )

نظر شما :