دانشگاه تبریز عضو هیات مدیره و هیات مشورتی شورای دانشگاه های بین المللی(IUC) شد

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۶ کد : ۱۸۲۴۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۲۷

 

دانشگاه تبریز عضو هیات مدیره  و هیات مشورتی شورای دانشگاههای بین المللی(IUC) شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز در انتخابات شورای دانشگاه های بین المللی(IUC) که در مجمع عمومی شورا در شهر آنکارا برگزارشد، دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اعضای اصلی این شورا به عضویت هیات مدیره و نیز هیات مشورتی درآمد.

دکتر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز که به دعوت پروفسور حکمت عزیزاوغلو، رییس شورای دانشگاه های بین المللی در مجمع عمومی سالانه این شورا شرکت کرده بود با شرکت  در انتخابات هیات های مدیره و مشورتی توانست با کسب اکثریت آرا به عضویت دو هیات مذکور درآید.

بر اساس این گزارش، انتخابات هیات های شورای دانشگاه های بین المللی هر سه سال یکبار برگزارمی شود و طی آن  اعضای هیات های مدیره، مشورتی، نظارتی و کمیسیون سلامت برگزیده می شوند.

در اجلاس سالانه این شورا که در مهرماه سالجاری برگزار شد، دکتر نصراله زاده در ابتدای سخنان خود دانشگاه تبریز را به عنوان یکی از قدیمیترین دانشگاه های ایران با رتبه های بین المللی بسیار قابل توجه در زمینه های متعدد تخصصی معرفی و ابراز امیدواری کرد: شورای اتحادیه دانشگاه های بین المللی بستری برای هم افزایی دانشگاه های عضو از کشورهای مختلف باشد که در این قالب بتوان با به اشتراک گذاری تجربیات  نسبت به بین المللی سازی آموزش عالی در دانشگاه ها برنامه ریزی های موثری داشت.

 یادآور می شود: در جلسه هیات مدیره این شورا مقرر شد؛ مجمع عمومی در سال ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شود.

در حاشیه این مجمع، دکترنصراله زاده با روسای چندین دانشگاه از جمله کشورهای پاکستان، مالزی، اندونزی، فلسطین، سنگال و عراق دیدار و گفتگو کرد.

شایان ذکر است؛ شورای دانشگاه های بین المللی با عضویت دانشگاه هایی از ۳۲ کشور جهان، ایجاد ارتباط موثر بین سازمان های آموزش عالی و دانشگاه های عضو را مدنظر دارد و با رویکردی ضد امپریالیستی سعی در تقویت ارتباطات منطقه ای بین دانشگاه های عضو خود از دانشگاه های کشورهای جهان اسلام را دارد.

 

 


( ۱ )

نظر شما :