در چهارمین جلسه‌ی هماهنگی ستاد استقبال بررسی شد؛

جزئیات برگزاری اردوی فرهنگی و توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۸۱۱۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۱۷۹

 

جزئیات برگزاری اردوی فرهنگی و توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز در جلسه‌ی هماهنگی ستاد استقبال بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، جلسه‌ی هماهنگی ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز با حضور حجت الاسلام و المسلمین وحید علی محمدی معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی مدیر امور اجتماعی دانشگاه، دکتر عادل طاهری مدیر امور فرهنگی دانشگاه، دکتر رضا اسد پور مدیر امور دانشجویی دانشگاه، جواد حقیقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه، محمدحسین رضاوند مدیر امور مالی دانشگاه، نماینده مدیریت امور آموزشی دانشگاه، معاون حراست دانشگاه و نمایندگان تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

فضای دانشگاه باید جذاب و زیبا باشد

حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در این جلسه با تاکید بر ضرورت داشتن نیتی الهی در خدمت به دانشجویان مخصوصا دانشجویان ورودی جدید، اظهار کرد: ما باید مانند فرزندان خود به دانشجویان خدمت کنیم و مطمئن باشیم اگر نیت مان الهی باشد، خداوند متعال نیز یاری‌گر ما خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت تمامی تشکل‌های دانشجویی در روزهای استقبال از دانشجویان ورودی جدید، گفت: برنامه ریزی‌های ما باید به‌گونه‌ای باشد که مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید امسال به‌مراتب قوی‌تر و هدفمند‌ تر از سال‌های قبل باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز همچنین خاطرنشان کرد: محیط دانشگاه، اردوگاه و حتی فضای اتوبوس‌هایی که برای جابجایی دانشجویان انتخاب خواهد شد، باید جذاب و زیبا باشد و همچنین مهم‌ترین موضوع در بحث ستاد استقبال، تکریم عالی دانشجویان و خانواده‌های آنان است.

حجت الاسلام علیزاده ضمن تاکید بر تبیین استانداردهای عفاف و حجاب برای دانشجویان ورودی جدید، متذکر شد: تبیین این استانداردها در دو سطح دانشگاهی(اردویی و دانشکده ای) امری مهم و ضروری بوده و هرچقدر در تبیین این مسائل همت کنیم، در طول سال‌تحصیلی با مشکلات کمتری روبرو خواهیم شد.

برگزاری اردوی فرهنگی و توجیهی برای دانشجویان ورودی جدید

برگزاری اردوی فرهنگی و توجیهی برای دانشجویان ورودی جدید، در روزهای ۲۱ مهر(برادران) و ۲۲ مهر (خواهران)، فضاسازی دانشگاه، راهنمایی ورودی‌های جدید، تهیه‌ی بسته‌های فرهنگی برای دانشجویان ورودی جدید تمامی دانشکده‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی و میان برنامه‌های شاد فرهنگی و اجتماعی در اردو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد گروه‌های واتساپ هر دانشکده توسط اساتید مشاور آن دانشکده با هدف اطلاع رسانی و هماهنگی بیشتر جهت شرکت در اردو، ارسال پیامک به همه‌ی دانشجویان ورودی جدید، ایجاد هماهنگی لازم جهت حضور و معرفی تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های علمی، مرکز مشاوره دانشجویی و... مصوبات این جلسه است.

همچنین در این جلسه مقرر شد در تاریخ دهم مهرماه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسولان دانشگاه و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برگزار و شاخه‌گل‌هایی نیز به دانشجویان ورودی جدید اهدا گردد.

بر اساس این گزارش آیین ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌ها هر سال و بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف خدمت‌رسانی، راهنمایی، تأمین آرامش و رفاه دانشجویان ورودی جدید و تسهیل در امر ثبت‌نام آنان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، پشتیبانی و تدارکات، رفاه، خدمات دانشجویی، مشاوره، استقبال و ... تشکیل می‌شود. فعالیت این ستاد در دانشگاه تبریز از اوایل شهریورماه با مشارکت و همکاری گروه‌های مختلف اعم از بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌های دانشجویی و کانون‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی آغاز شده است.

فضاسازی دانشگاه برای آغاز سالتحصیلی

فضاسازی دانشگاه جهت استقبال از دانشجویان، مراسم استقبال در روز اول ورود دانشجویان، تشکیل واحد پذیرش در بخش‌های مختلف این دانشگاه برای راهنمایی و پذیرایی از دانشجویان، برپایی غرفه های پذیرایی، فرهنگی و راهنمایی شامل(محل ثبت‌نام، مراحل ثبت‌نام، محل ادارات آموزش و دانشکده‌ها، محل خوابگاه‌ها و ...)، اهدای بسته فرهنگی شامل تقویم آموزشی، دفترچه یادداشت، نشریه و نقشه دانشگاه، فضا سازی خوابگاه ها، برگزاری اردو و ... از جمله خدمات این ستاد اعلام شده است.

 

 


( ۳۴ )

نظر شما :