رئیس دانشگاه تبریز در مراسم بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند:

خدمت در نظام اسلامی عبادت است

۰۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۳ کد : ۱۷۹۸۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۵۷۸

 

 

رئیس دانشگاه تبریز خدمت در نظام اسلامی را عبادتی بزرگ و ارزشمند عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مراسم گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه‌ی دانشگاه تبریز، با حضور رئیس دانشگاه تبریز، مسیول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و دانشگاه تبریز، معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه تبریز و رییس بانک تجارت شعبه دانشگاه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

ایجاد آرامش خاطر در اثر رفتار همراه با ملایمت کارکنان با مراجعه کنندگان

دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روز کارمند، خدمت در نظام اسلامی را عبادت عنوان کرد و گفت: همه‌ی ما باید در رفتار خود نشان دهیم که اسلامی عمل می‌کنیم و باید در جهت گره‌گشایی از کار بندگان خدا تلاش کنیم و به همه‌ی همکاران و یاوران علمی دانشگاه تبریز توصیه می‌کنم که با مراجعه کنندگان به ملایمت و عطوفت رفتار کنند چرا که در این صورت است که آرامش خاطر پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد‌های بزرگی چون اجلاس روسای دانشگاه‌ها و المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در دانشگاه تبریز، افزود: کارکنان و اساتید دانشگاه نمایشی درست و صادق از خدمت در نظام اسلامی را در این رویدادها نشان دادند و روحیه‌ی جهادی، ایثار، همدلی و صداقت این عزیزان مورد تمجید سایر روسای دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به انتخاب کارکنان نمونه‌ی دانشگاه تبریز، یادآور شد: ما به همه‌ی کارکنان و یاوران علمی دانشگاه افتخار می‌کنیم و چون من چندین سال کارمند بودم، همه‌ی سختی‌های کارمندی را درک می‌کنم و برای همه‌ی شما آرزوی توفیق داشته و امیدوارم رفتار و عمل شما قبل و بعد از مسئولیت هیچ تفاوتی نداشته باشد.

دکتر نصراله زاده در خاتمه تاکید کرد: همه‌ی سعی خود را برای حل مشکلات یاوران علمی دانشگاه به کار بسته و هرکاری که با قانون منافات نداشته باشد، انجام خواهیم داد و از خداوند متعال می‌خواهیم در این امر موفق باشیم و هیچ کدام از مشکلات رفاهی کارکنان دانشگاه، بعد از اتمام دوره‌ی مدیریت ما در دانشگاه پابرجا باقی نماند.

 

خودداری مدیران دانشگاه از اتخاذ تصمیماتی که اتحاد کارکنان را خدشه دار می‌کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز طی سخنانی خطاب به مدیران و مسئولان دانشگاه گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که اتحاد، همدلی، همگرایی و صمیمیت خاصی بین کارکنان دانشگاه وجود دارد اما گاهی تصمیماتی اتخاذ می‌شود که این اتحاد و صمیمیت دا خدشه دار می‌کند و همه‌ی مدیران و مسئولان دانشگاه باید دقت کنند که از انجام هر کاری که موجب کم‌رنگ شدن اتحاد بین کارکنان می‌شود، خودداری کنند؛ حتی اگر این کار و تصمیم از روی دلسوزی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری ادامه داد: دانشگاه تبریز به دلیل اینکه محل تربیت جوانان و دانشجویان است، با سایر ادارات تفاوت دارد و قطعا هرچقدر اتحاد کارکنان بیشتر باشد، نقش این عزیزان در تربیت دانشجویان پررنگ تر خواهد شد و لذا باید قبل از اتخاذ هر تصمیم، تمامی جوانب آن را بسنجیم.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت رفاهی نامناسب کارکنان دانشگاه تبریز، تاکید کرد: متاسفانه در طول ۱۰ سالی که توفیق حضور در دانشگاه تبریز را داشتم، همواره شاهد بودم که کارکنان دانشگاه تبریز نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی از کم‌ترین امکانات رفاهی برخوردار بودند و از تیم مدیریتی دانشگاه می‌خواهم حل مشکلات رفاهی کارکنان و اساتید دانشگاه را که هیچ تفاوتی نداشته و همگی در راستای تربیت دانشجویان تلاش می‌کنند، اصل اساسی قرار داده و دغدغه‌ی لازم را داشته باشند و به هیچ عنوان نباید کارکنان را به چشم یک ربات ببینند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در خاتمه خطاب به کارکنان دانشگاه تبریز نیز گفت: ما در برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که یک کوتاهی باعث هدر رفتن زحمات نظام خواهد شد و با توجه به اینکه دانشگاه نقش ویژه‌ای در جامعه دارد، همه‌ی کارکنان دانشگاه باید با تلاش و همت بالای خود موجبات شکوفایی دانشگاه و جامعه را فراهم آورند.

 

پیگیری مسائل و مشکلات رفاهی کارکنان دانشگاه

معاون پشتیبانی و توسعه‌ی منابع دانشگاه تبریز نیز ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند، کارمندان را ضلع سوم مثلث استاد، دانشجو و کارمند عنوان کرد و گفت: تمامی افتخاراتی که دانشگاه تبریز در سالیان اخیر کسب کرده، مرهون زحمات خالصانه‌ی یاوران علمی دانشگاه است و تمامی کارکنان باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار داده و با اخلاص، صداقت و سلامت کار کنند.

دکتر رضا محمدی ادامه داد: همه‌ی تلاش ما در بحث انتخاب کارمندان نمونه اجرای حداکثری عدالت بود و در این راستا آئین نامه موجود را به‌روز رسانی کردیم و براساس میانگین نمرات داده شده از سوی مدیران در سه سال اخیر و همچنین نظر خواهی از مدیران و روسای دانشکده‌ها، کارمندان نمونه انتخاب شدند.

وی همچنین در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص مسائل رفاهی کارکنان و اساتید نیز گفت: ما به جد پیگیر بحث تبدیل وضعیت کارکنان هستیم و اطلاعات کارکنان را نیز در سامانه‌ی کارمندایران به‌روز رسانی کرده‌ایم؛ همچنین پیگیر موضوعات مختلفی از جمله پرداختی‌ها و پاداش‌ها علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای، بروز رسانی سامانه‌ی اموال، ایجاد مراکز رفاهی، عقد قراردادهای تهاتری با دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، علامه طباطبایی فریدون کنار و صنعتی اصفهان جهت استفاده‌ی کارکنان و اساتید از امکانات رفاهی این دانشگاه‌ها هستیم.

در ادامه‌ی این مراسم بیانیه‌ی شورای کارکنان دانشگاه تبریز توسط نماینده‌ی این شورا قرائت شد.

براساس این گزارش، تجلیل از کارکنان بازنشسته و کارمندان نمونه و قرعه‌کشی جوایز (با مشارکت دانشگاه و بانک تجارت شعبه دانشگاه) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


( ۹ )

نظر شما :