رئیس دانشگاه تبریز در مراسم گرامیداشت هفته دولت:

راه و منش شهید رجایی الگویی برای همه مدیران است / رئیس جمهوری از عمق وجود به شعار دولت مردمی و ایران قوی معتقد است

۰۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۷۹۷۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۲۹۰

 

مراسم بزرگداشت شهدای هفته دولت به‌ویژه شهیدان رجائی و باهنر همراه با آئین تجلیل از مقام علمی و ایثارگری دکتر محمدحسین سرورالدین جانباز واقعه‌ی ۸ شهریور، با حضور رئیس، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، معاونین، مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر، با بیان اینکه سبک زندگی این شهیدان الگوی همه‌ی مدیران است، اظهار کرد: بیش از ۴۱ سال از شهادت مردی می‌گذرد که در ۴۸ سالگی رئیس جمهور و معلم بود و تا آخر نیز معلم ماند و ایشان راه خالصانه را به ما نشان داد و امیدواریم بتوانیم این راه را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: همه‌ی ما شاهد وقایع بسیار مهمی در طول دوران انقلاب اسلامی بودیم که اگر هرکدام از این وقایع در کشورهای دیگری رقم می‌خورد، چالش‌های بزرگی برای آن کشورها به وجود می‌آمد اما امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با تدابیر خود کشور را از این چالش‌ها نجات دادند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح عملکرد دولت سیزدهم نیز گفت: شروع دولت سیزدهم با فعالیت‌های چشمگیر و تحرک فوق العاده دولت همراه بود؛ به ویژه در بدنه‌ی اجرایی دولت که رئیس جمهوری با تلاش و دلسوزی زائد الوصف و با شعار دولت مردمی و ایران قوی به میدان آمد و اقدامات دولت نیز گواه این است که رئیس جمهوری که از عمق وجود به این شعار معتقد است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری ۳۱ سفر استانی انجام داده است که موضوع بسیار مهمی است و همه‌ی این سفرها برکات زیادی برای تمامی استان‌ها داشت و برای استان ما نیز ۴۱ همت منابع اختصاص داده شد که اقدامات و کنش‌های بسیار خوبی از سوی دولت سیزدهم انجام شده است که نتایج این اقدامات را در ادامه دوره‌ی دولت سیزدهم شاهد خواهیم بود.

دکتر نصراله‌زاده یادآور شد: تحول در نظام بهداشت و سلامت، واکسیناسیون عمومی و مدیریت موفقیت آمیز در مقابله با کرونا، کاهش نرخ بیکاری، کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی، افزایش صادرات غیرنفتی، طرح نهضت ملی مسکن، تحول نظام بانکی، اصلاح نظام تبعیض در امر پرداخت‌ها، سامانه جامع تجارت، تعیین اموال رسوبی گمرکات، اقدامات در خصوص احیای دریاچه ارومیه، ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو، رتبه بندی معلمان، مردمی سازی یارانه‌ها و ارز ترجیحی، بهبود ضریب سامانه یارانه، بهبود ضریب جینی، اقدامات محیط زیستی، بازدیدهای میدانی و سرزده، کاهش ۹۴ درصدی فوتی کرونا، افزایش ۳۱ درصدی تجارت با سایر کشورها، کاهش نرخ تورم از ۵۷ درصد به ۴۰.۵ درصد و ... نشان می‌دهد دولت سیزدهم به تعهد خود مبنی بر مردمی بودن پایبند است.

وی، با اشاره به عملکرد دانشگاه تبریز به‌عنوان زیرمجموعه دولت گفت: پیگیری طرح آمایش آموزش عالی استان، توسعه‌ی کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان، پیگیری طرح تحول آموزش، پیگیری طرح‌های نیمه تمام دانشگاه‌های استان، پیگیری و اجرای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی، اقدامات فرهنگی، ساماندهی مشکلات مالی دانشگاه، راه‌اندازی طرح دستیار فناوری، تشکیل کمیته ارتباط دانشگاه با صنعت، ایجاد هاب تخصصی نوآوری، استفاده حداکثری از طرح احمدی روشن برای گسترش شرکت‌های دانش بنیان، تدوین سند اشتغال دانش بنیان استان و ... از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه است و ما سعی کردیم نقش دانشگاه را در ایجاد اکوسیستم اشتغال دانش بنیان استان پررنگ کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات دکتر سرورالدین نیز خاطرنشان کرد: دکتر سرورالدین یکی از افتخارات کشور، مسئولیت‌های مختلفی برعهده داشته است و در همه‌ی این مسئولیت‌ها منشا تحولات زیادی بوده و در چند کلمه می‌توانم بگویم که اخلاص در عمل، اقتدار، وفاداری، انضباط، خطرپذیری، شجاعت و ثبات فکری ویژگی‌های بارز،این جانباز سرافراز واقعه‌ی 8 شهریور است.

 

هفته دولت؛ بهترین فرصت برای جهاد تبیین

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز طی سخنانی اظهار کرد: وعده‌های الهی در اثر انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و مبتنی بر معارف دینی، در قالب تحقق انقلاب داده شد و انقلاب به برکت خون‌های پاک شهدا تحقق پیدا کرد و براساس ساختار قانون اساسی عمده کارها بر دوش دولت است.

حجت السلام و المسلمین محمد انوری ادامه داد: دولت‌های مختلف در طول دوران انقلاب اسلامی سعی کردند گام‌های بلندی را بردارند اما همچنان راه زیادی برای رسیدن به آرمان‌های اصلی انقلاب وجود دارد و در این راه نیازمند دولت کارآمد هستیم که باید اهل قیام و اقامه باشد و جمهوری اسلامی را میدانی برای تحقق آن وعده‌ها بداند.

وی با بیان اینکه هفته‌ی دولت بهترین فرصت برای انجام جهاد تبیین است، افزود: اتفاقات خوبی در طول این سال‌ها رقم خورده و اقدامات زیادی انجام شده است اما آنطور که باید به‌خوبی تبیین نشده و اگر چه مشکلاتی در اقتصاد وجود دارد، اما نباید با انجام مقایسه‌های نادرست موجب سرخوردگی شویم بلکه باید توسط افراد مطلع و انجام مقایسه‌های متناظر، موجب ایجاد امید در بین مردم شویم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در خاتمه ضمن تقدیر از دکتر سرورالدین جانباز سرافراز واقعه‌ی ۸ شهریور یادآور شد: من توفیق حضور در دانشگاه تبریز در زمان ریاست دکتر سرورالدین را نداشتم اما هر آنچه که در خصوص دکترسرورالدین شنیده‌ام فقط نیکی و کارآمدی این استاد فرهیخته است و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون می‌کنم.

 

شباهت دوران اوایل انقلاب با مدیریت نبوی/خواص نباید بی تفاوت باشند

دکتر محمدحسین سرورالدین نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه تبریز بابت برگزاری این مراسم، در خصوص حال و هوای اوایل انقلاب اسلامی گفت: آن روزها شباهت بسیار زیادی به دوران مدیریت نبوی داشت و متاسفانه برخی خواص نمی‌خواهند ویژگی‌های آن دوران را تبیین کنند.

وی ادامه داد: هر حکومت بر سه پایه‌ی مکتب و جهان بینی، رهبری و حمایت مردمی و فرمان‌بری مردم از رهبری بنا شده است و در تاریخ نیز شاهد هستیم هر موقع یکی از این سه پایه سست شده و یا وجود نداشت، حکومت شکست خورده است.

جانباز واقعه‌ی ۸ شهریور تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای دلیل مشکلات ما را کوتاه نیامدن در مقابل استکبار می‌دانند اما این افراد غافل هستند که هر انسانی خدا، دین و ایمان را فراموش کند، دست به هر کاری خواهد زد و باید خطاب به این خواص بگوئیم بهانه‌ی آمریکا تنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه خصلت استکبار این است که همه‌ی کشورها را دست نشانده خود کند.

دکتر سرورالدین یادآور شد: ایرانی که قبل از انقلاب ژاندارم آمریکا در منطقه بود، به کجا رسید؟ علی رغم همه‌ی تحریم‌ها در طول دوران انقلاب اسلامی، موفقیت‌های زیادی به دست آورده ایم اما متاسفانه خواص از انجام جهاد تبیین سر باز می‌زنند و در مقابل کسانی که نه آن زمان را دیده و نه کتابی در این خصوص مطالعه کرده‌اند، به ما می‌گویند شما راست نمی‌گویید.

وی در خاتمه اظهار کرد: ممکن است دولت‌ها ایراداتی داشته‌باشند اما وظیفه‌ی ما تبیین اقدامات دولت است و باید دقت کنیم در این کار دچار افراط و تفریط نشویم و در عین حال خواص نباید بی تفاوت باشند.

براساس این گزارش، در این مراسم از سوی دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز از دکتر سرورالدین به پاس خدمات ارزشمند ابن استاد فرهیخته و جانباز سرافراز واقعه‌ی ۸ شهریور، تحلیل به‌عمل آمد.

 


( ۳ )

نظر شما :