با برگزاری مراسم اختتامیه؛

پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر به کار خود پایان داد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۷۸۳۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۵۷

 

 

با برگزاری مراسم اختتامیه‌، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، آئین اختتامیه‌ی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز، با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولین استانی، رئیس دانشگاه تبریز و تیم‌های شرکت کننده در این المپیاد برگزار شد.

 

میزبانی شایسته دانشگاه تبریز/ اصفهان پرچمدار دوره بعدی المپیاد دانشجویان کشور شد

دکتر هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: هدف از برگزاری المپیاد‌های ورزشی، فرهنگ سازی ورزش در میان نخبگان دانشگاهی و سپس تسری آن به آحاد جامعه است؛ با توجه به اینکه ایران در مسیر توسعه، رشد و پیشرفت نیازمند جوانانی پر شور، بانشاط و با سلامت جسم و روان است، این مهم از رهگذر ورزش قابل دستیابی است و المپیادهای ورزشی در ایجاد این شور و نشاط تاثیر شگرفی دارند.

وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس دانشگاه تبریز و سایر دست اندرکارانی که میزبانی این دوره از المپیاد را عهده دار شدند، افزود: 18 روز میزبانی از بیش از 5 هزار دانشجو و عوامل تیم در بازه‌ی زمانی کوتاه بعد از کاهش ویروس کرونا و بازگشایی مراکز آموزش عالی کار ساده ای نبود، ولی دانشگاه تبریز با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر، میزبان موفق و سربلندی بود که از تمامی عزیزان قدردانی می‌کنم.

داداش پور گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان کشور تنها در این ۱۸ روز خلاصه نمی‌شود بلکه از اسفند ماه که تبریز به‌ عنوان میزبان این المپیاد انتخاب شد، دوستان در تمامی مجموعه‌ها تلاش کردند تا این رویداد به نحو احسن برگزار شود.
وی افزود: بیش از ۱۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه کشور در مسابقات منطقه‌ای دانشگاه‌ها حضور یافتند و دو هفته قبل از آغاز المپیاد ورزشی این مسابقات پایان یافت، لذا در بازه‌ی زمانی کوتاهی بازی‌های منطقه‌ای به اتمام رسید و در این ۱۸ روز شاهد بودیم که اتفاقات خوبی نیز در دانشگاه تبریز رقم زده شد و مسابقات و بازی‌ها با حضور مربیان، داوران ملی و بین‌المللی از استاندارد ملی و آسیایی برخوردار بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خاتمه ضمن تشکر از همه مراکز آموزش عالی که همکاری داشتند و در نهایت از 118 دانشگاه کشور در المپیاد حاضر شدند، تاکید کرد: پس از ۱۸ روز المپیاد ورزشی قهرمانی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، پرچم المپیاد باید به دانشگاه دیگری داده شود و طبق ارزیابی‌هایی که از مجموعه‌های دانشگاهی داشتیم، این پرچم به دانشگاه اصفهان به همراه دانشگاه صنعتی اصفهان تعلق می‌گیرد تا سال ۱۴۰۳ مهمان آن‌ها باشیم. امیدوارم شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر شانزدهمین دوره المپیاد ورزشهای قهرمانی در اصفهان باشیم.

 

المپیاد ورزشی دانشجویان موجب شکوفا شدن استعداد دانشجویان می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی گفت: افتخار میزبانی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در حالی نصیب دانشگاه تبریز به‌عنوان مشهد الشهدای دانشگاه‌های کشور شد که این دانشگاه شهید باکری، مرد افسانه‌ای دوران دفاع مقدس و نخبگانی چون شهید پور شریفی، سازنده‌ی پل خیبر را پرورش داده است و خدا را شاکر هستیم که امروز در این دانشگاه پیشکسوتان، همسنگران و هم‌رزمان این شهدا حضور دارند.

دکتر عابدین خرّم اضافه کرد: خدا قوت و خسته نباشید می‌گوییم خدمت همه‌ی کسانی که زحمت کشیده و برنامه‌ریزی کردند و رشته‌های مختلف ورزشی را پشتیبانی و داوری کردند تا این المپیاد و این اختتامیه به خوبی برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد: کسی که ورزش می‌کند، جسم سالم، تن سالم و مطمئناً روح سالم خواهد داشت که این موضوع سبب می‌شود، یک انسان در ابعاد مختلف زندگی خود رشد، تعالی و پویایی داشته باشد؛ لذا این المپیادها در مجموعه‌های علمی و دانشگاهی سبب می‌شود تا استعدادهای علمی شکوفا شود و هرچه فعالیت ورزشی در مراکز علمی رشد و نمو داشته باشد، به همان مقدار از لحاظ علمی و آموزشی نیز مهم، موثر و ارزشمند خواهد بود و قهرمانان ورزشی و علمی را تحویل جامعه می‌دهد که این مطلوب‌تر و بهتر است.

 

صحنه‌های زیبایی از گذشت، اخلاص و وحدت در المپیاد رقم خورد

رئیس دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که این فرصت و توفیق را به ما داد که در آذربایجان شرقی و مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور میزبان فرزندان ورزشکار کشور باشیم و خدمت همه‌ی ورزشکاران که همگی قهرمان هستند، خسته نباشید می‌گوییم.

دکتر صفر نصراله‌زاده ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد، روحیه‌ی مبارزه‌گری، جوانمردی و اخلاق ورزشی است که جوانان ما در این المپیاد به نیکی به نمایش گذاشتند و نمایش زیبایی از گذشت، اخلاص، وحدت و رفتارهای شایسته دیگر رقم زده شد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: صحنه‌های بسیار زیبایی را در طول المپیاد مشاهده کردیم و حضور ورزشکاران از سراسر کشور در تبریز، افتخار بزرگی برای ما بود.

دکتر نصراله‌زاده در خاتمه اضافه کرد: امیدواریم اقداماتی که از بابت وظیفه انجام شد، مورد توجه شما باشد و میزبانی خوبی داشته باشیم و به همه‌ی ورزشکاران و دانشجویان حاضر در این المپیاد در تبریز خوش گذشته باشد.

 

المپیاد با همت و شجاعت مجموعه مدیریتی دانشگاه تبریز به نقطه پایانی رسید

معاون فنی المپیاد نیز گفت: المپیاد پانزدهم پس از گذشت دو سال کرونایی و با همت و شجاعت مجموعه‌ی مدیریتی دانشگاه تبریز در ۱۲ رشته برای پسران و ۱۰ رشته برای دختران با حضور ۱۱۸ دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم از ۲۹ تیر ماه تا پنجم مرداد ماه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر رامین امیرساسان خاطرنشان کرد: ۴۰ داور بین‌المللی، ۴۴ داور ملی و ۱۱۴ داور درجه‌ی دو و سه، دو هزار و 252 مربی، ورزشکار و سرپرست، ۳۰۰ عوامل اجرایی در مجموع دو هزار و 800 شرکت کننده در بخش پسران و دو هزار نفر در بخش دختران در این المپیاد حضور داشتند.

معاون فنی المپیاد گفت: دانشگاه تهران با ۱۹۹ امتیاز رتبه اول فردوسی مشهد با 155 امتیاز در رتبه دوم ، دانشگاه اصفهان با 120 امتیاز سوم و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مازندران، خوارزمی تهران و دانشگاه شهرکرد به ترتیب چهارم، پنجم و ششم شدند.

وی افزود: خدا را شاکرهستیم که پانزدهمین المپیاد را به نقطه‌ی پایان رساندیم و با کسب رخصت از همه‌ی مربیان، ورزشکاران، داروان و مربیان، از شما می‌خواهم هر نقطه ضعفی را که وجود داشت، به بزرگی خود ببخشید؛ جادارد از واحدها‌ی ترابری، تغذیه و سایر واحدها که که گمنامانه زحمت کشیدند، تشکر کنم و با وجود اینکه افتخار حضور در پنج المپیک، پنج بازی آسیایی، ۵۰ بازی جهانی، قهرمانی آسیا و‌ جام جهانی را دارم اما با همه‌ی کمبودها، مسابقات ما در سطح آسیایی برگزار شدند.

امیرساسان گفت: وظیفه دارم از دکتر داداش پور،  رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر امامعلی پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، دکتر علیدوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، دکتر خدادادی مدیر تربیت بدنی دانشگاه و تمامی انجمن‌ها و هیئت‌ها تشکر کنم که با جرأت، شهامت و شجاعت گل کاشتند و مخصوصا از نیروهایی که تخصص‌شان ورزش نبود اما تا مرز بیهوش شدن کار کردند، به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم و همه‌ی کسانی‌که به‌صورت گمنام کار کردند، تشکر می‌کنم.

در پایان این مراسم دانشجویان داوطلبی که در طول برگزاری المپیاد در واحدهای مختلف یاری گر ستاد اجرایی المپیاد بودند، ازسوی رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس دانشگاه تبریز مورد تجلیل قرار گرفتند.

براساس این گزارش، مسابقات المپیاد دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه تبریز در 12 رشته ورزشی برگزار شد.

رده‌بندی رشته‌های المپیاد پانزدهم به شرح زیر است:

فوتسال: 1- دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) تهران  2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران 3- دانشگاه اصفهان

والیبال: 1- دانشگاه غیرانتفاعی زند شیراز 2- دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع) 3- دانشگاه تهران

بسکتبال: 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه مازندران 3- دانشگاه شهید بهشتی

تکواندو: 1- فنی حرفه‌ای مازندران 2- شهید بهشتی 3- خوارزمی 

کاراته: 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه تبریز 3- دانشگاه‌های اراک و قم 

تیراندازی: 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه اصفهان 3- دانشگاه فردوسی مشهد 

بدمینتون: 1- موسسه آموزش عالی هاتف سیستان و بلوچستان 2- دانشگاه شیراز 3- دانشگاه‌های قم و گیلان 

شنا: 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه اصفهان 3- دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی 

دوومیدانی: 1- دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشگاه اصفهان 3- دانشگاه شهید بهشتی

تنیس روی میز: 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه فنی حرفه‌ای گیلان 3- دانشگاه محقق اردبیلی و صنعتی امیرکبیر 

کشتی آزاد: 1- مقام اول دانشگاه تهران 2- دانشگاه تبریز 3- دانشگاه فنی حرفه ای مازندران

کشتی فرنگی: 1- دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشگاه غیرانتفاعی زند شیراز 3- شهرکرد

در پایان این مسابقات دانشگاه تهران در مجموع امتیازات فاتح المپیاد دانشجویان پسر معرفی شده و دانشگاه‌های فردوسی مشهد و اصفهان دوم و سوم شدند. دانشگاه فنی حرفه‌ای مازندران‌، خوارزمی و شهرکرد هم در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفته و دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه شهید بهشتی مشترکا هفتم شدند.

 

 

 

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :