پای ثابت المپیاد/بدون بازیکن شاخص تیمم را قهرمان کردم

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۷۶۴۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۴۲۶

 


محمد خرمی که جزو پیشکسوتان عرصه تنیس روی میز دانشگاهی به  شمار می‌رود، از نخستین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان کشور تاکنون به مدت 30 سال به عنوان مربی دانشگاه شیراز حضور داشته است.
به گزارش واحد خبر کمیته رسانه المپیاد پانزدهم، خرمی که امسال با یک تیم جوان وارد عرصه رقابت‌ها شده است، می‌گوید: سابقه ورزشی من به حدود 45 سال قبل در رشته‌های فوتبال، فوتسال و تنیس روی میز بازمی‌گردد. در رشته تنیس روی میز جزو نفرات برتر استان فارس در مسابقات کشوری و عضو تیم ملی فوتبال دانشجویان بودم.
وی می‌افزاید: مدارک مربی گری بین المللی تنیس روی میز، فوتسال a آسیا و فوتبال  b آسیا را دارم و همواره سعی کرد‌ه‌ام، تیم جوان دانشگاه شیراز را با آخرین توان برای مسابقات حاضر کنم و در طول دوران چندین ساله المپیاد دانشجویی، عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی را کسب کرده‌ایم و در عین حال هیچ بازیکن شاخص و ملی پوشی نداشتیم.
وی در مورد میزبانی دانشگاه تبریز در المپیاد دانشجویی، ادامه می‌دهد: زمانی که دانشجو بودم، المپیاد ورزشی برگزار نمی‌شد و مسابقات ورزشی دانشجویان به صورت کشوری بود و بنده در این مسابقات توپ می‌زدم اما بعد از آغاز المپیاد وارد جرگه مربی گری شدم و یادم هست که سال 76 در المپیاد پسران که در تبریز برگزار شده بود، تیمم در رشته تنیس روی میز به قهرمانی رسید و خاطره‌ای خوش از آن زمان برایمان باقی گذاشت.
خرمی می‌گوید: برگزاری المپیاد ورزشی پس از وقفه ناشی از محدودیت‌های کرونایی در تبریز اتفاق بسیار مثبتی است. تبریزی‌ها همواره مهمان نواز هستند و تلاش می‌کنند تا بهترین باشند. همان طور که در المپیاد سال 76 در تبریز به ما بسیار خوش گذشت در المپیاد 1401 نیز در تبریز شرایط بسیار خوب است.
وی که در المپیاد چهاردهم دردانشگاه شیراز، ناظر عالی المپیاد بود، ادامه می‌دهد: می‌دانم برگزاری المپیاد چقدر سخت است و عوامل اجرایی شبانه روز در حال کار هستند از این رو از کسانی که طی این مدت برای آماده سازی مقدمات برگزاری تلاش کرده‌اند بسیار ممنون هستم.
این مربی باتجربه تنیس روی میز در خصوص سطح بازی‌های المپیاد پانزدهم، می‌گوید: کیفیت بازی‌ها نسبت به دوره قبلی بسیار بهتر شده و بازیکنان از لحاظ کیفی ارتقا یافته‌اند که این امر کار را بسیار سخت و رقابت‌ها را شدیدتر کرده است.
وی در خصوص این‌که آیا مدعی قهرمانی هستند، اظهار می‌کند: امسال هر 4 بازیکن تیمم، ترم یک دانشگاه و بسیار جوان هستند و هنوز مانده که در مقابل بازیکنان قَدَری چون افشین نوروزی که در این رقابت‌ها حضور دارد، دستانشان نلرزد. باید حداقل یکی دو سال توپ بزنند تا به یک درجه مناسبی برسند.
وی خاطرنشان می‌کند: تنیس روی میز یک رشته زمان بری است که مستلزم تمرینات زیادی بوده و باید چندین سال برای رسیدن به سطح خوب تمرین کرد. تیم من امسال بسیار جوان هستند و فقط آمده‌اند تا از دور اول صعود کرده و تجربه کسب کنند.
گفتنی است، خرمی در سال‌های گذشته، عنوان بهترین مربی المپیاد، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه شیراز و ... را کسب کرده است.

صفحه ویژه پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور

 

 


نظر شما :