رئیس دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه المپیاد پسران:

دانشجویان ادامه دهنده‌ی راه ارزشمند شهدا هستند

۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۴۱ کد : ۱۷۴۷۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۰۴

به گزارش واحد خبر کمیته رسانه المپیاد پانزدهم، آئین افتتاحیه‌ی پانزدهمین المپیاد فرهنگی‌ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با حضور کاروان‌های ورزشی حاضر در این المپیاد در دانشگاه تبریز برگزار شد. 

 

دانشجویان ادامه دهنده‌ی راه ارزشمند شهدا هستند 

در ابتدای این جلسه‌ دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این المپیاد نشاط و شادابی را در جامعه‌ی دانشگاهی تزریق می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم دانشجویان بعد از المپیاد بتوانند با روحیه و توان مضاعف در سال تحصیلی جدید در کلاس‌های درس حضور یابند. 

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در برگزاری المپیاد محدودیت زمانی وجود داشت، اما با همدلی و یکدلی همکاران وزارت علوم و دانشگاه تبریز، شرایط مطلوبی برای برگزاری المپیاد به وجود آمد و بعد از اتمام المپیاد دختران از امروز شاهد برگزاری المپیاد پسران هستیم. 

سرپرست عالی المپیاد پانزدهم خطاب به دانشجویان حاضر در  المپیاد گفت: شما همه قهرمان و نخبگان ورزشی هستید و شاید یک فرد یا یک تیم صاحب مدال شده و مقام کسب می‌کند، اما موضوع اصلی جنبه‌ی فرهنگی و سلامتی دانشجویان در این المپیاد است و قطعا همه‌ی شما عرصه‌های زیبایی از رفاقت، جوانمردی، گذشت و فرهنگ ایران اسلامی  را به نمایش خواهید گذاشت. 

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر شهدا توانستند از کیان میهن اسلامی دفاع کرده و عزت و سربلندی را به ارمغان بیاورند، شما دانشجویان ورزشکار نیز با نمایش جنبه‌های ارزشمند و فرهنگی ورزش، راه شهدا را ادامه خواهید داد و امیدواریم با تمهیدات انجام شده، شرایط خوبی برای همه‌ی شرکت کنندگان در المپیاد فراهم بیاوریم و با خاطره‌ی خوش تبریز را ترک کنند. 

 

 المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان سرمایه گذاری بلندت مدت در ورزش است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان، سرمایه‌گذاری بلند مدت در حوزه ورزش محسوب می‌شود. 

دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم افتتاحیه پانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویی که به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، گفت: ما امسال در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری خوبی داشتیم و این سرمایه‌گذاری هدر رفت محسوب نمی‌شود.
 وی ادامه داد: در حقیقت این سرمایه، سرمایه‌گذاری بلند مدت در راستای سلامت روح و روان و جسم دانشجویان و فرهنگ‌سازی ورزش در میان آحاد جامعه است. 
دکتر داداش‌پور در ادامه به تعطیلی مراکز آموزش عالی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به قریب دو سال تعطیلی، امسال همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها، چهار المپیاد فرهنگی، ورزشی تعریف شد که هر چهار المپیاد در تابستان امسال به مرحله اجرا درخواهد آمد. 
معاون وزیر علوم افزود: تا زمانی که در سازمان دانشجویان مسئولیت داشته باشم، حامی دانشجویان در عرصه ورزش خواهم بود و این مهم را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای جوانان بر خود فرض می‌دانم. 
دکتر داداش‌پور در پایان از مسئولان دانشگاه تبریز و روسای دانشگاه‌ها سراسر کشور که در برگزاری این المپیاد همکاری بسیار خوبی داشتند، قدردانی کرد و بیان داشت: امروز که از مسابقات بازدید داشتم، سطح بازی‌ها رضایت بخش بود همچنین تجهیزات ورزشی موجود و حضور داورانی که در سطح ملی و بین‌المللی در این مسابقات داوری می‌کنند باعث شده است تا این  المپیاد در حد استانداردهای جهانی برگزار شود. 
گفتنی است؛ المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر از پنچ شنبه 30 تیرماه به مدت 7 روز با حضور بیش از 1550 ورزشکار از سراسر کشور در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، با روشن شدن مشعل مسابقات و برگزاری مراسم رژه ورزشکاران، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در تبریز به‌صورت رسمی آغاز شد.


( ۱ )

نظر شما :