گزارش برگزاری اولین استارت آپ های حوزه ورزش و فناوری های مربوطه

۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۷۳۷۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۹۲

 

اولین استارت آپ های حوزه ورزش و فناوری های مربوطه در دانشگاه تبریز

همزمان با برگزاری پانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان کل کشور، اولین استارت آپ های حوزه ورزش و فناوری های مربوطه تیرماه امسال به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، پلتفرم‌های آنلاین و نرم افزاری، روش‌های ایجاد تحرک در حین کار،سنسورها و اپلیکیشن‌ها جهت ترویج سبک زندگی سالم، آموزش و ارتقا بهره وری ورزشی، اپلیکیشن‌های رشد و تکامل حرکتی، ارائه گجت‌های بهبود دهنده فعالیت‌های ورزشی، بهبود فرآیندهای باشگاه داری و مدیریت ورزشی، طراحی وبلاگ ورزشی و تجهیزات ورزشی از جمله محورهای استارت آپ بود.
 دانشگاه تبریز این استارت آپ را با حمایت و همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی، صندوق پژوهش و فناوری ارس، اداره کل فناوری و ارتباطات استان آذربایجان شرقی، پژوهشگاه علوم و ورزشی وزارت علوم، شتابدهنده  آرتان ۱۱۰۰ و ستاک برگزار کرد.

 

ارزیابی ۱۴ ایده و طرح راه یافته به مرحله نهایی جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در دانشگاه تبریز

14 ایده و طرح راه یافته به مرحله نهایی جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه امروز با حضور داوران در دانشگاه تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت.
دکتر غلامرضا کیانی مسئول جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در این ارتباط گفت: ۶۵ ایده و طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 14 طرح و ایده به مرحله نهایی رسیده بود که امروزنفرات با ارایه و دفاع از ایده های خود با حضورداوران، در نهایت افراد برتر معرفی خواهد شد.
دکتر کیانی با بیان اینکه جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه همزمان با برگزاری پانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان کل کشور، به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، تصریح کرد: پلتفرم‌های آنلاین و نرم افزاری، روش‌های ایجاد تحرک در حین کار،سنسورها و اپلیکیشن‌ها جهت ترویج سبک زندگی سالم، آموزش و ارتقا بهره وری ورزشی، اپلیکیشن‌های رشد و تکامل حرکتی، ارائه گجت‌های بهبود دهنده فعالیت‌های ورزشی، بهبود فرآیندهای باشگاه داری و مدیریت ورزشی، طراحی وبلاگ ورزشی و تجهیزات ورزشی از جمله محورهای این جشنواره بوده است.
وی با اشاره به اهداف برپایی جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در دانشگاه تبریز گفت: این جشنواره بیشتر به منظور توسعه فعالیت های ورزشی دانشجویان، ایجاد شوق و ذوق دانشجویان و اساتید به سمت استارت آپ ها برگزار شد.

 

اعلام نفرات برتر جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در دانشگاه تبریز

 آیین اختتامیه جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه با معرفی و تجلیل از نفرات برتر در دانشگاه تبریز برگزار شد.
آیین اختتامیه جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه همزمان با برگزاری پانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان کل کشور، با حضور کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان، دکتر زهرا سلمان، سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، رییس دانشگاه تبریز و جمعی از مدیران با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
دکتر حسین امامعلی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و سرپرست پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشوردر این آیین با ارایه گزارشی از روند برگزاری این دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان گفت: تبریز شهر اولین ها است و به دنبال آن برگزاری جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه همزمان با برگزاری المپیاد در دانشگاه تبریز در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص شعار سال، برای اولین بار صورت می گیرد.
وی در ادامه، برگزاری چنین جشنواره های استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در دانشگاه ها را ضروری بیان کرد و افزود: فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف اگر بر پایه دانش بنیان و تولید دانش و علم باشد، به یقین نتیجه درخشانی در آینده خواهد داشت.
 وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان با شرکت حدود 5 هزار نفر در دانشگاه تبریز آغاز شده است، گفت: این رویداد بزرگ ورزشی قرار بود در سال 1399 در دانشگاه گیلان برگزار شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد که نهایتاً جمع بندی کردند که در سال ۱۴۰۱ همچنان دانشگاه گیلان میزبانی آن را برعهده بگیرد که نپذیرفت و در نهایت دانشگاه تبریز در این فرصت کم سه ماهه آمادگی میزبانی آن را برعهده داشت.
دکتر غلامرضا کیانی مسئول جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه نیز در این آیین گفت: استارت شروع کار این جشنواره 19 خرداد ماه بود که با فرصت کمی که داشتیم با اعلام فراخوان جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه تا 10 تیرماه حدود 65 طرح و ایده از سراسر کشورمان به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 15 طرح به مرحله نهایی داوری رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه در این فرصت کم استقبال شرکت کنندگان در این جشنواره خوب بوده است، تصریح کرد: باید بیش از اینها به استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در دانشگاه ها و دیگر مراکز توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی توسعه فعالیت های ورزشی دانشجویان، ایجاد شوق و ذوق دانشجویان و اساتید به سمت استارت آپ ها را از جمله اهداف برپایی این جشنواره اعلام کرد و افزود: پلتفرم‌های آنلاین و نرم افزاری، روش‌های ایجاد تحرک در حین کار،سنسورها و اپلیکیشن‌ها جهت ترویج سبک زندگی سالم، آموزش و ارتقا بهره وری ورزشی، اپلیکیشن‌های رشد و تکامل حرکتی، ارائه گجت‌های بهبود دهنده فعالیت‌های ورزشی، بهبود فرآیندهای باشگاه داری و مدیریت ورزشی، طراحی وبلاگ ورزشی و تجهیزات ورزشی از جمله محورهای این جشنواره بوده است.

 

اسامی نفرات برگزیده جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه
به گفته دکتر کیانی به نفرات اول تا سوم این جشنواره به ترتیب حدود 120 میلیون ریال، 100 میلیون ریال و 80 میلیون ریال جایزه نقدی داده شد و همچنین دیگر طرح های برگزیده نیز مورد حمایت صندوق و پژوهش فناوری، پارک علم و فناوری و شتابدهنده ها قرار خواهند گرفت.
مسئول جشنواره استارت آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه یادآور شد: در این جشنواره طرح امیر رضا حسین زاده از استان آذربایجان شرقی رتبه اول، ایده فیروز احمدی از استان اصفهان رتبه دوم و طرح میلاد جعفری ازاستان آذربایجان شرقی رتبه سوم این جشنواره را کسب کرد و چهار طرح برگزیده دیگر مورد حمایت صندوق پژوهش و فناوری استان، 3 طرح دیگر مورد حمایت پارک علم و فناوری و 3 طرح برگزیده دیگر هم مورد حمایت شتابدهنده ها قرار خواهد گرفت.


نظر شما :