استعدادهایی که با توپ و راکت شکوفا شد/کسب مدال نخست میزبان در تنیس‌روی میز

۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۷۱۴۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۴۳


پرونده مسابقات تنیس روی میز المپیاد پانزدهم دانشجویان دختر کشور پس از سه روز پیگیری رقابت‌های فشرده و انجام ۱۰۶ مسابقه بسته شد و استعدادهای جدید تنیس روی میز توسط رئیس انجمن تنیس روی میز وزارت علوم انتخاب شدند.
به گزارش واحد خبر کمیته رسانه المپیاد پانزدهم، رقابت‌های تنیس روی میز المپیاد دانشجویی در سه بخش تیمی، انفرادی و دوبل با حضور ۱۴ داور ملی و بین المللی به شکل فشرده برگزار شد.
در بخش تیمی، ۱۲ تیم از دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند که تهران با ترکیب مریم فرعی، عضو تیم ملی، صنعتی امیرکبیر و غیرانتفاعی زند شیراز جزو تیم‌های قدرتمند در عرصه تنیس روی میز به شمار می‌رفتند.

 

فینال زودرس
ماجرای این رقابت‌ها از آنجایی جذاب شد که تهران و زند شیراز در مرحله مقدماتی در یک گروه جای گرفتند و فینال زودرسی بین این دو تیم برگزار شد و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ و انجام یک بازی نفس گیر، تهران بر غلبه زند غلبه کرد و به سختی توانست وارد مرحله بعدی شود. مریم فرعی که به تازگی از دام مصدومیت رها شده بود نیز با وجود ترس بازگشت مصدومیت بازی بسیار خوب و جذابی را در مقابل بازیکنان قدرتمند زند به نمایش گذاشت.

زند با وجود باخت و قرارگیری در رده دوم گروه به همراه تبریز و صنعتی امیرکبیر و سایر تیم‌ها به مرحله بعد صعود کرد. در این دور از رقابت‌ها، یکی از بازیکنان تیم بیرجند با هر امتیازی که می‌گرفت و یا از دست می‌داد، با صدای بلند خود را تشویق می‌کرد. این تنیسور با گفتن کلماتی چون «آفرین»، «همینه»، «دقت»، «چیکار می‌کنی تو دختر»، «همینجوری ادامه بده»، «برو جلو» و ... حواس کل سالن را به سمت خود جمع می‌کرد و از طرفی وقتی هم تیمی‌های خود را تشویق می‌کرد، با گفتن همین کلمات به دوست خود، تا بایان بازی و حتی شکست ازپیروزی ناامید نشد.

پس از پیگیری مسابقات، تبریز، تهران، زند و امیرکبیر در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند و تیم تبریزی با وجود بازی بسیار خوب و سنگین مقابل تهران نتوانست تا آخرین امتیاز بازی قدرت خود را حفظ کند و آخرین بازیکن تبریزی با باخت روحیه خود عملا نتوانست بازی کند و در نهایت از تهران شکست خوردند.

صنعتی امیرکبیر نیز با شکست مقابل زند در مرحله نیمه نهایی به همراه تبریز مشترکا سوم شد.

تهران و زند در فینال رو به روی هم قرار گرفتند و هر ست برای خود یک فینال هیجان انگیز بود که با تشویق اندک هواداران تهران همراه شد. در نهایت تهران توانست باتجربه تر عمل کند و با حفظ روحیه خود تا پایان بازی پیروز مسابقه باشد.
در مجموع تعداد ۲۶ بازی در این بخش از رقابت‌ها از مرحله مقدماتی تا فینال انجام گرفت.
انفرادی و دو نفره
با پیگیری رقابت‌های رده بندی و فینال این بخش، رقابت‌های انفرادی تنیس روی میز نیز با حضور ۵۱ بازیکن آغاز شد.
ملیکا عامرطاس از زند شیراز از همان ابتدا تفاوت خود را به نمایش گذاشت و با شکست مریم فرعی در نیمه نهایی توانست انتقام شکست زند مقابل تهران در فینال تیمی را بگیرد.

عامرطاس و امیدی پدیده مسابقات
از طرفی حنانه امیدی از فرهنگیان اصفهان نیز یکی از بازیکنان درخشان بخش انفرادی بود که در کمال ناباوری به مرحله فینال رسید.
پیش از آغاز مرحله فینال، امیدی و عامرطاس در کنار یکدیگر خود را برای رقابتی نفس گیر آماده می‌کردند و با لبخند و دوستی و استرسی پنهان در پی کسب مدال بودند. انتظار می‌رفت تا فینال بین این دو بازیکن به طول انجامد و رقابت نفس گیری برگزار شود اما در نهایت عامرطاس بود که توانست با بازی بسیار درخشان تر و قدرتمندتر امیدی را با نتیجه قاطع ۳ بر ۰ شکست دهد و مدال طلا را به دست آورد.
عامرطاس و امیدی بازیکنانی هستند که به نظر می‌رسد در آینده نام آن‌ها را در ترکیب تیم ملی مشاهده کنیم.
همزمان با برگزاری رقابت‌های پایانی بخش انفرادی، رقابت‌های دوبل نیز آغاز شده و تعداد ۲۶ زوج از دانشگاه‌های مختلف به رقابت پرداختند.
زوج اول تهران با حضور مریم فرعی در رقابت‌های دوبل تنیس روی میز علی رغم انتظارات به خوبی حاضر نشد و در مرحله رده بندی توانست به مقام پنجم دست یابد.
به نظر می‌رسید که مصدومیت فرعی در این مسابقات تشدید شده بود و نتوانست بازی قدرتمند مرحله تیمی را به نمایش بگذارد و حتی در زمان دریافت مدال با پایی لنگان به سوی سکو رفت.
اما شفیعی و کشیشی، زوج دوم تهران بود که به فینال رسید و با شکست زوج امیدی و رفائیان فرهنگیان اصفهان مدال طلا را کسب کرد و زوج‌ حسن نژاد و رضوی از بیرجند به همراه امینی و سبزواری از خوارزمی مشترکا سوم شدند.

 

قدیمی‌ترین مربی المپیاد دانشجویان کشور
دانشگاه تهران به مربی گری قدیمی‌ترین مربی المپیاد دانشجویان کشور در این دوره از رقابت‌ها بسیار پرقدرت حاضر شد و دانشگاه زند شیراز را می‌توان یکی از تیم‌هایی دانست که علی رغم رقابت با بازیکنان پرقدرتی در حد ملی توانست نامی ماندگار برای خود در تنیس روی میز دانشجویان ثبت کند.
بازیکنان تبریزی نیز که از ابتدای رقابت‌ها در تلاش برای کسب مدال بودند، در مرحله انفرادی و دوبل به نتایج خوبی نرسیدند و شاید کم تجربگی بازیکنان و غلبه قدرت حریف بر روحیه آن‌ها باعث شد تا به باخت رضایت دهند.
در پایان مسابقات تنیس روی میز نیز بازیکنان بااستعدادی که توانایی و پتانسیل بالایی داشتند از چشم انجمن تنیس روی میز دور نماندند.
در پایان این رقابت‌ها نتایج زیر حاصل شد:


بخش تیمی؛
مقام اول:  دانشگاه‌ تهران
مقام دوم: موسسه غیرانتفاعی زند شیراز
مقام سوم مشترک:  دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بخش انفرادی؛
مقام اول:   ملیکا عامرطاس از زند شیراز
مقام دوم:   حنانه امیدی از فرهنگیان اصفهان
مقام سوم مشترک:   مریم فرعی از تهران و کیانا قصری از قم

بخش دوبل؛
مقام اول:  پرستو شفیعی_آنا کشیشی از تهران
مقام دوم:  حنانه امیدی_نگار رفائیان از فرهنگیان اصفهان
مقام سوم: سودانه حسن نژادرضونه رضوی از بیرجند و غزاله امینی و ندا سبزواری از خوارزمی

 


( ۲ )

نظر شما :