آغاز پروژه های نوآورانه بین دانشگاه تبریز و هلدینگ کشاورزی کوثر

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۶۶۶۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۸۴

تفاهمنامه پژوهشی و فناورانه بین دانشگاه تبریز و هلدینگ کشاورزی کوثر و موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر از شرکت های زیر نظر سازمان اقتصادی کوثر با حضور دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و دکتر محمد صادق واعظی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر بهمراه دکتر علیرضا یوزباشی موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده در نشست امضای تفاهمنامه ضمن اشاره به برخی از توانمندی‌ها و پتانسیل های دانشگاه تبریز بعنوان بزرگترین دانشگاه جامع شمالغرب کشور مخصوصا" در حوزه کشاورزی، علوم دامی، فنی و صنعتی بر آمادگی ورود دانشگاه تبریز به حل مسائل و نیازهای پژوهشی و فناوری سازمان اقتصادی کوثر تاکید نمود و افزود: عملیاتی نمودن تفاهمنامه موجب بهره مندی هردو مجموعه از توانمندیها و پتانسیل های متقابل و زمینه ساز پیشرفت کشور خواهد شد.

در ادامه نشست دکتر محمد صادق واعظی ضمن ارائه گزارش اجمالی از امکانات و پتانسیل های سازمان اقتصادی کوثر در زمینه کشاورزی افزود: سیزده شرکت فعال زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر در زمینه های مختلف کشاورزی، دام و طیور، آبزیان و شیلات و سایر زمینه های مرتبط با کشاورزی در سطح کشور فعال هستند و برخی از آنها در حوزه مرتبط جزء اولین تولید کنندگان کشور می باشند چنانچه موسسه کشاورزی کوثر تحت عنوان هلدینگ کشاورزی کوثر بزرگترین موسسه موجود در بازار سرمایه و بورس هست.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر با بیان این مطلب که این شرکت نسبت به همکاری با دانشگاه ها دو رویکرد مد نظر دارد افزود: استفاده از نوآوری و فنا وری های موجود در دانشگاه ها و آمادگی برای سرمایه گذاری جهت تولید انبوه فناوری ها از برنامه های این موسسه است و در این راستا آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه تبریز در زمینه استفاده از توانمندی های متقابل هستیم.

در ادامه نشست دکتر علیرضا یوزباشی موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر با اشاره به فعالیت 27 شرکت در زمینه های مختلف فنی و عمرانی در موسسه اقتصادی کوثر افزود:علاوه بر شرکت های فعال در زمینه کشاورزی این موسسه در سایر حوزه های مهم نیز فعالیت می نماید و با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه تبریز آمادگی داریم در زمینه برق، عمران، نانو و سایر فنا وریهای نوین با دانشگاه تبریز همکاری نمائیم.

در این نشست دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز به معرفی اجمالی توانمندی های فنی وآزمایشگاهی دانشگاه و پتانسیل غنی اساتید و پژوهشگران دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف پرداخت.

در پایان نشست تفاهمنامه سه جانبه امضاء و مقرر گردید در اسرع وقت با معرفی نمایندگان طرف قرارداد شیوه نامه اجرایی تدوین و تفاهمنامه وارد مرحله عملیاتی گردد.

بازدید از پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه تبریز،آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز و چند آزمایشگاه مرتبط از دیگر برنامه های جانبی مسئولین سازمان اقتصادی کوثر در دانشگاه تبریز بود.

 

 


لینک دانلود فایل

( ۴ )

نظر شما :