برگزاری مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۶۶۰۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۲۱

 

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ این مراسم با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسجد بزرگ دانشگاه برگزار شد.

دکتر صفر نصر اله زاده رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه صحبت نمودن در خصوص مقام علمی و معنوی حضرت امام خمینی (ره) کار دشواری است، افزود: حضرت امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر ظلمات بود و با رهبری عالمانه، الهام از مکتب الهی و قرآن، شجاعت، تقوی در جامعه، تحولی عظیم ایجاد نمود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید و همه هجمه ها و توطئه های ابرقدرت های شرق و غرب را ناکام گذاشت.

رئیس دانشگاه تبریز ضمن توصیه به مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری مدظلله العالی در خصوص حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ما بایستی در عمل، رهرو واقعی امام خمینی (ره) باشیم و در هر جایگاه و مقامی که هستیم به مردم خدمت نموده و از خودگذشتگی به خاطر مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به جایگاه دانشگاه و علم در سعادت و پیشرفت جامعه از نظر حضرت امام (ره)، ما دانشگاهیان وظیفه داریم تمهیدات لازم برای برآورده نمودن مطالبات امام(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه راهبری جامعه بوسیله نخبگان و دانشمندان را فراهم نماییم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه یکی از راه های شناختن عظمت افراد پی بردن به شخصیت افراد از طریق مطالعه آثار و اقدامات آن فرد است، گفت: بزرگترین اقدام حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی است و تبیین بر اساس مبانی دینی و الهی این پدیده موجب درک عظمت واقعی این انقلاب و کار سترگ حضرت امام خمینی (ره) می شود.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و دانشگاه تبریز با استناد به آیات قرآنی در زمینه تجلی قدرت الهی در هدایت مردم از ظلمت به سوی نور (ولایت عامه) افزود: ما باید انقلاب اسلامی را متصل به وحی و در بستر دین که استمرار و امتداد حرکت از جهالت به سوی نور را منعکس نماید تبیین نمائیم، چنانچه در ده سال اول بعثت، واقعه غدیر، حماسه عاشورا، احیاء شیعه توسط امام جعفر صادق (ع) و سایر حرکت های مشابه ائمه و بزرگان دین در همین امتداد بودند و امام خمینی (ره) در عصری که بشریت گرفتار ظلمت مدرنیته شده بودند حرکت از جهالت به سوی نور را آغاز نمود و به سرانجام رساند.

حجت الاسلام محمد انوری طرح مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام و همچنین مسئله مهم برای انسان های بیدار و با وجدان جهان را به عنوان یکی از برکات اندیشه  حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: حضرت امام (ره) با شعار نه شرقی و نه غربی در مقابل اندیشه های دو گانه لیبرال غربی و مارکسیسم شرقی اندیشه و راه سوم به جهان ارائه نمود و آن همان اندیشه مکتب اسلام است و انقلاب اسلامی ماندگار در طول تاریخ بشریت و در امتداد تاریخی منتهی به ظهور حضرت حجت (عج) استمرار و پایدار خواهد ماند.

  قرائت قرآن و مداحی از دیگر بخش های این آیین بود که به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 


( ۱ )

نظر شما :