آغاز بکار دبیرخانه دائمی کنسرسیوم محیط زیستی دانشگاه های استان آذربایجانشرقی در دانشگاه تبریز

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۴ کد : ۱۶۶۰۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۱۸۷

 

دبیرخانه دائمی کنسرسیوم محیط زیستی دانشگاه های استان آذربایجانشرقی در دانشگاه تبریز با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز همزمان با آغاز هفته محیط زیست طی آئینی با حضور دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دکتر شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوی دانشگاه تبریز و برخی از مدیران مرتبط دو سازمان دبیرخانه کنسرسیوم محیط زیستی دانشگاه های آذربایجان شرقی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمود.

دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آئین افتتاح این مرکز ضمن تمجید از طرحِ ایده تا عملیاتی شدن و راه اندازی این مرکز در کمترین زمان ممکن گفت: تشکیل این دبیرخانه در بازۀ زمانیِ بسیار کوتاه که به مثابه یک کار جهادی بود، اتفاقی خوب و تحسین برانگیز است که با همراهی دلسوزانۀ دانشگاه تبریز و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی محقق شد و امیدواریم فعالیت این کنسرسیوم پژوهشی نتایج ارزشمندی را در محیط زیست استان داشته باشد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دانشگاه ها با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حل مشکلات زیست محیطی ابراز امیدواری نمود تاسیس و فعالیت کنسرسیوم محیط زیستی دانشگاه های آذربایجان شرقی الگوی خوبی برای سایر استان ها شود.

دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این آئین گفت: دانشگاه ها و سایر مراکز تولید علم و فناوری در حل مسایل و مشکلات جامعه از جمله چالش ها، مشکلات و دغدغه های زیست محیطی باید ماموریت گرا باشند و با توجه به نیاز جامعه حرکت کرده و به نظام حل المسائلی کشور ورود جدی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق اهداف و برای یکپارچگی در احصای چالش ها، مشکلات و دغدغه های زیست محیطی استان، بررسی دقیق آنها و ارایه راهکارهای مدیریتی مناسب و کاربردی برای حل آنها و برای رسیدن به توسعه پایدار و کاهش ریسک های زیست محیطی فعالیت های صنعتی و معدنی استان این کنسرسیوم شروع به فعالیت نموده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با قدردانی از پیگیری و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: در این کنسرسیوم علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست استان، دانشگاه تبریز به همراه سایر دانشگاه های استان عضویت دارند.

بازدید از پردیس فناوری دانشگاه تبریز و شرکت های مستقر در آن و آشنایی با محصولات تولید شده در شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه محیط زیست، ارائه گزارش فعالیت های دانشگاه تبریز در حوزه محیط زیست توسط دکتر ندیری مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز، امضاء شیوه نامه اجرایی دبیرخانه و تقدیر از تلاش یک فعال زیست محیطی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود. 

 


نظر شما :