مجموعه‌ ورزشی و فرهنگی «سرای دانشجویی فجر» دانشگاه تبریز افتتاح شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۶۵۷۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۷۹۰

مجموعه‌ی ورزشی و فرهنگی «سرای دانشجویی فجر» دانشگاه تبریز با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مجموعه‌ی ورزشی و فرهنگی «سرای دانشجویی فجر» دانشگاه تبریز با حضور دکتر هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
بر پایه همین گزارش، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، در مراسم افتتاحیه این مجموعه اظهار کرد: خوابگاه فجر ۱۱۰۰ نفر دانشجو دارد و یک شهرک محسوب می‌شود. لذا به دلیل اینکه تمامی دانشجویان از سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز استفاده می‌کنند، خوابگاهیان نمی‌توانند بهره کافی از آن ببرند.
دکتر حسین امامعلی پور افزود: در همین مکان، زمین بلااستفاده ای بود که به همت دانشگاه تبریز، فضای ورزشی، سیاحتی، مینی بسکتبال و والیبال و چمن مصنوعی در این مکان ایجاد شده است تا دانشجویان از وقت خود بهترین بهره را ببرند.
وی ادامه داد: مجموعه ی حاضر، شامل زمین فوتسال به مساحت ۱۱۱۰ مترمربع، زمین والیبال  به مساحت ۳۵۷.۵ مترمربع و زمین نیم بسکتبال  به مساحت ۱۲۶.۵ مترمربع می‌باشد.
امامعلی پور گفت: شروع عملیات پروژه محوطه سازی خوابگاه فجر، از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده است. این عملیات با هدف ایجاد فضای ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای ساکنین خوابگاه و پر کردن اوقات فراغت آنها و همچنین، ایجاد فضا و چشم انداز مناسب طراحی و اجرا شده است.
وی همچنین یادآور شد: سرانه ورزشی در سطح کشور شاید قابل قبول باشد، اما در دانشگاه‌ها چندان مناسب نیست و فضای ورزشی دانشگاه‌ها نسبت به فضای خارج از آن متفاوت است؛ اما در کل، فضاهای ورزشی دانشگاه تبریز نسبت به دانشگاه‌های دیگر قابل قبول است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ی ورزشی و فرهنگی سرای دانشجویی فجر دانشگاه تبریز در زمینی به مساحت ۴۸۰۰ مترمربع و با هزینه‌ی بالغ بر چهل میلیارد ریال ساخته شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در خاتمه تاکید کرد: هرچند خوابگاه ولیعصر از امکانات ورزشی چندانی برخوردار نیست، اما خوابگاه شهدای دانشگاه تبریز مجهز به سالن ۲۰۰۰ متری ورزشی ویژه‌ی خواهران است.


( ۵ )

نظر شما :