قائم‌مقام وزیر در امور بین الملل:

اهمیت مرجعیت دیپلماسی علمی در وزارت علوم

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۶۵۶۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۳۸

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: اولویت قرار دادن موضوع مرجعیت دیپلماسی علمی در میان برنامه‌های پنج‌گانه وزیر علوم نشان از اهمیت و تاکید ویژه‌‌ی ایشان به این زمینه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، وحید حدادی اصل روز دوشنبه، نهم خرداد ماه، در اولین برنامه از برنامه‌های پنجگانه اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به سخنان وزیر علوم در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، اظهار کرد: جناب آقای زلفی گل، اولین موردی که در خصوص آن توضیح دادند، مرجعیت دیپلماسی علمی در وزارت علوم بود که این مهم نشان از اهمیت ایشان به مرجعیت دیپلماسی علمی و اهمیت ویژه‌ی تقویت و همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌های وزیر است.

وی افزود: اهمیت همکاری با کشورهای همسایه و لزوم توجه به ورود و تبادل علم و تکنولوژی در همکاری‌های علمی و بین‌المللی از موضوعات مهم دیگر است تا فناوری و تکنولوژی‌های جدید وارد شده و توانمندی‌های ما نیز صادر شوند.
حدادی اصل همچنین خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر لزوم میزبانی از دانشجویان بین‌المللی در کشور، توجه جدی به این موضوع، لزوم عضویت در سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از فرصت‌های فراهم شده‌ی آنها است که استفاده از این فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های علمی، بین‌المللی و دیپلماسی علمی موثر خواهد بود.
وی در خاتمه یادآور شد: نکته دیگری که وزیر علوم در این خصوص به روسای محترم تاکید کردند، انجام عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های مختلف از طریق مرکز مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و نظارت این مرکزبود.
تاکید بر لزوم  اصلاح ساختار سازمانی در مدیریت‌های همکاریهای علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و ارتقای سطح اختیارات از موارد دیگر مطرح شده در این اجلاس بود.


( ۲ )

نظر شما :