استاندار استان آذربایجان شرقی:

تاکید بر هویت علمی و دینی، از وظایف اعتقادی و دینی ما است

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۴ کد : ۱۶۵۵۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۹۶

 


استاندار آذربایجان شرقی، روز دوشنبه، نهم خرداد ماه، در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: تبریز و آذربایجان دیار عالمان و اندیشمندان برجسته‌ای بوده است که هریک در مقام و عرصه‌ی علمی نمود داشته و انسان‌های والایی نیز پرورش داده‌اند.
زین العابدین عابدین رضوی خرّم ادامه داد: اینجا تبریز، مهد علما و مراجعی چون جعفری‌ها، قاضی طباطبایی‌ها، ملکوتی‌ها، سبحانی‌ها، فاطمی نیا‌ها و آل هاشم‌ها است که هرکدام از چهره های ماندگار این دیار هستند. من آنکه اکثر دانشمندان تبریز نیز در بخش‌های تخصصی به‌عنوان پدر علم نوین مانند پروفسور هشترودی از این استان هستند.
وی افزود: دانشگاه تبریز، در بستری از زمان، انسانی‌هایی را تربیت  کرده اند که امنیت کشور را تامین نموده اند که ۲۲ شهید دانشکده فنی، به‌عنوان میراث گرانبهای کشور ، از آن جمله است. همچنین شهدای بزرگواری چون شهید باکری، دانش آموخته‌ی این دانشگاه بوده و شهید پورشریفی و شهید کسایی نیز متخصصین جهادسازندگی در این دانشگاه پرورش یافته‌اند.
خرّم خاطرنشان کرد: اکنون نیز دانشمندان دانشگاه تبریز در اقصی نقاط کشور و جهان مجاهدت می‌کنند و تاکید بر هویت علمی و دینی تبریز از وظایف اعتقادی و دینی ما است و جوانان باید از اندوخته‌های  گرانبهای دانشگاه استفاده کنند. البته باید بستر مناسبی برای پرورش دانشمندان جدید فراهم شود و دانشجویان نیز، سختی علم اندوزی را تجربه کنند تا مانند شهید باکری و پروفسور هشترودی در صفحه روزگار تجلی کنند.
وی همچنین یادآور شد: ما در آذربایجان شرقی، پس از ابلاغ شعار سال، سند بزرگ دانش بنیان استان را تدوین کردیم که تکمیل اکوسیستم فناوری و ایجاد کارخانه نوآوری استان، فعال سازی منطقه ویژه‌ی علمی ربع رشیدی، تعریف پهنه نوآوری در داخل تبریز، راه اندازی ناحیه‌ی نوآوری، گسترش پارک‌های علم و فناوری و ظرفیت سازی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی و ایجاد شهرک فناوری خودرو،که قطب سوم تولید خودرو در استان است، از آن جمله است.
استاندار آذربایجان شرقی در خاتمه تاکید کرد: راه‌اندازی هاب صادراتی، ارتباط با کشورهای دیگر علمی، ایجاد فضای اشتراکی تولیدی، ایجاد نمایشگاه‌های فناورانه، کاهش فرآیند تجاری سازی و ایجاد فضاهای اشتراکی عمومی، تربیت نیروی کارآمد، تلاش برای هویت سازی جامعه‌ی دانشگاهی از طریق مشوق‌های دولتی، ایفای نقش سازنده در استان، احصا نیازهای فناورانه و واحدهای صنعتی، ایجاد کریدور ارتباطی با سایر زیست بوم‌ها و... از جمله موضوعاتی است که در استان شکل گرفته و تداوم خواهد داشت.


( ۱ )

نظر شما :